Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lähtisitkö neljännellä kuulla raskaana ollessasi Karibialle? ov

Vierailija
04.12.2007 |

voiko lento tehdä jotain lapselle? entä veritulppien riski jaloissa? Olen 26 ja kaks kertaa jo suonikohjuja ruiskutettu, tosi huonot laskimot ja lentokoneessa on muutenkin tosi tukala olo jaloissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika lailla reissannutkin tämän raskauden aikana, mulla on itselläni veritulppariski ja siihen koko raskauden ajan lääkitys. Lisäksi mulla on ollut paljon pitempiä lentoja kuin Karibialle.

Kannattaa tehdä niin, että menet lääkäriin (kantsii ehkä valita sisätautilääkäri, joka löytynee esimerkiksi keskussairaalan äitiyspoliklinikalta). Kerrot tilanteesi ja hän voi arvioida riskin. Omalla kohdallani ei ole mitään erityistä riskiä, kunhan vain huolehtii siitä, että on lääkkeet, liikkuu koneessa ja juo riittävästi.

Mulla on lisäksi sellaiset kunnon tukisukat (ei siis tavalliset lentosukat). Ovat kalliit (muistaakseni 70 euroa), mutta ne vähentää veritulppariskiä.

Neljäs kuukausi on muutenkin kiitollinen lomailuun. Pahoinvointi on useimmiten ohitse eikä maha vielä haittaa menoa.

Vierailija
2/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa oli itse neljännellä kuulla kaksi viikkoa Thaimaassa kolmen lapsen kanssa. Lennot meni hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo oli mitä parhain. Ekassa raskaudessa en olisi kyennyt lähtemään mihinkään, ennen kuin viikolla 20->. Oli niin kauhean huono olo koko ajan. Ja jos matka pitäisi varata hyvissä ajoin, en uskaltaisi varata sitä etukäteen. Kun siitä olosta ei koskaan tiedä.

Vierailija
4/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai matka kannattaa varata. Jos sitten olo on huono, niin lääkärintodistuksella saa matkavakuutuksesta rahat takaisin.

Vierailija
5/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tässä niin vaikeaa onkin, ettei sitä voi tietää etukäteen, että millainen olo on ja matka pitäisi varata... iso summa hukkaan heitettäväksi mutta en halua ottaa riskiä tai toisaalta kärvistellä turhaan koneessa... ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme