%% MAALIS' 05 joulukuun ensimmäinen viikko %%
Kommentit (22)
kävin tänään etsimässä vaatteita ristiäisiin ja totesin vaatteiden kokonumeron ajaneen kengännumeron ohi. Maalistyttö etsi isän kanssa pukkia sillä välin kun mä hikoilin sovituskopissa. Lähdettiin oikein koko porukalla tuonne kylälle kävelylle. Pari sisäpäivää saa mut ja maalistytön hyppimään seinille. Sopivasti mahduttiin piskonvälissä käymään. Paluumatkalla ihmeteltiin kevyen liikenteen väylille tulvivaa jokea.
Joululahjaksi on tulossa sangollinen Duploja ja kuuleman mukaan lääkärilaukku ja yöpuku.
Käsidesiä ei ole käytössä, mutta ei olisi ollenkaan pöllömpi ajatus, saippuat kun jouduttiin nostamaan toistaiseksi turvaan likalta. Mahtaakohan se kuivattaa käsiä? Mulla on jo valmiiksi nahka näkkärillä, vaikkei ole edes pakkasia.
Tästäpä taidan mennä päivittämään lapsosten päiväkirjoja.
korvapuustit
Minä täällä nautiskelen kolmosolutta, viimeisestä onkin aikaa jo tovi =) Yhden saunan päälle ajattelin juoda kun Kiirakin nukkuu ainakin kahteen saakka =)
Huh ja puh mikä keli! Ja mikä päivä muutenkin. Tuhlasin melko läjän rahaa joululahjoihin. Noora saa sellaisen Nalle Puh talon missä on huonekaluja ja hahmoja. Lisäksi hän on saamassa muumi aterimia, leikkiastiastoa, vaatetta ainakin. Lapsia on tässä lähipiirissä jo niin paljon että rahaa upposi kauheasti. Muistin kyllä ukkokultaakin lahjalla =)
Kohta taitaa maistua uni joten hörpin tästä kaljan ja painun yöpuulle!
Hei vaan!
Eikös se saunaolut ole ihan sallittu imettäjälle, oluthan saa maidon hyvin nousemaan:-D Näin mä ainakin olen pähkäillyt.
korvapuustit
pitkä viikonloppu maalla hurahti jo. Kotona jälleen! Siskon pojilla oli yhteiset synttärijuhlat ja teki Kaisalla tiukkaa kestää ettei hän saanut lahjoja. Onneksi jouluna kaikki saavat lahjoja.. josta kätevästi galluppiin:
Lahjaksi Kaisa saa meiltä muumiteatterin varaväkineen ja vauvalle asioita (toivoi itse näin) eli hoitolaukun tarvikkeineen. Aino-tossut ja pari lelua tiedossa, muuten lahjojen määrä pysynee hyvinkin kohtuullisena.
Joulukortteja ollaan Kaisan kanssa jo askarreltu, mun pitäisi vaan vielä vähän fiksailla niitä. Varmaan jotain parisenkymmentä postitellaan, pääasiassa niille, joita ei muuten usein nähdä.
Huomenna ensimmäinen kotipäivä.. sotkeennuin tosin jo töihinkin eli teen freenä keikkaa ja siihen liittyen pitää tehdä pari työjuttuakin heti huomenna. Lisäksi kouluhommat työllistävät, joten ei tässä laiskottelemaan pääse. Tiistaina työhaastattelu ja keskiviikkona lähdetään Kaisan kanssa yökylään ystäväni luokse.
Onneksi päätimme pitää Kaisalla tarhapaikan, kun nuo keikkaduunit tulivat hieman yllättäen. Mietinnässä on josko perustaisi toiminimen ja kokeilisi onneaan sillä saralla..
Ja nyt saunaan, mies sieltä jo huutelee.
kua ja Kaisa
Moonan kanssa kotosalla, Mimmi pääsi päiväkotiin. Kyllä oli innoissaan tyttö.
Miulla nousi yöllä kuume reiluun 38 ja tässä kohta lähdettävä lääkäriin.
