Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen kesto-käynnistetty synnytys vs. " normaali" synnytys

02.12.2007 |

En oikein tiennyt miten muotoilisin otsikon...

Tilanne on se, että esikoinen syntyi käynnistyksellä (tableteilla-kaksi 1/4 tablettia annettiin sit alko supisteleen jo niin kovasti) ja synnytyksen kesto oli 4,5tuntia. Nyt odotan toista ja mietin tässä kuinka nopeeta tämä kaveri mahtaa maailmaan tulla.

Eli onko odotettavissa nopea synnytys?

Vaikuttaako käynnistys synnytyksen nopeuteen?

Kertokaahan kokemuksianne, niistä olisi todella paljon apua!

satsuma rv 35+6

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka, käynnistetty synnytys kesti vain vähän päälle 3h.

Synnytyksessä mukana olleen kätilön ja myös lapsivuodeosaston kätilön mukaan nopeus on synnyttäjän ominaisuus. Käynnistetyt synnytykset voivat olla nopeita tai hitaita, eikä se sinänsä johdu käynnistyksestä.

Äitiysneuvolan th on samoilla linjoilla.

Eli itse varaudun lähtemään sairaalaan ensimerkeistä, koska uudelleensynnyttäjän avautumisvaihe on keskimäärin puolta nopeampi kuin ensimmäisessä synnytyksessä. Iiks!

Vierailija
2/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen käynnistetty synnytys kesti 6h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen syntyi käynnistettynä ja synnytys oli tosi kivulias kestoltaan 3,5 tuntia. Kolmonen syntyi ilman käynnistystä ja synnytys kesti 5 tuntia. Minun kohdallani siis käynnitetty synnytys oli nopein ja kivulian.

Vierailija
4/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kakkonen käynnistettiin (esikoinen tuli sektiolla) ja synnytys kesti 6 tuntia. Kolmonen lähti itsekseen käyntiin ja kesto oli neljä tuntia.

Vierailija
5/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus käynnistettiin ja synnytys kesti 5 tuntia 30 minuuttia. Oli suhteelisen nopea ja myöskin kivulias. Toinen lähti syntymään spontaanisti ja kestoa tällä synnytyksellä oli 4 tuntia ja 40 minuuttia. Tämä toinen oli huomattavasti helpompi kuin ensimmäinen. Ei ollut paljon ollenkaan kipuja ja naureskelinkin kätilölle että tämä olikin mukava kokemus =) Mutta jos olisin tässä jälkimmäisessä jäänyt kotiin odottamaan SÄÄNNÖLLISIÄ supistuksia niin kotiin olisi syntynyt... Ainoat täysin säännölliset supparit tuli viisi minuuttia ennen ponnistusvaihetta. Muuten olivat tietysti kipeitä, mutta tuli 7-2 minuutin välein epäsäännöllisesti. Onneksi oli siis jo tositoimiin johtavista suppareista kokemusta enkä jäänyt väkisin kotiin odottamaan säännöllisyyttä. Kätilökin kehaisi että hyvin olin ajantasalla missä mennään ;)

Vierailija
6/8 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka synnytys käynnistettiin ja se kesti 4 tuntia 11 min. Toinen lähti ilman käynnistystä ja oli kestoltaan noin 3 tuntia. Kivuiltaan aikalailla samanlaiset,kummassakaan en kerenny saada mitään lääkitystä.

Vierailija
7/8 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä muilla kokemuksia asiasta niin mielelläni kuulisin niistä!

Täytyy siis varmaankin varautua nopeaan synnytykseen...

jännityksellä odotellaan miten käy!

satsuma

Vierailija
8/8 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

mulla eka käynnistettiin, kesto 2,5 h ekoista suppareista. Toinen tuli itsestään kesto reilu 3 tuntia, jos en olisi ollut valmiiksi sairaalassa, lapsiveden tiputtelun vuoksi en olisi ehtinyt saada kipulääkitystä ollenkaan.. Suosittelen siis lähtemään ajoissa sairaalaan, etenkin jos matkaa on puolta tuntia kauemmin.

Tsemppiä!