Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunulkoisen jälkeinen raskaus?

05.12.2007 |

Minulla oli kohdunulkoinen raskaus, joka tuli itsekseen keskenmenona 3.11. Yllätyksekseni plussasin tänään (kp31/35), neljä päivää ennen menkkojen oletettua alkamisajankohtaa. Nyt pelottaa, koska vatsassa nipistelee juuri samassa kohdassa kuin aikaisempi kohdunulkoinen raskaus. Voiko munasolu irrota kaksi kertaa samalta puolelta? Kuinka tavallista on saada toisen kerran peräkkäin kohdunulkoinen raskaus?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se munasolu irrota samaltakin puolelta. Onko sinulle tehty seuranta verikokeita niin kauan että Hcg on ollut alle 2? Varaa aika ultraan mahdollisimman pian niin saat selvyyden asiaan.

Muistaakseni joku 10% mahdollisuus että seuraavakin raskaus olisi kohdunulkoinen.

Vierailija
2/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli todistettavasti olen ollut välillä ei-raskaana. :) En voi vielä varata aikaa ultraan, vaan vasta viikolla 6, jolloin sikiö voidaan nähdä, jos se siis on kohdussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisyydellä on raskaus ihan oikeassa paikassa.

Oliko sinulla mitään erityisiä oireita kohdunulkoisen aikana.

Kannattaa ainakin käydä ottamassa hcg arvot verestä, niistäkin voi päätellä melko hyvin miten raskaus sujuu. Jos on kiva lääkäri niin voit päästä jo viikolla 5 ultraan. Siellä kyllä pitäisi jo näkyä onko oikeassa paikassa :)

Vierailija
4/14 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä selvimmät olivat vähäinen verenvuoto silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt olla sekä nipistely oikealla puolella, jossa kohdunulkoinen raskaus ilmeisesti oli.

Vierailija
5/14 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kesällä ku, joka hoidettiin metotreksaatti piikillä. Ekat kuukautiset tuon piikin jälkeen alkoivat reilut 9 viikkoa piikistä. Rupesimme heti yrittämään uudelleen. Ensimmäisessä kierrossa ei mitään, nyt menossa " piinapäivät" että onko kenties raskaana vai onko kierto sekaisin muuten vain.

Silloin sairaalassa sanottiin että uudelleen raskautuessa pitäisi seurata tuota hcg arvoa että nouseeko se ja samoin päästä ultraan viimeistään viikolla 7. Tosin tämä ohjeistus tuli sieltä missä ku:ni hoidettiin, kotikunnassa menetellään ilmeisesti eri lailla. Tosin täältäkin sairaalasta sanottiin että verikokeisiin voisi päästä. Mutta jos tämä nyt osoittautuu raskaudeksi (mitä en jaksa kaikkien vastoinkäymisten jälkeen enää uskoa) niin aion vaatia verikoetta ja ultraa. Jos en saa niin menen sitten yksityiselle. Täällä kun eka ultra kunnan puolesta on vasta 18-19 viikolla, sinne asti ei jaksaisi odottaa.

Toivottavasti sinun pikkuisesi on oikeassa paikassa ja raskaus jatkuu loppuun asti!

Vierailija
6/14 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mikä tilanne? Itse sain kanssa testiin plussan ja nyt seurataan missä tämä uusi raskaus sijaitsee. Lääkäri oli sitä mieltä että oikeassa paikassa on, mutta uskon vasta kun ultrassa näen.

Kp31/28 hcg 74 ja kp35/28 hcg 432. Matalahkoja mutta silti ok arvoja siis saatiin. Toivon kovasti että pieni olisi nyt oikeassa paikassa :)

Toivottavasti sinulla kaikki on hyvin.

T: Ull-Maij kp 36/28

Vierailija
7/14 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta hcg arvoista jotka nousivat kuten normaalissa raskaudessa mutta todettin alkuraskaudenultrassa kohdunulkoiseksi joten niihin en enään luota.

pp18 oli 940 ja siitä nousi tasaisesti ..ja ennen leikkausta oli jo yli 28000....

Vierailija
8/14 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varhaisraskauden ultrassa selvisi, että sikiö on kohdun sisällä ja sydänäänetkin näkyivät. Toistaiseksi kaikki siis hyvin. :) Viikkoja nyt 8+0.

Kerropas, mikä sun tilanne on nyt?

Vierailija
9/14 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin eilen päivystyksessä ja lääkäri ei voinut sanoa että näkyisi mitään varmaa. Kohtu on paksuuntunut, mutta ei näkynyt siis raskautta.

Hcg oli eilen 826, eli mielestäni olisi pitänyt olla jo paljon enemmän. Maanantaina menen kyllä gynenpolille ja tarkistutan tilanteen. Toivon että ei olisi ulkoinen nyt.

Onnea sinulle kovasti, tosi hieno juttu että vaavi oikeassa paikassa :)

Vierailija
10/14 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosin omien laskujeni mukaan viikkoja oli vasta 5+5. Itse asiassa kävin paniikissa yksityisellä ultrassa jo rv 4+ jotain, jolloin näkyi vasta rinkula kohdun sisällä. Siitä ei voitu sanoa muuta kuin että se saattoi olla sikiöpussi -ja nyt jälkeenpäin siitä voidaan olla varmoja.

Sikiö näkyy ultrassa vasta, kun hcg on yli 1000, eli sulla on vielä toivoa, että se on kohdunsisäinen, mutta ei vain näkynyt vielä ultrassa. Paljonko sulla oli viikkoja, kun kävit ultrassa?

Vierailija
11/14 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin silloin viikkoja 5+2. Oletin että olis edes se raskauspussi näkynyt. Gyne oli tosiaan sitä mieltä että ei välttämättä näy. Siksi tässä ei ole mieli kovin korkealla. Nyt kyllä välillä tuntemuksia kohdussa joita ei tosiaan ku:ssa ollut.

Limakalvo vaikutti siltä että siellä olisi kohdunsisäinen raskaus, mutta tosiaan en ole kovinkaan toiveikas. Eilen jä tänään on tullut vähän vuotoa, mutta tosi vähän. Hieman jäänyt paperiin pyyhkiessä.

Viimeksi ku:ssa mulla oli vuotoa, mutta sitä tuli enemmän.

Vierailija
12/14 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kovasti parasta! Voihan olla, että olet arvioinut rv:t väärin. Tule sitten ilmoittamaan, miten tilanne kehittyy? Mikä sun historia on? Onko sulla lapsia entuudestaan? Entäs useampia keskenmenoja viimeksi koetun kohdunulkoisen lisäksi?

Vierailija
13/14 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin osastolla yön tarkkailussa outojen kipujen takia. Hcg laskenut. Se oli 26. pv 826 ja viime yönä 460. Tänä aamuna enään 331. Lääkärin mielestä alkava keskenmeno.

Milloin sinulle tuli tyhjennysvuoto tuon ku epäilyn jälkeen? Tässä minun tapauksessani jäänee epäselväksi onko ollut ku vai normaali km. Outoa on vaqan kun en vuoda yhtään.

Vierailija
14/14 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani puolestasi! Minulla alkoi vuoto muistaakseni viikon päästä siitä, kun kohdunulkoinen raskaus - tai epäily siitä - oli todettu. Mulla oli outoja viilteleviä kipuja toisella kyljellä useana päivänä.