elätkö miehesi siivellä
mies töissä, itse liiton rahoilla. en käytä rahaa itseeni, pieniruokanenkin vielä, silti saanu kuulla että elän miehen siivellä
Kommentit (13)
mulla on paremmat tulot kuin miehellä
" Siivellä" siis elän minäkin, omasta ja miehen tahdosta hoidan kotona 3 lastamme. Näin haluamme jatkuvankin mahdollisimman pitkään, ainakin siihen asti kun kuopus on 2.luokalla jos vain mahdollista.
Olen kotiäitinä 3:lle lapselle ja opiskelen samalla. Tasan tarkkaan maksetaan kaikki puoliksi...laskut, ruoat ym. harrastukset. Tosin mies maksaa lainan lyhennyksen ja minä sitten yhtiövastikkeen ja vedet. Kuitenkin mies maksaa n. 200 euroa enemmän lainan lyhennystä. On erittäin tarkka siitä, että kaikki menee jotakuinkin puoliksi. Mies on vielä töissä ja tienaa keskivertoa paremmin. Joskus olen joutunut jopa lainaamaan mieheltäni ja joka sentin olen maksanut takaisin. Siis olen joutunut. Että näin meillä...
mutta tämä järjestely sopii meille mainiosti, kaikki ovat tyytyväisiä.
ja akateemisesti koulutettu olen ja työkokemustakin piisaa.
ja niin elävät kaksi lastanikin uuden isin rahoilla. mutta vain ensi kevääseen, jolloin aloitan opiskelujen jälkeen työt ja liksa on parempi kuin miehellä. =)
Itse olen elänyt aina silloin, kun olen ollut hoitovapaalla (nyt olen taas töissä). Tosin meillä on miehen kanssa vain yksi yhteinen tili, joten en ole kertaakaan joutunut pyytämään mieheltä rahaa. Sen takia ei tunnu siltä, että eläisin toisen siivellä.
en siis elä kenenkään siivellä, mutta rahat meidän perheessä on ihan yhteisiä kaikki, tulipa ne sitten miehen tai minun tililleni!
Siis mies on se, joka meillä vaatii hänen rahojaan takaisin, vaikka itse olen sitä mieltä, että rahat ovat tavallaan yhteisiä, kun naimisissa ollaan. Tuntuu vain kummalta " lainata" jos joskus pyydän rahaa johonkin.
t. 8
siis ÄLYTÖNTÄ! eikös avioliitossa kaikki ole yhteistä!? jos toiselle ei tule rahaa, niin tietysti eletään toisen rahoilla, perhe elätetään yhdessä, rahat on yhteisiä! karsee äijä!
mut tarkempaa äijää raha-asioissa saa etsiä. Esim. mun ex-mies oli todella holtiton raha-asioissa. Rahat oli silloin meillä yhteisiä, mut aina oli tiukkaa ja tilit usein miinuksella. Nykyinen mies on opettanut mulle säästämistä. Rahaa on tilillä aina jonkin verran vähintään. Olen päässyt eroon kaikenmaailman kulutusluotoista. Paremmin ei asiat raha asioissa voisi olla. Tai siis tietenkin voisi olla, mut kuukaudessa rahaa jää paljon enemmän käyttöön.
t. 8
vaikka olenkin kotiäiti... mieheni opiskelee...
mies ei kyllä ikinä asiaa noin ilmaisisi.
miehen sanojen mukaan hoidan yhteisiä lapsiamme ja jos en sitä tekisi niin todennäköisesti olisin luomassa uraa hyvällä palkalla. arvostaa todella kotona olemistani. eipä voi taas kuin todeta että mulla on käynyt melkoinen mäihä kun tuonmiehen tapasin.