koska viiniä laillisesti? jouluateriaa mietin kun meillä teini , menikö se niin että 18 ikäraja mietoihin ja mitä on miedot,
Kommentit (6)
että viiniä otetaan sievästi. Kieltämisestä vastareaktio teineillä. kun sallittua, ei jaksa kiinnostaa. Esimerkki kaiken A ja O. tavat tarttuu kotoa
olen uskovaisesta kodista lähtöisin, eikä meillä koskaan ollut kotona alkoholia. Mutta muistan, että olimme etelässä, kun olin 15-v. ja minä sain viiniä vedellä laimennettua. Yöks, että oli pahaa.
Näin toimivat myös ranskalaiset, paitsi että sitä vesilitkua saa huomattavasti nuorempana.
Kyllä nyt vanhempien kanssa ruokapöydässä voi teinille viiniä antaa.
Kyllä nuori jokatapauksessa alkoholia kokeilee, niin miksei vanhempien kanssa ruokajuomana. Jos vaikka oppisi, että viini on enemmänkin ruoka juoma.
Toimi aikoinaan ainakin minulle.
kotoa se esimerkki saadaan! jos siellä ei juoda, niin nuori EHKÄ itsekin on sitä mieltä, että ilmankin voi elää.
jos taas kotona juodaan, niin siitähän vasta hyvä malli juomiselle saadaankin!
ella vai ei. Hän kun saa täysikäisenä tehdä itse päätökset sen suhteen.
Vittu, mitä jeesustelua täällä. Ei ihme, että Suomessa nuorilla on täysin vääristynyt kuva alkoholista, ja esim. viinistä (ruokajuoma, joka parhaimmillaan kruunaa kulinaristisen nautinnon).
ikäraja on 18v mietoihin alkoholijuomiin. Niitä ovat siis sellaiset alkoholijuomat, joiden alkoholiprosentti on 2,9 - 21. Väliin kuuluvat siis kolmos- ja nelos- ja sitä vahvemmat oluet, siiderit, juomasekoitukset ja viinit. Liköörit kuuluvat yleensä seuraavaan kategoriaan eli väkeviin alkoholijuomiin. Ns ykkösoluet ja vastaavat taas eivät ole alkoholijuomia, vaikka niissä onkin alkoholia kun sitä ei ole 2,9 prosenttia kuitenkaan. Niitä saa siis lain puolesta tarjota vaikka lapsille.