Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvoisa, kaikkitietävä av-raati: mihin minun pitäisi elämässäni ryhtyä?

Vierailija
29.11.2007 |

Olen 3-kymppinen, pian FM, lapset tehty (kuopus täytti juuri 2 vuotta), asun pk-seudulla. Yhtään vakituista työpaikkaa minulla ei ole ollut, mutta " sekatöitä" ajalta ennen lapsia sitäkin enemmän: olen kirjoitellut tekstejä erään projektin nettisivuille, vetänyt opastettuja kierroksia, toimittanut muiden tekstejä julkaisukuntoon, tehnyt erilaisia assarin töitä...

Haluaisin työn, jossa saisi kirjoittaa, mutta myös järjestää tapahtumia tms. ja olla ihmisten kanssa tekemisissä (ei liian yksinäistä nyhertämistä). Keksisikö kukaan, mikä työ sopisi minulle?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sattui olemaan yllätysvauva ja lapsirakkaina ihmisinä halusimme toisenkin lapsen samaan syssyyn, että lapsista on seuraa toisilleen. Ennen kuopusta koin kuitenkin kaksi keskenmenoa, joten kovin pienellä ikäerolla eivät lapsemme lopulta syntyneetkään.

Olisiko jollain jotain rakentavampaa kommenttia?

ap

Vierailija
2/3 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemuksestasi voisi olla siellä hyötyä, ja usein viestintätoimistossa on pikaisia tarpeita esim. määräaikaiselle/osa-aikaiselle jokapaikanhöylälle, eikä ehditä ilmoitella vaan otetaan henkilö, joka ottaa sopivaan aikaan yhteyttä. Esim. assariksi voisit päästä, viestintäsuunnittelijaksi tuskin heti.

Viestintätoimistosta riippuen voi olla monenlaista työtä. Tapahtumia järjesti ainakin aikoinaan sellainen kuin Intercom, en tiedä onko enää olemassa. Kirjoitushommia on varmaan joka viestintätoimistossa.

Itselläni on kokemusta kolmesta viestintätoimistosta ja hommat olivat kivoja ja monipuolisia, ilmapiiri nuorekas. Huono puoli oli, että työmäärä vaihteli aika paljon - kiireisimpinä aikoina hommia tehtiin kelloon katsomatta (ei sovi hyvin perheelliselle).

Kakkosen vastaus oli tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, että työnsaanti kirjoittamisen parissa on vaikeaa, kun nykyään freet eivät tahdo saada juttujaan julki. Mutta yrittänyttä ei laiteta.

Kysele kustantomoista. Joissain pienissä voi olla tarvettakin ja työtä saa helpommin. Lisäksi työt ovat monipuolisia.

Viestintätoimistoista kannattaa kysellä myös. Kokemusta, vähäistäkin, arvostetaan. Samoin mainostoimiston copyn hommat voisivat sopia.

Tee avoin hakemus ja lähettele moniin paikkoihin, ehkä jokin tärppää.

Monissa ko. alan paikoissa työt on ulkoistettu so. ei vakipaikkoja, mutta freenä voi tehdä. Itselläni toiminimi, ja sitä kautta olen saanut paljon töitä.

Minkä alan FM olet, ehkä jotain koulutushommiakin voisit tehdä?

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme