Juotteko te oikeasti vettä?
Mä en koskaan juo vettä suoraan hanasta. Mä juon maitoa, limua ja teetä. vettä käytän keittämiseen ja tiskaamiseen.
Kommentit (23)
Vesihän pitäisi olla se pääasiallinen janojuoma ja ruuallakin esim. olisi hyvä olla vaikka lasi maitoa ja lasi vettä. Mutta liian usein sitten tulee janoonkin huitastua lasillinen light limua tai vaikka mehua... Olen kyllä yrittänyt opetella tästä huonosta tavasta ulos, ja pyrkiä juomaan enemmän vettä.
elimistösi varmasti huutaa riemusta! tidätkö kuinkan tärkeä " voiteluaine" vesi on elimistölle?
maidossa om kaloreita melko paljon. sitä ei suositella janojuomaksi. Ja limsassa vasta kaloreita onkin... light limsoissa taas lisäaineita.
kyllä juon vettä ja suosittelen sitä lämpimästi muillekkin. Varsinkin jos haluaa pitää huolta ulkonäöstään ja terveydestään!
Yöks ajatella, että joisi aina janoonsa jotain mehua tai limua tms. Mikä määrä turhaa energiaa, sokeria, lisäaineita... Mä juon aina janoon vettä, monen monta lasillista päivän mittaan. Muut juomat on sellaisia ylimääräisiä " herkkuja" .
Eikös tärkeintä ole se nautitun veden määrä, siis ihan sama onko sen maustanut jollain teellä vai ei? Vatsassahan ne kamat menee viimeistään sekaisin, eli luulis elimistölle olevan ihan sama juoko litran vettä ja syö kalkkitabletin tai että juo litran maitoa?
ap
vain kaljaa.
Eiku oikeesti! Todellakin vettä! Yök, limsaa aina! Kauhea määrä sokeria tai kaikkia ligth-lisäaineita. Vesi on tärkeää! Opettele juomaan! Laita vaikka kannuun ja voihan sinne laittaa sitruunaa joukkoon, jos on vaikea jouda mautonta vettä.
Mun mies on kyllä sellainen, että juo tosi harvoin pelkkää vettä. Juo paljon oman puutarhan marjamehuja ja maitoa, mutta hän kuluttaa kyllä kaiken saamansa energia! On siis tosi hoikka ja lihaksikas.
Light-juomissa ei kaloreita juuri ole, mutta tuskin ne lisäaineetkaan ovat elimistölle kovin hyväksi, jos niitä nauttii paljon.
rasvattomassa maidossa on 34 kcal /100 g eli tulee sitä siitäkin jo. Ja ligth-limuissa on epäterveellisiä lisäaineita. Ihan turhia siis!
että sirtuunamehussa on usein sokeria tai makeutusaineita tai ainakin kaloreita, jos mukana on paljon hedelmää (esim. appelsiinimeu). Sitruunavedessä on vain ihan pari tippaa sitruunan hedelmämehua, joten ei ole kaloreita juuri yhtään. Ja makukin aika eri.
Muutaman päivän juonut kolmisen litraa puhdasta vettä päivässä, hyvin lähtee nesteet liikkeelle...
vettä 1,5-3 l päivässä. Suosituskin lienee se n. 2 litraa päivässä. nytkin tässä koneen vieressä on vesipullo. vesi tekee hyvää!
Vierailija:
Eikös tärkeintä ole se nautitun veden määrä, siis ihan sama onko sen maustanut jollain teellä vai ei? Vatsassahan ne kamat menee viimeistään sekaisin, eli luulis elimistölle olevan ihan sama juoko litran vettä ja syö kalkkitabletin tai että juo litran maitoa?ap
Vesi on AINOA juoma, joka ei aiheuta happohyökkäystä.
Päivän mittaan ainakin se 2 litraa menee ihan huomaamatta. Enkä mä pystyis aamulla juomaan esim. mehua, tulee huono olo kaikesta makeasta!
Tulee huono olo jos juo päivässä enemmän kuin 1,5 litraa... :/
Minulla on näpytön, kuulas iho vaikken vettä juokaan.
nyt raskaana ollessa parikin litraa. Aamulla juon melkein litran yön yli huoneenlämmössä karahvissa seisonutta vettä, teke hyvä tyhjälle vatsalle.
Jos vedenjuonti jää vähemmälle, tulee tunkkainen olo, päätä särkee, VÄSYTTÄÄ, on nälkä vaikka onkin oikeasti puute nesteestä.
meillä juodaan maitoa ruokajuomana, mehua/limsaa saunan jälkeen tai juhlapäivänä ja vettä janojuomana. Jos lapsia janottaa, he pyytävät vettä. Itsellä ei edes jano lähde millään maidolla tai limulla, enkä voisi kuvitella että joisin limsaa ihan tuosta vain. itse juon vettä noin 1,5-2 litraa päivässä.
Meillä juodaan vettä ja vissyä paljon. Kesällä huomaa sen, että pelkkää vettä ei kannata juoda, kantsii saada suoloja myös.
se vaan on niin hyvää, ei taida kyllä ne kuplat olla hyväksi hampaille :( toki tavallista hanavettäkin tulee juotua. ei se jano millään mehulla tai limsalla lähde.
Tykkään kun elimistö ei kuivu, ja iho näyttää hyvältä.
PS. En asu Nokialla.