G; Paljonko laitatte joulukortteja? Meiltä lähtee 50kpl ja loput sähköpostina. Kummallakin iso suku..ja laittavat kortteja. Ja tykkään miekin heitä lasten kuvalla muistaa.
Monsku sai hepulin, joten jäi lyhyeen.
Tuulia
Mihin katosi lumet??? Kysyn vaan. Höh, olis niin kivaa, kun olisi lunta. Mutta ei.
Joulukorteista: Me laitetaan kanssa 50 korttia postiin ja lopuille laitetaan tekstiviestiä tai sähköpostia. Tänä vuonna ajattelin kirjoittaa korttien mukaan pienen kirjeen, mitä meille kuuluu ja mitä on tapahtunut kuluvana vuonna.
Viikonloppu meni totaalisesti nukkuessa. Mä olen ollut ihan hirmu väsynyt. Toivottavasti tää väsymys pikkuhiljaa väistyisi. Muuten olo on ollut suht hyvä, jos ei lasketa pari kertaa päivässä tapahtuvaa oksentelua.
Nasulinan valvomiset ei käy kateeksi. Voi apua, kuinkahan me selvitään ensi kesänä, jos vauva valvottaa! Jennahan nukkuin kuin tukki. Kaksi ekaa viikkoa nousi kerran yössä syömään ja sen jälkeen nukkui yön heräämättä kertaakaan. Helppo vauvako? No, kyllä!
Tuulialle kovasti tsemppiä sairastupaan. Toivottavasti saatte itsenne pian kuntoon.
Ja vielä Pippandiille virtuaaliset tsempitykset!!
Marju, Jennukka ja " Onni" rv 8+4
Meinasin tulla avaamaan pinon mutta teinkin pari juttua välissä ja Tuulia olikin taas ehtinyt avaamaan pinon : )
Voi itku, kun Tuulialla ja Nasulinalla tuntuu nyt olevan raskasta. Jaksamista ja voimia teille molemmille! Ja Pippandiillakin on ollut raskas syksy. Toivottavasti lähestyvä joulu piristäisi meistä mahdollisimman montaa!
Meillä menee lasten kanssa vaihtelevasti. Välillä on päiviä kun kaikki menee hyvin ja nautin todella paljon näistä lapsista ja välillä on päiviä kun mikään ei suju kun Henri uhmaa niin kovin. Uusin villitys on nyt se kun imetän Eeliä niin Henri rupeaa kirkumaan koska tietää Eelin pelästyvän tätä ääntä. Ja kun Eeli alkaa itkemään niin sekös on Henristä hauskaa. Toisaalta taas Henri on hurjan söpö kun hän huolehtii et pikkuveljellä on kaikki hyvin ja silittää tämän päätä ja nukkumaan mennessä haluaa aina halata Eeliä. No, ehkä tää mustasukkaisuus joskus helpottaa. Tänä aamuna Henri veti herneet nenään kun nostin Eelin pinnasängystä eli Eeli pääsi ensimmäiseksi syliin... hohhhoijjaa...
Mutta se mikä mua nyt eniten stressaa on se, et meiän kämppää ei kukaan halua ostaa! Nyt on kahtena viikonloppuna peräkkäin ollut niin, että kukaan ei ole tullut esittelyyn! Aivan toivotonta. Mitä ihmettä me sit tehdään jos meille jää kaksi asuntoa eikä kukaan osta tätä pois. En mä sitä uuttakaan halua heti myydä. Kai me nyt hetken pystytään korkoja maksamaan ja ensi kesän olen töissä mutta entä ensi syksynä kun palaan takaisin kouluun. Ei opintotuella makseta kahta asuntoa ja lasten päivähoitomaksuja ym. Tän on pakko mennä kaupaksi. Ehdotin jo välittäjälle et lasketaan hintaa mutta ei kuulemma vielä kannata. Tää on nyt ollut 5 viikkoa myynnissä eli ei vielä kauaa. En olisi huolestunut jos joku kävisi edes katsomassa mutta kun ei kukaan käy. Yksi syy siihen on se, et meiän alueella on nyt 25 asuntoa myynnissä. Kaksioista neliöihin. Keväällä oli ehkä kerralla 5-10 asuntoa. Nyt vaan yhtäkkiä kaikki on muuttamassa. Ja tää on kuitenkin ihan hyvä alue mutta ei kukaan kohta uskalla muuttaa tänne kun kaikki myy.
