Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaistäkö terapia onkin? Terapeutti vain haukkui minua ja valintojani :(

Vierailija
29.11.2007 |

Masennuksen vuoksi pääsin vihdoin lääkehoidon lisäksi terapiaan. Odotukset olivat korkealla, mutta nyt en tiedä, haluanko enää mennä seuraavalla kerralla. Terapeutin mukaan olen tehnyt kaiken väärin elämässäni. Parisuhde mieheenkään ei kuulemma ole oikea parisuhde. Ilkeilyä vain oli koko touhu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tarkotus olla tuollasta. Vaihda terapeutti jos teillä ei kemiat kohtaa. Itselläni ollut kolme ja sen ekan kanssa synkkasi, harmi vaan että muutti ja kaksi seuraavaa ei olleet sopivia minulle.

Vierailija
2/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän silittää sinua poskelle ja ymmärtää sinua?

Ehkä hänen tarkoiuksensa olikin provosoida ja herättää sinut ajattelemaan. Koska vain sinä itse voit nousta sieltä suosta ylös. Kukaan ei voi sinua sieltä nostaa, ei edes terapeutti.

Älä nyt ekasta kerrasta luovuta, vaan ajattele - mitä jos hän olikin oikeassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä siellä on juosta, jos kaikki on muka okei? Et kai siellä olisi, jos olisi.

Sitäpaitsi kun on masentunut, ottaa pelkän päivään loukkaukseksi.

Vierailija
4/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää tuoda uusia näkökulmia asioihin, ei tosin haukkumistyyliin.

Vierailija
5/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat typerät valinnat ja teot ovat mahdollisesti masennuksen taustalla, ei kai siinä sitten muu auta kuin arvostella.

Vierailija
6/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kummalliselta. Ei kai terapeutin tarvitse ensimmäisellä kerralla lyödä ihmistä lyttyyn. Minusta olisi parempi keskittyä miten voisi parantaa elämänlaatua tulevaisuudessa. Menneisyyden valintoihin ei voi enää vaikuttaa

Vierailija
7/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä olen käsittänyt ettei psykologien tarkoitus ole esitellä omia käsityksiään vaan saada potilas pohtimaan ihan itse.

Vierailija
8/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös mahdollista, että sairautesi aiheuttaa sen, että teet tietämättäsi vääriä, ylinegatiivisia tulkintoja.

Mutta ei tietenkään välttämättä.

Vierailija
9/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ota selville ilmiöstä nimeltä transferenssi. Siinä potilas heijastaa omia ogelmiaan terapeuttiin. Minusta ihan jokaisessa terapiassa pitäisi avoimesti keskustella tästä asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä