Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia sokerirasituskokeen tuloksia olette saaneet?

03.12.2007 |

Itsellä oli koe tänään ja huomenna/ylihuomenna saisin vastaukset?

Minkälaisia arvoja olette muut rasituksessa käyneet? Tietääkö kukaan

raja-arvoja? Onkohan se glukoosilios miten lihottavaa..)?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla löytyy seuraavat raja-arvot raskausaikana:

Paastoarvo alle 4.8 mmol/l

1 h-arvo alle 10,0 mmol/l

2 h-arvo alle 8,7 mmol/l

Itse kävin myös kokeessa, ja vastaavat arvot olivat 4,2 mmol/l, 10,1 mmol/l ja 7,2 mmol/l.

Koska mulla toi tunnin arvo oli yli sallitun, niin mittailen sokereita kotona. Äitiyspolilla kävin diabeteshoitajan vastaanotolla kuulemassa terveellisistä ruokavalioista ja ultralla katsottiin vauvan kokoarvio. Tällä viikolla on diabeteshoitajan soittoaika, kyselee todennäiköisesti millaisia arvoja olen saanut.

Ja sit joskus tulevaisuudessa (oisko puolivuotta synnytyksen jälkeen) on hyvä mennä uudelleen sokerirasituskokeeseen katsomaan, onko mahdollinen aikuisiän diabetes puhjennut..

Vierailija
2/4 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä toisessa sivustossa paastoarvoksi oli mainittu 5,1 mmol/l.

Mut niillä paikkeilla ne arvot siis on..

Ja jos raskausdiabetes todetaan, niin raja-arvot vaihtelevat paikkakunnittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paastoarvo on normaali jos on alle 5,5,mutta siis ihanne arvio on 4,5 raskauden aikana, itellä oli just pastoarvo koholla,ja sitten vaavelin painoarvo oli korkea,niin lääkäri määräs ilta insuliinit,mutta vaikka nyt paastoarvot perfect,niin vauva sen kun jatkaa huimaa kasvuaan :)

Vierailija
4/4 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaihtelevat tosiaan eri paikkakunnilla. Minulla joka kerran vain yksi arvo hiukan pielessä, kuten jollakin toisella kirjoittajallakin. Esim. nyt viimeksi tunnin arvo 10,5 ja se riitti. Ensin ruokavalioneuvontaa kaupungin dhoitajalla, todella perusteellista ja hyvää meillä täällä Oulussa, samalla omaa mittausseurantaa ja merkintöjä sokerivihkoon. Jos ei ruokavalio auta, lähete yliopistolliseen, niin kuin minulla joka kerran. Ja minä syön hillittömän terveellisesti ja hyvin muutenkin :)

Sitten taas seurantaa ja ultria. Eka raskaus meni ruokavaliolla, mutta seuraavissa piti loppupuolella aloittaa iltainsuliini. Kolmannella kerralla aikaisemmin kuin toisella. Ja kuten jollakin muullakin, arvot ihan unelmia ja pitkä sokeri esim. 4,9, joka vastaa normaalin ihmisen arvoa, mutta silti vauva kasvaa hyvin :) Onneksi silti vain vähän keskikäyrän yläpuolella ja tasaisesti ynnä kaikki hyvin koko ajan. Nyt tulossa jälleen samankokoiseksi arvioitu kuin edellisetkin eli meidän vauvelit yltävät onneksi vain 3,8 kiloon. Ajatella, mihin pääsisivätkään, jos en laittaisi kaikille herkuille täysstoppia... Ruokavalio siis koostuu kaikesta ylijärkevästä sokerittomasta ja vähärasvaisesta.

Hyviä arvoja toivotellen

ailuk