Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein neuvolakäyntejä, kun kyseessä ei ole eka raskaus?

30.11.2007 |

Itse olen käynyt vasta kerran terv. hoitajalla (vko 7) ja lääkärillä (vko 11). Seuraava terv. hoitajan tapaaminen olisi kait vasta tammikuussa.

Miten muilla?

Marke rv 12+1

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt rv 19 ja olen vasta kerran käynyt neuvolassa, rv 8+, ja kerran lääkärillä olikohan rv 10+. Eka ultra oli ajallaan ja toinen on huomenna :)

Mutta seuraava neuvola on vasta tammikuussa rv 24. Eli neuvolassa rv 8 ja sit vasta rv 24. Aika pitkä väli minusta ?! Ei ole mitään suurempaa hätää ollut, kerran soitin neuvolaan kun pahoinvointi oli niin hurjaa, mutta eipä siitä paljon apua ollut tietenkään, ja ajan myötä se onneksi menikin pois (kuten aina aiemminkin).

Kahdesta aiemmasta raskaudesta kävin muistaakseni noin kuukauden välein, joten ihmetyttää vain tämä pitkä väli. Mutta yritän olla murehtimatta, onneksi tulee tähän väliin joulukin, enkä ehdi koko asiaa edes ajatella.

Niipa

Vierailija
2/5 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Rv 30 saakka kuukauden välein, sitten tihentyy 2 vko välein ja lopuksi (en muista missä vaiheessa) sitten viikon välein. Meillä keskiraskauden lääkärikäyntiä ei ole muilla kuin ensisynnyttäjillä, jos ei ole mitään kummosia vaivoja. Eli kolmesta lääkärikäynnistä yksi jää pois. Tää lääkärijuttu voi olla tietty paikallinen erikoisuus, en tiedä onko muualla samanlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli n. 4 viikon välein on ollut neuvola, ja nyt 30 viikkojen jälkeen n. 2 viikon välein. Viimeks oli 35+3 ja terkkari ois voinut laittaa seuraavan käynnin viikonkin päähän, mutta kun ei oo ollut mitään vaivoja, niin seuraavaan käyntiin on melkein kaksi viikkoa. Lääkäri käynnit on olleet alkuraskaudessa, toisella kolmanneksella ja loppuraskaudessa kussakin kerran.

Vierailija
4/5 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi neuvolaa nyt ja viikkoja 20+0. Seuraava on parin viikon päästä. Sitten tietysti ultrat lisäksi. Ihan riittävästi tämä on kun ei mitään ongelmia ole ollut. Saa siellä vielä juosta :).

Vierailija
5/5 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa kolmas raskaus ja tällä hetkellä on neuvolakäyntejä 6 takana.. näistä yksi on lääkärintarkastus samalla (rv 27).

+ 2 sairaala-ultraa sekä yksi alkuraskauden ultra terveyskeskuksessa viikolla 10.

Eli ei kauhean paljoa ole vielä tarvinnut siellä ravata. =)

Nyt rv 33.