6kk täysimettäneet, soseiden aloitukseen neuvoja?
Vauva alkaa olla puoli vuotta ja nyt olisi tarkoitus aloittaa soseet. Mulla on vaan vähän hukassa, että kuinka pian annoksia suurennetaan? Neuvolassa vaan viimeksi sanottiin, että pian pitäisi sitten lihaakin jo syödä... Eli jos aloitetaan muutamalla lusikallisella, niin koska SUUNNILLEEN pieni pilttipurkillinen olis sopiva annos? Viikon päästä? Ja koskahan niitä lihoja ja viljoja ym ottaisi mukaan? No ensi viikolla on neuvola, mutta jotenkin olen epäluuloinen sieltä saatavan tiedon (määrän) suhteen... :/ Ilmeisesti aika ripeää tahtia nyt pitäisi ruveta lajeja ottamaan mukaan (siis eri vihannekset, liha, viljat), jos ei oireita ilmene.
Entäs missä vaiheessa kaksi ateriaa, iltapuuro?
Vai onko äidinvaisto taas paras osviitta? :)
Miten muut olette toimineet? Tietty vauvan tahtihan määrää aika paljon, kai se sitten aikanaan selviää...
Kommentit (3)
vähän noin minä sitä ajattelinkin... kiitos vahvistuksesta :)
-ap
Minulal oli tarkoitus imettää pitkäänkin, mutta tietämättäni tarjosin vauvalle niinpaljon ruokaa kun vain hän kaksin käsin kesrkesi syömään :D Sillä valitettavalla seurauksella, että kohta ei kelvannut enää mikään muu kuin aamuyöllä sissi ja sitten ei enää sekään :(
Sen äidinmaidon on kuitenkin tarkoitus olla pääasiallinen ravinto 1v asti joten ei ole mitään kiiretttä soseiden kanssa sen takia :)
Ja voit vaikka ekojen päivien jälkeen antaa 2 kertaa päivässä. Uusi maku 3-4 päivän välein. Ja puuron voit aloittaa koska vaan. Raudan saanti on tärkeää, joten lihat mukaan siksi.