Passaatteko 7--> ikäiselle aamupalan omaan huoneeseensa? Siis teette valmiiksi
ja kannatte lapsen huoneeseen tai missä nyt ikinä sattuu olemaankaan.
Kommentit (27)
tehtävä on kasvattaa lapsista itsenäisiä ja oma-aloitteisia. Varmaan vaikea mitään yleispätevää ikää sanoa kun yksilöitä kaikki ollaan. Meillä tytöt 13v ja 11v ja kyllä itse aamulla leivät kaivavat kaapista. ja kouluun suoriutuvat itsenäiseseti. Meillä vauva jonka kanssa minä nukun aamuisin levottomien öiden päälle. Joskus nousen ja passaan mut kyllä he itse yleensä hommat hoitavat.
Noista ruokaa omissa huoneissaan tai tv:n edessä möllöttävistä ja syövistä lapsista tulee juuri niitä joilla ei ole oikeanlaista suhtaumista ruokaan. Ruuan syömisen tarkoitus on saada energiaa ja tulee (terve) kylläinen olo, jotta selviytyy päivän toimista. Samalla kun syö ja tekee jotain muuta toimintoa samaan aikaan, ei kyllä opi tuntemaan onko kylläinen vai ei. Meillä ei ainakaan edes lueta pöydän ääressä, vaikka istuisi siinä ihan yksin!
Eikös ennemmin kannattaisi kattaa lasten kanssa yhdessä ruuat pöytään ja viettää samalla aikaa perheen kesken?!
Mä nousen puolituntia aikaisemmin kuin muut. Ihan sen takia että haluan juoda kupin kahvia ja lukea hesarin kaikessa rauhassa, sekä syödä vähän. Yleensä jätän leivät ja leikkeleet siihen pöytään ja siitä sitten jokainen ottaa itse. Eli töytä on kyllä katettu valmiiksi.
huoneeseensa tv:n tai pleikkarin ääreen joka aamu aamupalan: lihapiirakkaa ja makkaraa.
Kun ei se kultamössykkä suostunut muuta syömään. Voi elämä... En tiedä, mitä poika tätä nykyä syö aamiaiseksi, vyötärö on tukevoitunut ainakin noista vuosista..
huoneeseensa tv:n tai pleikkarin ääreen joka aamu aamupalan: lihapiirakkaa ja makkaraa.
Kun ei se kultamössykkä suostunut muuta syömään. Voi elämä... En tiedä, mitä poika tätä nykyä syö aamiaiseksi, vyötärö on tukevoitunut ainakin noista vuosista..
Ja joku vielä ihmettelee miksi kansanterveys on ihan kuralla ja terveysmenot pilvissä!!
Tv. Se joka kirjoitti pöydässä syömisestä ilman lukemista ja tv:tä
että teen kyllä aamiaisen valmiiksi ekaluokkalaiselle. Meillä syödään vaihtelevasti aamulla puuroa, muroja ja leipää. Haluan aina laittaa mukaan myös esim, kurkkuviipaleita, mandariinin, tomaattia. Juomaksi on vaihtelevasti esim. kaakaota, itse tehtyä mehua, appelsiinista puristettua mehua tai valmista omenamehua. Kyllä meillä 7-vuotias osaisi ottaa aamiaista ja tekeekin niin koulusta tullessaan, mutta aamiaisen haluan laittaa oikein kunnolla. Voi olla taas tottumiskysymys, oma äitini laittoi meille teiniksi asti kunnon aamupalan lisukkeineen valmiiksi pöytään ja se oli ihanaa :)
Ja ruokailutilaan katan, sinne missä muutenkin syödään.
olkkariin (katsovat siellä lastenohjelmia) ja sitten pujahdan sänkyyn miehen kainaloon (tai mies passaa ja tulee sitten takaisin sänkyyn).
Viikollakin aika usein aamulla teen aamupalat valmiiksi koko porukalle nokan eteen.
Sen sijaan lapset imuroivat koko talon, petaavat sänkynsä sekä meidän vanhempien sängyt, tyhjentävät ja täyttävät tiskikoneen, lajittelevat pyykit, ulkoiluttavat koiran ym.
Eli puolin ja toisin tehdään hommia :)