Tällaista pohdintaa tänään.
Tuulia kyseli joulukorteista. Lähetetään yleensä hieman yli 20 korttia. En juurikaan lähettele sukulaisille kortteja kun ei monenkaan kanssa olla tekemisissä. Kavereille tulee kortteja lähetettyä kauas ja lähelle.
Ostatteko kortit kauasta vai teettekö itse? Lähetättekö lasten kuvia??
TEL kuullostaa tyytyväiseltä muuttoonsa. Kiva juttu!
Nyt mä rupean tekemään valokuvatilausta. Siinä on projektia, oon niin paljon ottanut lapsista kuvia ja niissä on niin monta hyvää kuvaa, että tulee tilattua.
Tulkaahan muutkin pinolle!
Kalamami, tarhassa oleva Henri sekä parvekkeella uinuva Eeli
vaikka kyllä teitä, jolla kotona sairastetaan, ei taida paljon naurattaa. me ollaan tähän asti päästy aika helpolla, vauvaon valvottanut joitakin öitä vatsakipujen takia, mutta on myös muutamana yänä syönyt vain noin kolmen tunnin välein. Päivät ovat olleet vaihtelevia. Välillä on kitissyt melkein jatkuvasti, toisinaan nukkunut lähes koko päivän. Itselläni on jonkinmoinen äänen vienyt kröhä, mutta onneksi ei ole kuumetta. Mies tulee tänään kotiin, jospa hänestä olisi hieman apua arjen pyörittämisessä. Viime viikossa, jonka oli reissussa, oli hieman selviytymisen makua ja yleensä suhteellisen tarkat aikatauluni pissasivat pahemman kerran.
Kuopus vaikuttaa tähän asti helpommalta kuin maalistyttö, jonka jokailtaiset iltaitkut olivat karmeita monituntisia sessioita. No, tässähän ollaan talvea ja pahinta tautikautta kohti menossa, joten vielä ehtii moni asia muuttua. Onko teistä kukaan ottanut lapsilleen rotavirusrokotetta? Meidän uusi terkkari puhui kovasti sen puolesta.
Joulukortit olen yleensä askarrellut itse, mutta tänä vuonna lähtee valokuvasta tehty kortti reiluun pariinkymmeneen osoitteeseen. Lisäksi lähetellään sähköposti- ja tekstiviestitervehdyksiä.
Kiva, Pippandii kuulla sustakin! Tsemppiä itsenäisyyspäivään!
korvapuustit
Meillä oli pientä härdelliä. Moona meinasi polttaa mein kodin. Miulta oli jäänyt sämpyläpussi keraamisen lieden päälle. Moona sitten oli heittänyt kaikki levyt päälle. Ihmettelin miten leivänpaahtimesta muka vieläkin leiluu haju ympäriinsä, mutta vilaus keittiöön laittoii tähän muoriin vauhtia. Sieltä tuprutti sankkaa savua. No, vielä ei liekkiä lyönyt, mutta ei ollut kaukana. Tuuletuksen jälkeen savu saatiin pois, mutta haju jäi.
Miulla on kummassakin korvassa tulehdus, keuhkot sentään on parantuneet. Silmätipat sain näihin kipeisiin silmiin. Kunhan pääsisi nyt apteekkiin vielä.
Pippandiille vielä viimeiset rutistusjaksut!! Toivottavasti kevätpuoli on sitten iisimpi. Toivottavasti siten kerkeät enemmin palstailemaan.
Jaksamista Nasulinallekin. Se hyvä oli kun meillä mimmi oli moonan syntyessä 1.3v niin tuollasta mustasukkaisuuspahantekoa ei ollut lainkaan. Ei kai silleen osanut näyttää sitä.
Kalamamin huolen asunnon myynnistä uskon, mutta asioilla on tapana järjestyä-usko siihen! Miksiköhän nyt teidän nurkilla on noin kova muuttovirta poispäin?
Kalamami, ootko päässyt uutta combattia kokeilemaan? Täällä oli viime viikolla jo ainakin puoelt ohjelmasta uutta. En ole itse päässyt testaamaan, kuulema aika rankka?
Pitkää pinnaa teillekin lapsosten kanssa!
Nyt pitää mennä.
T
Nostanpa pinoa!
SAIRASTELU: näyttäisi pikku hiljaan väistymään. Miulla ensimmäisen kerran kahteen viikkoon, mittari näytti alle 37. Nukuin koko yön, kumpikaan lapsista ei yskinyt tai sitten mie olin niin väsynyt etten herännyt. Silmät on vielä tosi valon arat ja turvoksissa, eikä vielä muutenkaan olossa kehumista..mutta tästä tämä toipuminen lähtee.=)
NUKKUMAAN MENO: Mimmi kyllä menee sänkyyn, mutta tulee sen 10x ainakin pois. Tosi rasittavaa, mutta mielummin näin, kun se ainainen sängyn vieressä makaaminen.
GALLUPPI: Onko teillä lapsilla kuuntelemattomuutta? Mie en nyt tiiä miten mie tämän kirjoittaisin ymmärrettävästi, mutta meillä Mimmi tekee sitä ettei muka kuule mitä hänelle sanotaan. Ei vaan reagoi. Se vetää sen niin pitkälle että vanhemman vieteri on katkeamaisillaan tai katkennut jo. Tosi ärsyttävää, kun toinen on sitten sen näköinen että Hä, puhuitko miulle? Samoin sitten jos tekee jotain pahaa, jatkaa vaan kiellosta huolimatta..ei reagoi milläänlailla sanalliseen kieltoon.
Hitsi mitä menkkakipuja, nää tuo elävästi mieleen synnytyskivut tuolla alaselässä- ja vatsassa. Voi, niitä muistoja =)
Onko kellään mitään kokemusta jostain nesteenpoistojutuista? Luontaistuotteista? Miulla nämä lääkkeet vissiin kerää nestettä, sormet on niin tönköt että piti ottaa jo osa sormuksista pois. Muutenkin mieli on aika masentunut tähän kotona sairasteluun, vaikka voiton puolella ollaakin.
Moonalla puhetta tulee koko ajan. Hassua, tämä papukaija toistaa lähes kaikki sanat, tai ainakin yrittää. Haluaa itse potalle ja on muutenkin niin iso omatoiminen tyttö =)
Nyt sattu..pitää sylitellä.
T
ollaan kotosalla Kaisan kanssa, kun neiti on kovin nuhainen ja yskäinen. Kuumetta ei ole, mutta vie se flunssa voimat kuumeettomanakin. Eikä töissä olisi muuta kuin viimeisiä siivoiluja, niin mitä sinne turhaan sitten menemään..
Me ollaan koko joulun aika siskon luona, joten tapaaminen ei silloin onnistu meillä. Harmi juttu.
Tuulian kyselemää kuuntelemattomuutta ilmenee meilläkin. Toistaiseksi on tehonnut, kun kysyy missä Kaisan korvat ovat. Kaisa näyttää korviaan ja suostuu sen jälkeen kuuntelemaan.
Olikos jotain muita kyselyjä - en muista. Eipä tässä muutenkaan kummempia mielessä. Kuulumisiin toiste!
kua ja Kaisa
Tuulia kyseli kuuntelemattomuudesta. Voi kyllä, kyllä meillä asuu vajaa kolmevuotias neiti, joka todella teeskentelee, ettei kuule mitä hänelle puhutaan. On todella raivostuttava tapa. Istua nököttää sohvalla ja tuijottaa telkkaria, eikä hötkähdäkkään, kun puhun hänelle. Ja kaikki kiellot menee kuuroille korville. Juuri eilen päätettiin miehen kanssa, että nyt vaan on otettava kovempi koulu käyttöön. Jennaan on saatava kuri ja järjestys takaisin =) Oli sitten uhmaikää kuinka paljon.
Minä alan lannistua tämän väsymyksen alle. Illalla päivällisen jälkeen lähtee totaalisesti taju. Herään sen verran että siirryn sohvalta sänkyyn ja jatkan unia. Huokaus, voi kun tää nyt menisi ohi. Tuntuu kurjalta, kun ei jaksa Jennan kanssa yhtään leikkiä iltasella. No, kaipa tämä tästä...
Aamulla kun vietiin Jenna päiväkotiin, niin viimeiseksi Jenna vielä juoksi minun syliin ja sanoi: " äiti minä rakastan sinua niin kovasti" . Ai että, kyllä sydäntä taas lämmitti. Tämä äiti lähti töihin kyyneleitä pidätellen.
Iloista tiistaipäivää!
Marju, Jennukka ja " Onni" rv 8+5
Alkaa olla hässkkä viikot edessä.Ens viikon perjantaina olis muutto edessä ja nyt sit pitää kaikkee tehä.Tänään kävin ostaan verhotangot.Vielä kun löytäs mieluisat verhot...no jos ei löydy ni ollaan joulu ilman verhoja.
Mitään ylimäärästä stressiä en ala ottaan, tärkeintä on saada siivottua ja laitettua tavarat paikoilleen ja siinähän sitä hommaa piisaa.
Josta päästäänkiin kysymykseen joulukorttien lähettämisestä.Tänä vuonna jää väliin ja laitetaan joulutervehdykset tekstiviestillä.Juuson kans sen verta askarrellaan joulukortteja, et kummeille saadaan antaa omatekemät kortit.
Kuuntelemattomuudesta....miten tuttua meillä!Tuntuu välillä et meillä asuu oikeesti täysin kuuro poika.Nyt varsinkin tuntuu, että saa vähän väliä olla jäähylle viemässä kun ei mitään usko/muka kuule.Ja kuten Tuuliallakin, meillä Juuso kans siinä vaiheessa kun ite alkaa olla pinna kireellä ni kysyy tyyneen sävyyn " No?voitko toistaa" ...Arggghhh niin raivostuttavaa.
Jep,vaan taas täytyy rientää ennenkuin haen Juuson hoidosta.
Suohomppeli81 ja Juuso
Kone heittää mut vähän väliä ulos sivulta, pitää olla nopea.
Ai Suohomppelin muutto on jo ihan kynnyksellä. Vau! Ihanaa päästä uuteen kotiin jouluksi!
Juu, yksi kuuro löytyy täältäkin. Kun noin viidettä kertaa karjun jotain komentoa, niin maalistyttö kysyy naama peruslukemilla " Mitä sä sanoit?"
Nyt teksti talteen
korvapuustit
taas jouduin ulos. No, ehkä mun on sitten syytä jatkaa kotihommia.
Ai niin, eikös Nasulinalla ollut ristiäiset ihan näinä päivinä?
moi taas
k.
Huh hei hulinata! Meil on nyt ristiäiset pidetty ja vauvelin nimeksi tuli Kiira Susanna. Pappi tiesi kertoa että Kiira tarkoittaa puhdasta ja Susanna liljaa...eli puhdas kukkanen :) Ristiäiset meni tosi kivasti, nyt on olo kyllä kun tiejyrän alle jääny kun aamu ysistä saakka tohotin kaikenlaista..Noora neiti jaksoi kivasti koko päivän ilman päikkäreitä ja hulinaa mut sit illalla tuli tyypilliset väsynälkä raivarit.
Taidan tehdä enkat ja mennä ysiltä petiin...
T: Nasulina ja rinsessat
Ps, jos haluatte ristiäisistä vielä kuvia niin voin vaivata kalamamia kuvilla...
Nasulinalla oli sit tänään ristiäiset. Kivan, juhlavan päivän olitte valinneet. Ja tyttö sai nätin nimen : ) Lähetä ihmeessä ristiäiskuvia niin mä lähetän niitä ihan mielelläni eteenpäin!
Kalamami
Hitsi, mikä viikko, nyt vasta ehdin koneelle...
Meillä iskikin pienen haasteen arkeen, kun tiistai-iltana Nuutille puhkesi vesirokko!!! Onneksi on ollut suhteellisen lievä tauti, nyt ollaan jo ilmeisesti voiton puolella, kun uusia näppyjä ei ole ilmestynyt. Kuumetta oli vain vähän, eikä kutinakaan ole ollut hirveä. Nyt vaan odotellaan sitten Saanan tautia. Vähän hirvittää, kun sanovat, että sisarustartunta on yleensä pahempi ja tuo meidän neiti on muutenkin niin tuittupää... Toivottavasti tauti ei ole pahimmillaan juuri jouluna...
Tsempitystä sairastupiin! Toivottavasti Tuuliallakin jo helpottaa. Ja Nasulinalle jaksamista yökukkujien keskelle. Toivottavasti rytmit alkavat löytyä pian.
Pippandiille myös tsemppiä. Tiedän tunteen - minunkin syksyni on ollut niin raskas, että oksat pois. Töissä kaikenlaista hankaluutta, ja syksyn pimeys vielä päälle. Onneksi töissä alkaa pikku hiljaa helpottaa, tosin nyt yksi hyvä työkaveri irtisanoutui, ja se oli tietysti kurja uutinen. Mutta jospa tässä joulun parin viikon vapaat vähän korjaisivat tätä väsymystä ja alakuloa.
Tänään mennään miehen kanssa ostamaan lasten joululahjat. Ensi viikolla yritän urakoida sitten aikuistenkin lahjat. Mistä päästäänkin joulukortteihin: n. 50 meidänkin pitäisi lähettää. Teemme lasten kanssa varmaan parikymmentä, sitten osalle lähetetään ihan kaupan kortteja.
Meillä oli eilen mukava itsenäisyyspäivä, kun minun vanhempani ja sisarukseni tulivat illallisille. Sain alkuviikosta yhtäkkiä päähänpiston, että voisi kutsua kaikki syömään, joten niin tein... Tämä taas yksi näitä muuton hyviä puolia ;-) Eli en tosiaan kadu.
Ja vielä kuulemattomuudesta: Saana on myös mestari siinä. Saattaa pitkäänkin jatkaa tekemisiään ihan rauhassa, vaikka huutaisi vieressä pää punaisena...
Meillä muuten iltatoimet helpottivat, kun yksi ilta huudatettiin neitiä. Juoksutti siis tapansa mukaan meitä vesi- ja peittelypyynnöillä. Sitten vaan päätettiin, että ei mennä. Sanottiin siis, että nyt ei tulla, ja pidettiin vielä lupauksesta kiinni... Vartin huusi ja sitten lopetti. Ja sen jälkeen ei ole enää juuri juoksuttanut. Kerran illassa pyytänyt vettä/peittoa, mutta ei sen enempää... Kyllä harmittaa, ettei jaksanut kuunnella sitä huutoa jo paljon aikaisemmin ;-)
Nyt lopetan tämän romaanin ja menen tarjoamaan lapsille ruokaa...
Terkuin
Terhi, pilkullinen Nuutti ja toistaiseksi pilkuton Saana
Nasulinan Kiiralle onnea kauniista nimestä!
Terhitaas
Kohta lähtö esikoisen harrastuksen joulujuhlaan. Mikähän nää juhlavaatteet on taas kutistanut kaapissa??
Ilma on aivan kauhea, tuulee ja sataa. Pihalla vois liikkua kanootilla. Että sisäpäivä vaihteeks,aargh. MItä me enää tehdään? Pipareita leivottu, lautapelejä pelattu jopa siivottu...dvd pyörii ;-)
Joululahjagalluppi:Maalisneiti saa duploämpärin ja ???????? mitään ei juuri tartteis, ongelma tämäkin. Ideoita vastaanotetaan. Tuulian mainitsemat sukset vois olla kivat, mutta tää eteläsuomen lumitilanne on mikä on!
Tiedättekö mikä on köykky? Maalisneidin keksintöä: Kun iskä makoilee sohvalla kiipeää neiti selkänojan ja isän väliin. Tyytyväisen näköisenä ilmoittaa olevansa " köykyssä" ,HIH ei mitään hajua mistä moisen sanan keksinyt.
Nyt vatsa sisään ja hameen vetska kiinni!