Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatio vai ei? Pohdinta-apua tarvitaan

Vierailija
07.11.2008 |

Voisin nyt ikäni puolesta viimeinkin saada sterilisaation, lapsia minulla ei ole enkä ole koskaan niitä erityisemmin halunnut. Olen aina ollut sitä mieltä että korkeintaan yhden lapsen voisin "hankkia" mikäli lasten saanti olisi miehelleni erittäin tärkeää. Jos en miestä löytäisi tai mies ei lapsia haluaisia, en niitä itsekään haluaisi/hankkisi.

Nyt minulla on mies joka on hyvin selvästi ilmoittanut että ei halua lapsia. Asiassa on vain yksi mutta, nimittäin se että hän on vielä aika "nuori". Hän on minua jonkin verran nuorempi ja moni mieshän ei vielä vähän päälle kolmikymppisenäkään halua lapsia, monet ovat kypsiä isäksi vasta lähempänä neljääkymppiä.

Sterilisaatio houkuttaisi, ei tarvitsisi enää välittää ehkäisystä ja käyttää hormonituotteita. Ei olisi pelkoa vahinkoraskaudesta ym. ym. Mutta mitä jos mieheni vanhetessaan sittenkin muuttaa mieltään? Jos hänelle tuleekin kovin tärkeäksi saada edes se yksi lapsi eikä se enää onnistu?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se tehtiinkin neljänen lapsen syntymän jälkeen.

Oikeassa olet pohdinnassasi että jos mies sittekin haluaa. Monesti mieheillä vauvakuume tulee myöhemmällä iällä ja sitten kun kaveripiireissä alkaa olemaan lapsia...

Vierailija
2/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sterilisaatiota. Olet vissiin joku kolmikymppinen?

Suosittelen hormonikierukkaa. Kai ne nyt sen lapsettomallekin suostuu laittamaan. Ainakin yksityisellä. Viiden vuoden ehkäisy helpolla (tod. näk ilman kuukautisia) ja pidemmän päälle halvalla. Vastaa sterilisaation varmuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanne voi muuttua yllättäen ja sterilisaation purku on aika iso operaatio. Itsekin olet veilä epäilevällä kannalla, joten laittaisin kierukan ja miettisin asiaa uudelleen viiden vuoden kuluttua.

Vierailija
4/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei tiedä, mitä elämä eteen tuo. Sinulle itsellesikin voi vielä iskeä lapsenkaipuu; niin on käynyt esim. yhdelle ystävälleni, joka vannoi lapsettoman elämän nimeen kunnes nelikymppisenä halusi yksinäisen lapsen. Ja varsinkin, jos se iskee miehellesi ja joudutte sen vuoksi eroamaan (vaikka olisit lapsentekoon suostuvainenkin hänen vuokseen).

Vierailija
5/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatioon. Saattaa hyviksin miehellä (tai sinullakin) mieli muuttua.

Vierailija
6/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtiin 3 lapsen jälkeen ja ikää oli silloin miltei 36 vuotta.

Vierailija
7/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi sitten ainakin vielä pari vuotta odottaa ja katsella. Sitten mieskin olisi sen ikäinen että myös hän pääsisi sterilisaatioon, jos haluaa. Se olisi oikeastaan ihan hyväkin ratkaisu

T:ap

Vierailija
8/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta ja sterilisaatio on käynyt mielessä, mutta en vain ole varma haluammeko lisää lapsia vielä.

Vierailija
9/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ihan ensimmäisenä miltä sinusta tuntuu ja mitä sinä itse haluat. Ethän voi vain sen takia muutaman vuoden päästä tehdä lasta, että miehesi sen haluaa. Sillä pitäähän sinunkin sitten osallistua lapsen hoitoon.

JOs olet ihan 110% varma, ettet sinä halua lasta, niin tee ihmeessä sterilisaatio. Se on kuitenkin todella helppo ehkäisykeino. Jos kuitenkin edes epäilet sterilissation tekoa, niin silloin et ole vielä siihen valmis... joten on vain sitten käytettävä muuta ehkäisykeinoa.

Lapsi, tuo paljon iloa elämään, sen mukana tulevat myös pienet ja isot surut ja murheet. Ja se suuri huoli mikä vanhemilla aina lapsestaan on.

Itselläni on neljä lasta, joita tietysti rakastan yliäyräiden, mutta tätä huolen määrää:) Onneksi he tuovat myös iloa ja lohtua...

Toki myönnän, että pärjäisin maailmassa ilman lapsiakin...jos en siis tietäisi kuinka suuremmoista sellainen on saada.

Vierailija
10/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma päätös. Eli minä en halua (enää) lapsia missään parisuhteessa. Ei sterilisaatiota voi tehdä tai olla tekemättä toisen "puolesta".

Jos sinä olet päättänyt että lapsia ei sinulle tule, mene steriloitavaksi. Jos päätös on miehestä kiinni, laita mies matkaan.

Meillä mies on steriloitu siksi, että se on miehelle helpompi toimenpide. Ja mies nimenomaan päätti asian omalta kohdaltaan lopullisesti. Yhdessä olimme päättäneet että tähän parisuhteeseen ei enää synny lapsia. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
11/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio ei missään nimessä ole kolmikymppisten ehkäisykeino.

Vierailija
12/13 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

Vierailija
13/13 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio kannattaa tehdä vain silloin, jos olet varma, että itse et koskaan halua lapsia. Jos kyse on mahdollisesti muuttuvista olosuhdesyistä tai toisen ihmisen mielipiteestä, sitä ei kannata tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi