Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa kohdunkaula auennut 1,5cm?

29.11.2007 |

Kävin eilen lääkärineuvolassa rv 35+3 ja kohdunkaula auennut 1,5cm (vai onko se kohdunsuu? mites se menee...)

Esikoisen raskaudessa se oli auennut 1cm rv 37+3. Tuosta meni synnytykseen aikaa vielä 2,5 viikkoa. Nyt mietinkin, että mitäs tuo nyt meinaa, kun nyt jo on auennut sen 1,5 cm vai tarkoittaako se mitään? Mitään supistuksia tms. ei ole ollut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki loppuvaiheen (rv35-40) odottajat tietää vastausta tähän, ja ne, ketkä odottavat toista tai useampaa lastaan.

Vierailija
2/4 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 38+0 synnytystapa-arviossa vauvan oletetun ison koon vuoksi. No, eipä ollutkaan iso vauva, mutta yllätykseksi olin jo 2 sormelle auki, vaikka en ollut huomannut yhtään supistusta siihen mennessä. Vielä suurempi yllätys oli, että seuraavana aamuyönä alkoi supistukset kuin tyhjästä, ja se oli samantien menoa.

Se voi siis mennä näin, tai sitten ei. Mun käsityksen mukaan joillain voi olla kohdunsuu pitkäänkin jonkin verran auki, varsinkin jos kyseessä ei ole eka raskaus, mutta silti vauva pysyttelee vielä viikkoja kohdun suojissa.

Onnea raskauden loppumetreille ja tietysti myös synnytykseen!

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen raskausaikana kävin neuvolalääkärillä rv 35+3 kun epäiltiin vauvan olevan perätilassa. Silloin huomattiin kohdunsuun pituuden olevan " enää" 1,5 cm (normi 3 cm) ja pehmeä, joten sain liikuntakiellon kunnes 38. raskausviikko tuli täyteen. Saattaa siis olla merkki siitä, että kohtu valmistautuu synnytykseen. Itsellä synnytys alkoi silti vasta rv 39+3.

Onnellista loppuodotusta!

Vierailija
4/4 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi raskaus takana ja silloin oli viikoilla 35+5 kohdunsuu pehmeä, 1cm auki ja 1,5cm pitkä. Vauva syntyi silti normaalisti tasan laskettuna 40+0 ettei välttämättä tuo tarkoita vielä mitään.

heluuna, tyttö ja masu 18+3