Ärsyttävää kun opettaja pokkuroi ns.
parempia perheitä esim, vanhempainyhdistyksen retkillä. Kahden kesken on ihan mukava ja kehuu lastamme miten hyvin käyttäytyvä mutta jos näkee esim. kaupassa niin nostaa nokkaansa ja kääntää pään pois.
Kommentit (4)
Olen ns. tuppukylältä kotoisin ja aikoinaan opetttajat mielistelivät ns. silmäätekevien ja lestojen lapsia.
niin mikä sun ongelma on?? Pitäiskö sen opettajan aina sinut nähdessäsi aloittaa joku ylistysvirsi?Aika heikolla itsetunnolla varustettu oot, jos opettaja välillä juttelee muidenkin ihmisten kanssa, eikä "leiki sun kaa, kun sä haluisit". Kasvapa aikuiseksi.
opettajat haluavat suhtautua mukavan huomioivasti niihin, jotka viitsivät panostaa lasten yhteisen hyvän eteen? Miten se ope niitä oikein "liehakoi"?
Tai en nyt nosta nokkaani, mutta sanon lyhyesti hei ja annan varmaan kehonkielelläni ymmärtää, että keskustelu ei kiinnosta. Asun nimittäin itse samalla alueella kuin kouluni ja jos kauppareissulla keskustelisin jokaisen vastaantulevan vanhemman kanssa siitä, kuinka Nico-Petterin matinkan koe meni tai olenko nähnyt Jessiinan kaulahuivia, kun se jäi koululle, niin pakasteet sulaisivat kärryyn, enkä ehtisi laittamaan omalle perheelleni ruokaa. Kun siis olen kaupassa, olen vapaa-ajallani, en pitämässä vanhempainvarttia.