Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haenko uutta työtä vaikka yritämme lasta? Kokemuksia?

Vierailija
28.11.2007 |

Olen nyt vakituisessa työssä, joka on mukavaa mutta työssä on myös huonoja puolia. Paikka jonka melko varmasti saisin on mielenkiintoinen ja käteen jäisi luultavasti noin 900 euroa enemmän kuin nyt.

Mitä tapahtuisi jos ehtisin irtisanoutua ja aloittaa uuden työn tullen samalla raskaaksi? Olisin 3 kk koeajalla, jonka aikana mahdollinen raskaus tulisi näkyviin.

Olisiko supernoloa? Olisiko vaara koeajalla irtisanomisesta?

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia?

Kyseessä on akateeminen asiantuntijatyö yrityksessä, vakituinen työpaikka.

Vaihtoehtoni on jäädä nykyiseen työhön ja toivoa pikaista raskautumista, jotta " pääsisin" äitiyslomalle. Jos en raskaudu, jään ihan mukavaan hommaan suht pienellä palkalla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin, mutta tiesin, että tuollainen on laitonta. Elokuussa aloitin työt ja helmikuussa kerroin olevani raskaana. Ei siitä mitään ongelmia tullut.

Vierailija
2/16 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni olisi jäänyt vaikka mitä mielenkiintoista väliin, jos olisin lapsensaantitoiveittemme perusteella jättänyt osallistumatta. Toista lasta on yritetty saada alulle pian 4 vuoden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuussa sain vakityön jonka sit aloitin elokuussa. Syyskuussa sain tietää olevani raskaana. ilmoitin siitä työnantajalle koska jouduin jäämään viikoksi sairaslomalle. Hieman jännitti koska mullakin oli tuo3kk koeaika. Mut raskauden takia EI SAA irtisanoa ja eipä muakaan. Nyt mulla vuoden ikäinen vaavi ja kiva olla kotona kun vakipaikka odottaa!!!

Vierailija
4/16 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(työharjoitteluja lukuunottamatta). Vauvakuume on myös kova ja yritettiinkin saada lasta niin, että olisin voinut valmistuttuani jäädä suoraan äitiyslomalle. Mutta eipä tärpännyt, 9 kk yritystä ja yksi keskenmeno takana. Eli nyt vuoden vaihteessa valmistun ja olen siinä tilanteessa, että sekä haen työtä että yritän raskautua. Kauhean syyllinen olo on ja sekin pelottaa, että ensimmäisessä oikeassa työpaikassani sitten menisi työt ihan penkin alle raskauspahoinvoinnin tai väsymyksen takia.

Että sellaista. Stressaa myös, kun ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Minun alallani työllistyminen ei edes ole kovin helppoa, joten senkään takia en viitsi lykätä vauvahaaveita. Huonoimmassa lykyssä kävisi niin, ettei vuoden päästä olisi työtä eikä vauvaa... Tietysti nytkin voi niin käydä. Kristallipallolle olisi kyllä käyttöä :)

Vierailija
5/16 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kirjoitin vakityösopimuksen ollessani kuudennella kuulla raskaana, aiemmin olin ollut kyseisessä työpaikassa työharjoittelussa. Seuraavana päivänä sitten ilmoitin raskaudestani. Työnantaja ei ole sulle koskaan lojaali, miksi sinäkään olisit?

Vierailija
6/16 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 4 kk kyllä pystyy yleensä hyvin peittelemään.

Ilman muuta hakisin sitä työtä. Eihän sitä koskaan tiedä kauanko raskaaksi tulo kestää, toisilla menee vuosia, toisilla tärppää heti.

Vierailija
7/16 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta oli yritystä takana kun kyllästyin viimein vauvan odotteluun ja vaihdoin työpaikkaa. Puolen vuoden päästä siitä olin raskaana. Vielä en ole uusissa töissä kertonut asiasta mutta tuskin on ongelma.

Vierailija
8/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle kuin työnantajallekin.

Minä otin työpaikan vastaan vaikka tiesin että alamme kohta yrittää lasta. Ja hups! Aika monta vuotta on mennyt ilman tärpin tärppiä.

Vierailija
9/16 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni on 31v. Ensimmäistä lasta yritetty 6 kk.

Vierailija
10/16 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että elämää on elettävä eteen päin lapsihaaveista huolimatta. Tee työpaikan suhteen niin kuin tekisit ilman lapsenyritystäkin. Minäkin pohdin samoja juttuja kovastikin kun yritimme lasta. Onneksi, koska ehdin vaihtaa työpaikkaa monta kertaa ennen kuin lapsi sitten oikeasti oli tulossa ja syntyi.

Vierailija
11/16 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit hakea töitä, työnhakuprosessi kestää kuitenkin nopeimmillaankin yleensä viikkoja ellei kuukausi. Samaan aikaan lastenhankinta liikkeelle. Teet sitten päätökset sen mukaan kumpi tärppää ensin.

Vierailija
12/16 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin hankalaa kun ei ole kristallipalloa.

Vierailija
13/16 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin eläisi muutenkin, vaikkei yrittäisi lasta (paitsi tietysti kannattaa noudattaa suhtkoht terveellisiä elämäntapoja, esim. viinalla+tupakalla on ehkäisevä vaikutus). Muuten sulle tulee päähänpinttymä siitä raskaaksi tulosta, sillä lapsi tulee kun on tullakseen. Ja sua voisi harmittaa jälkeenpäin että et tarttunut hyvään tilaisuuteen (siihen uuteen työpaikkaan).

Bonuksena: vaikka et tulisi raskaaksi heti n. 3 kk:n kuluessa uuden työpaikan aloittamisesta, vaan vasta myöhemmin, saisithan ainakin paremman äitiyspäivärahan. Yllättävän tärkeää siinä vaiheessa, kun tulot muutenkin laskevat.

Vierailija
14/16 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se raskaaksi tulo voi todellakin kestää kauemmin kuin 6 kk, vaikkei olisi mitään terveydellisiä ongelmia.

Vierailija
15/16 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin etenkin kokemuksia aiheesta. Onko joku tullut raskaaksi samantien vastaanotettuaan työn? Miten kävi? Olitko koeajalla? Koska kerroit työnantajallesi?

Vierailija
16/16 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme yrittäneet lasta 1½v (yksi keskenmeno tänä aikana). Alkuraskauden aikana hain uutta paikaa - esimiestehtäviin. Haastattelussa olin rv16 tienoilla. Olin vähän herkällä päällä ja purskahdin itkuun kesken haastattelun, oli pakko tunnustaa raskaus. Onneksi naisvaltaisella alalla oli kaksi naista, jotka molemmat äitejä, haastattelemassa. Yllätyksekseni sain paikan. Siirtyminen uuteen paikkaan siirtyi mm. lomien vuoksi ja ehdin olla uudessa paikassa vain reilun kuukauden ennen sairauslomalle jäämistä. Vauva syntyi rv 32.

Eli mielestäni paikkaa kannattaa hakea, mikään ei ole itsestäänselvää: raskaaksi tuleminen ei myöskään paikan saaminen. Ja pitää muistaa, että elämää on myös vauva-ajan jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan