Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eka synnytys alkoi vesien menolla, entä seuraava?

04.12.2007 |

Elikkä siis nyt kun raskaus aika lopuillaan jo, niin jännitää, miten mahtaa mennä tää toisen lapsen synnyttäminen. Ensimmäisen kanssa meni vedet Rv 41 + 0 ja siitä sitten supisteluja vähitellen voimistuen. Jostain luin, että synnytys alkaa vesien (spontaanilla) menolla 10 %:ssa synnytyksistä. Onkohan todennäköistä, että kun ekasta meni vedet, niin seuraavastakin menis. Millasia kokemuksia teillä on, joilla useampi synnytys takana ja ekasta on synnytys käynnnistynyt vesien menolla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on synnytys alkanut kolmasti vesien menolla. Supistukset on lähtenyt käyntiin sitten 1-2 vuorokauden kuluessa ihan itsekseen. Tuon odotteluajan vesien menon jälkeen olen joutunut olemaan sairaalassa, kun vesien menon jälkeen on aina kohonnut tulehdusvaara.

Eka lapsi syntiy viikolla 40+3, toka 38+0, kolmas 38+5.

Merikki

Vierailija
2/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eka käynnistyi vesien menolla rv 37+5 ja supparit siitä samantien. Toka puolestaan käynnistyi yhtäkkiä suppareilla jotka tulivat 2-3min välein!! vedet meni sairaalan aulaan :) tämä siis rv 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta supistukset alkoi noin 3 tunnin päästä vesien menosta rv 39+3. Kakkonen käynnistettiin kun vedet oli menny enkä halunnut enään lähteä sairaalasta kotiin. Vedet oli menny jo 12 tuntia sitten ennen käynnistystä rv 39+4 ja kuopus kun syntyi niin meni 12 tuntia ennen supistuksia vesien menosta tämä rv 37+2.

Vierailija
4/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka synnytys alkoi vesien menolla yöllä kolmen aikaan vessareissun yhteydessä. Käynnistykseen meni kun supistukset ei ollu alkanu vielä seuraavana päivänäkään. Toinen lähti käyntiin samalla tavalla yöllä yhden aikaan vesien menolla ja omat supistukset alkoi siitä kolmen tunnin kuluttua sairaalassa. Saa nähdä miten käy nyt kolmannen kohdalla.. Nyt rv.22+4.

Vierailija
5/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää vähän siltä tässä pienessä otoksessa, että saattais seuraavakin alkaa vesien menolla.. Mulla eka synnytys kesti säännöllisistä supisteluista laskettuna noin 8 tuntia, vedet meni noin 2 tuntia ennen supistusten säännöllistymistä. Heti supisteli kuitenkin alle 10 min välein ja sairaalaan lähettiin noin tunti vesien menosta. Synnytysten väliksi tulee reilu 2 vuotta. Jännittää vähän, kun uskon toisen lapsen syntyvän reilusti ekaa nopeammin. Vaikka eihän sitä voi tietebkään varmaksi ennustaa. Kiitos vstauksista ja lisää olis kiva kuulla..

Vierailija
6/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka synnytys alkoi vesien menolla ja siitä vuorokauden kuluttua vasta omat supparit (just vältyin käynnistykseltä). synnytys kesti melkein 19 tuntia säännöllisten supistusten alettua. Toinen synnytys käynnistyi supistuksilla ja kesti vähän yli 7 tuntia, josta kaks tuntia ehin olla sairaalassa (ei muka supistukset olleet mielestäni tarpeeksi tuskaisia... ja löysästi viis senttiä olin auki kun sairaalaan menin). Eli huomattavastikin nopeampi oli toinen synnytys.

Hertta

Vierailija
7/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat synnytykset ovat alkaneet vesien menolla. Esikoisen aikoihin säännölliset supparit alko 20 min vesien menosta, synnytys kesti niistä laskettuna 7,5h. Kuopuksen aikoihin supparit alkoi 30min vesien menosta ja synnytys kesti jotakuinkin 9h. Kolmatta tässä odotellaan 27. viikolla, saa nähä miten kevättalvella käy. :)

Vierailija
8/9 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka meni 11 päivää yli, toka 3 päivää ennen la. tuossa ekassa synnytyksessä kesti kaksi tuntia vesien menosta ennenkuintuli eka suppari, ja toka tosiaan alkoi suppareilla ja kalvot puhkaistiin salilla. nyt odottelen kolmatta, ja jotenkin sellainen tunne että suppareilla taas lähtis... tosin kylllä kakkosta odottaessa oletin että vedet menee silläkin kertaa :-)

Vierailija
9/9 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys käynnistyi vesien menolla ja heti alkoi jomottelemaan, mutta vasta 12 tunnin päästä alkoi säännölliset kipeät supistukset. Rv 34+1 ja synnytyksen kesto 6h35min.

Toka synnytys alko myös vesien menolla ja taas alkoi myös heti supistelemaan -säännöllisesti 6,5 tunnin päästä vesien menosta. Rv 37+3 ja synnytyksen kesto 1h15min.