Yh:t
Täytyy myöntää, että kunnioitan teitä ihan valtavasti. En ymmärrä, miten jaksatte lasten kanssa yksin päivästä toiseen. Samalla hoidatte kodin ja kauppa-asiat sun muut. Itse jouduin miehen matkan takia yh:ksi viikon ajaksi, ja täytyy myöntää että oli tosi raskasta. Normaalisti siis hoidetana miehen kanssa koti ja lapset suunnilleen 50/50.
Iso hattunnosto teille ja hyvää loppuvuotta :)
Kommentit (10)
Kyseessä siis kuvainnollinen ilmaisu. Pahoitteluni.
ap
kiitosta vaan.
Yksinhuoltajuuteen liittyy myös yksinäisyys, taloudelliset ongelmat, kasvatusvastuu, jota ei pysty jakamaan ja taloustyöt.
Se, että viikon joudut pukemaan, syöttämään ja pesemään pyykit ei ole lähelläkään sitä mistä me selviydymme.
Toivon että ymmärrät.
enkä ole koskaan ollut näin onnellinen. Meillä on rahaa ja vapautta tehdä mitä huvittaa, kukaan mies ei vaikuta mielenterveyteeni ja lapsikin on niin iso, että sen kanssa on helppoa.
En vaihtaisi osia.
Olet oikeassa. Itse koin jo tuon viikon aikana raskaana sen, ettei ollut ketään aikuista jonka kanssa henkisesti jakaa asioita ja vastuuta.
ap
pahoittelen kielenkäyttöäni...
alkaisit jo nyt yh:ksi, etkä vasta vuosien kuluttua. Kypsä olet ainakin.
Yh:lla ei ole ketään siinä sohvalla reagoimassa.
Ja miksi suostut elämään miehen kanssa, joka vaan makaa sohvalla, jos hänestä ei ihan oikeasti ole mitään hyötyä, ei edes sitä taloudellista apua, jos henkinen tuki ja osallistuminen lastenhoitoon&kotitöihin uupuu?
niin voit soittaa sille luuserimiehellesi ja sanoa että menepäs hakemaan toinen lapsi tarhasta koska minä oon sairaalassa.
Teillä on miehet, jotka ei tuo senttiäkään rahaa kotiin, ei tee kotona koskaan yhtään mitään, eivätkä auta millään lailla lasten kanssa, eivät käy koskaan kaupassa, kuskaa lapsia harrastamaan, jne.
Mitä viddua te teette niillä miehillänne sitten?
En ole koskaan ajatellut, että arkeni (jota aika tarkkaan kuvailit) olisi jollain lailla erikoista. En ole koskaan elänyt muuta arkea, sillä erosin lasteni isästä jo raskaana ollessani, eikä hän ole tavannut lapsia kertaakaan.