Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katumuspillereistä! Help!

Vierailija
28.11.2007 |

Reilu viikko sitten kondomi hajosi. Ikävä kyllä tämä ehkäisyn pettäminen sattui juuri ovulaation aikoihin.

Kävin muutama tunti kondomin hajoamisen jälkeen ostamassa jälkiehkäisypillerin ja söin sen kuten kuului. En oksennellut tms. Ihmeempiä oireita ei muutenkaan siitä tullut (toisin kuin apteekissa väitettiin).

No nyt on 1,5 viikkoa tuosta katumuspillerin ottamisesta ja tuntuu kuin olisin raskaana. En tiedä kuvittelenko vain ja pelkään pahinta mutta tuntemukset on ihan sellaisia. Vatsassa nipistelee ja kuumottaa. Olo on jotenkin raskaana oleva. Pari päivää jälkiehkäisytabletin ottamisen jälkeen tuli vessapaperiin pari veriviirua, sen jälkeen ei ole verta tai kuukautisia näkynyt. Kuukautisten pitäisi laskujeni mukaan alkaa nyt tämän viikon lopulla.

Alavatsan nipistelyt tuntuu niin tutuilta... samanlaista on ollut silloin kun olen ollut raskaana! (hui).

Ja sitten kysymykseen: Kuka tietää mikä on jälkiehkäisypillerin ehkäisyteho? Sain vain yhden pillerin jonka tunnollisesti söin ohjeiden mukaan. Entä voiko pillerin hormoonimäärä aiheuttaa raskausoloa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsassa on vaikka mitä nippailuja, munasarjoja särkee jne.

ap

Vierailija
2/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enään kun otin 36 tunnin päästä yhdynnästä... luulin että autto... mut .. ei... pelkojen ja painajaisten jälkeen tuli keskenmeno vk 7 .. olo oli huojentunut koska pelkäsin että pilleri on aiheuttanut sikiölle jotain vahinkoa... mutta... opin sen.. että.. vain kierukka voi pelastaa minut ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin pillerin ihan ajallaan, muutama tunti yhdynnän jälkeen. Mutta epäilen että munasolu oli silloin ehkä jo irronnut koska tosiaan ikävä kyllä tämä ehkäisyn pettäminen tapahtui ihan ovulaation aikoihin!

Jos nyt olen raskaana niin sitten meille tulee taas uusi vauva, vou... Miehelle takuussa suuuuuri shokki ja eipä se omaa väsymystäkään ainakaan auta mutta aborttia en aio tehdä. Ehkä niin sitten on tarkoitus jos niin on...

ap

Vierailija
4/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti auttoi.

Silloin kun mä jouduin ottamaan katumuspillerin (kauan sitten), niitä oli kyllä 2 kpl, mutta se lienee muuttunut " ajan saatossa" .

Vierailija
5/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pistä hakuun " jälkiehkäisy" tai " katumuspilleri" . Sillä löytyy jotain tietoa. Niin, tai sitten ihan googleen se hakusana, jos saisit selville sen ehkäisyprosentin.

Vierailija
6/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jossain luki että se estää munasolun irtoamista ja EHKÄ myös kiinnittymistä eli jos mulla oli jo munasolu irronnut niin tiedä sitten mikä on ehkäisyteho ollut.

Raskaustestiä en vielä tee kun ei kuukautisetkaan ole vielä myöhässä. En vielä myöskään panikoi asiasta.

ap

Vierailija
7/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tietää. Mä olen joutunut myös kerran ottamaan, se oli toisessa maassa ja silloin niitäpillereitä oli kaksi. Mä olin kyllä ihan sairaan kipeä niiden ottamisen jälkeen.

Jos jälkiehkäisyn pettäminen tarkoittaisi takuuvarmasti tai edes aika todennäköisesti sikiövaurioita, niin kaipa jengi ohjattaisiin aika tiukasti aborttiin sellaisissa tapauksissa. En siis olisi kovin huolissaan mahdollisen raskauden sikiövaurioista. Hedelmöittynyt alkiohan ei ole edes sinun verenkiertosi kanssa yhteydessä.

Mutta mikään ehkäisy ei ole satavarma, saahan jengi lapsia vaikka olisivat olleet ihan säännöllisesti pillereillä.

Vierailija
8/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosien saatossa ja aina niitä pillereitä on ollut kaksi...oletko varma, ettei sullakin ollut ja toinen jäi nyt ottamatta. Minulla ei ole niistä mitään kummoisia tuntemuksia tullut, mutta kun olin raskaana (olen siis yhden lapsen saanut) tiesin heti alusta asti, mistä on kyse, eli ennen kuin menkat jäi pois oli rinnat tuplakokoa ja muutenkin oli hassu olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän