Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä teillä syödään isänpäivän päivälliseksi ja kuka sen ruoan valmistaa?

Vierailija
07.11.2008 |

Me syömme possunleikkeitä, valkosipuliperunoita ja choron-kastiketta ja vihreää salaattia (+feta-juustoa, erikseen), juomana punaviini + vesi aikuisille ja maito/vesi lapsille.

Isänpäivän aterian valmistan minä (siis vaimo), vaikka useimmiten tällaiset ns. juhla-ateriat tekee meillä mies.

Jatkona: tarjotaanko teillä isänpäivänä kakkua? Jos, niin omatekoista vai ostokakkua.

Itse yritän tällä kerralla tejdä suklaakakun kreemi/hillo-täytteellä ja suklaakuorrutteella, yhdessä esikoisen kanssa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään appivanhemmille syömään. Yleensä anoppi valmistaa kuitenkin aika perinteistä ruokaa. Kakkua on myös ollut joka vuosi.

Vierailija
2/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehumaan omaa erinomaisuutta.

No, vastaan kuitenkin jos kerran kiinnostaa..

Aamulla tehdään lasten kanssa kakkua miehelle, jota saa aamupalaksi. Päivälliseksi on lampaanfileetä ja valkosipuliperunoita + avokado&mozzarella-salaattia. Minä valmistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkua on myös ja tänä vuonna varmaankin ostokakku.

Vierailija
4/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jopa rusinapullaa...

Vierailija
5/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kuitenkin on niitä, joita aihe ei kiinnosta. Miksi sitten edes katsot koko avauksen?

Minua nyt vain sattui kiinnostamaan mitä hyviä ruokia muut ovat ajatelleet, jos niistä vaikka saisi inspiraation muille viikonlopuille.

kehumaan omaa erinomaisuutta.

No, vastaan kuitenkin jos kerran kiinnostaa..

Aamulla tehdään lasten kanssa kakkua miehelle, jota saa aamupalaksi. Päivälliseksi on lampaanfileetä ja valkosipuliperunoita + avokado&mozzarella-salaattia. Minä valmistan.

t.ap

Vierailija
6/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällä kertaa appiukon tekemänä eli appivanhempien luona :).

Oikeastaan ihan hauskaa poiketa rutiineista. Yleensä nimittäin minä laitan päivällisen miehelle ja meillä saattaa käydä jomman kumman vanhemmat vieraina. Minä olen meillä muutenkin se, joka eniten laittaa kotona ruokaa, vaikka mieskin tykkää ruoanlaitosta.

Kakkua en tee, sillä meillä ei mies eikä lapset välitä kakusta. Luultavasti leivon jonkun makean piirakan ja vien sen mukanani, kun menemme miehen vanhempien luokse.

Vierailija
7/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin muinakin päivinä.

Vierailija
8/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivälliseksi kanatortilloja (broileri, salsa, salaatti, tomaatti, kurkku, sipuli, feta, kermaviili).

Minä teen.

Vierailija
9/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään erikoispöperöitä mä en rupea tolle ukolle valmistamaan. Muksut hoitaa hommansa kortteineen, mä en aio edes onnitella..sen verran on vittumainen ukko!

Vierailija
10/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätetään vasta huomenna. Ei varmaan mitään kauhean ihmeellistä, ja mies ei tykkää kakuista niin eipä sitäkään hommata. Miehen äiti oli yh, ja isän- ja äitienpäivän vietto on miesparalle jäänyt aika hämärän peittoon. Ei niitä meillä yleensä mitenkään ihmeemmin juhlitakaan (minäkään en koe siihen tarvetta), kortti ja pieni lahja lähinnä.

Vierailija
11/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mies saa tarjottimella sänkyyn croisantteja,lattea ja suklaakakkua,kortin ja lahjan.

Päivällä syödään tavallisesti,mitä nyt muulloinkin sunnuntaina,nyt taidetaan syödä boilerinkoipia,uunikasviksia ja veneperunoita

Vierailija
12/12 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies itse valmistaa ;)