citroen c4 grand picasso?
onko kokemuksia?
sen ja VW touranin välillä pähkäillään... nykyinen on touran ja siitä ei pahaa sanottavaa.
Kommentit (34)
keula näkyi 70- ja 80- luvun autoissa mutta eipä juuri enää missään autossa
siis ei koko keulaa, mutta edes jonkun pilkahduksen siitä, josta voi vähän arvioida missä se menee.
Mutta tuossa Picassossa ei näe mitään, vaikak kuinka yrittäis vähän nostaa päätä. Näyttää sisällä istuessa ihan siltä kun auto loppuis just' tuulilasiin, ja näinhän ei ole.
Myös Peugeotit on aika lailla tällaisia, keulaa ei juuri näy, siksen ottanutkaan sitä.
Mutta esim. Ford Focus farkku, Renault Megane Break, VW Golf, Volvo V40, Volvo V50, Opel Astra farkku (autoja joita mulla viimeksi ollut käytössä tai ajanut) ja moni muu, kyllä vähän näkyy keulaa - sen verran että pystyy pysäköimään.
ei sitä keulaa tartte nähdä kun se oppii tietämään missä se kulkee.
Ani harvoin on kyllä tilannettakaan että niin tarkalla ois että pitäs keula nähdä...
Tai jos arveluttaa voi yleensä sen verran vekslata että tilaa jää reilusti.
Minä ajan just tällä C4Picassolla enkä ole koskaan kaivannut sitä keulaa näkyviin..... enkä kyllä ole keulaa mihinkään kolhinutkaan.
kyllä on paljon esim. vanhoja ja tosi ahtaita parkkihalleja, joissa todella on avuksi nähdä keulakin - ei siinä paljon ole tilaa extravekslaamiseen, jos autokin iso mitoiltaan.
ja usein tosi täyttä eli ei oo paljon valinnanvaraa parkkipaikan suhteen. esim. parin edellisen työpaikkani parkkihallit oli tosi ahtaat (yhdessä paikassa kolhin autoni moneen kertaan, 2 kertaa oli pajalla.)
tai esim. tapiolan tuulimäen parkkipaikat, tai tapiolan tai keskustan stocka... mielestäni ahtaita. Siinähän tätä ongelmaa tulee, kun ois hyvä olla kunnollinen 7-paikk. auto mutta helppo pysäköitävä...
Meillä C4 Picasso eli siis tämä viispaikkanen malli.
Ohjaus tuntuu kevyeltä mutta tottuu parissa päivässä. Miksi sen pitäisi olla jäykkä?Varusteet, mukavuus ja muotoilu jotain aivan muuta kuin kankeissa saksalaisissa. Vähemmän vikoja kuin Volkkareissa.
Iso tuulilasi ei tee hirvikolaria sen vaarallisemmaks kuin mitä se jo on.
(Grand kai, koska siihen saa ne 7 paikkaa).
Ollaan oltu erittain tyytyvaisia: takapenkilla on kolme erillista tilavaa oikeata paikkaa, ja kaikkiin saa hyvin ihan minkalaisen istuimen vaan (siis lapsille). Aikuistenkin on tosi hyva istua takana. Helppo ja mukava ajaa. Ainut miinus mita mina olen huomanut, on etta ilmastoinnin saately ei ole keskella kojelautaa, vaan siella ajajan puolella. Itse haluaisian myos matkustajan 'pelkaajanpaikall' olla kontrolloimassa... ;-))) mutta tamahan on tammoisen hullun raplaajan miinus!
onko mielestäsi millainen ajaa? koeajettiin toissa päivänä ja itselleni jäi hieman huonomaku:( ohjaus jotenkin herkän oloinen ja sai kokoajan ohjata. mietin vaan, että oisko ollu miten paljon renkailla merkitystä. meillä kolme lasta ja koira, jotka menivät ihan heittämällä autoon isofix-istuimineen.
..ja siellä asuessaan saksalaisen auton ostaneena, olin tosi yllättynyt kun koeajoimme tuota c4. muita kokemuksia?
ap
Meillä on ollut auto nyt 1,5 vuotta ja ollaan kyllä tykätty. Muistan, että koeajossa se tuntui jotenkin letkumaiselta ajaa Touraniin verrattuna (varmana kaksi ääripäätä) mutta tuolle ajatukselle olen nauranut monesti jälkeenpäin. Ei nimittäin tunnu ollenkaan oudolle, mukavan leppoisa sillä on ajaa.
Suuri etuikkuna on mainio. Joskus harvoin kun istuu kaverin pikkuauton kyytiin, tulee oikeasti olo, että onko tässä joku vikana kun tuulilasi on niin sulkeutunut. Tuntuu ihan hullulle, miksi muissa autoissa on niin pienet tuulilasit :D
Peruutustutka kannattaa ehdottomasti ottaa, se on tosi mainio, ei tarvitse jännätä kun peruuttelee ahtaassa paikassa.
Meillä C4 Picasso eli siis tämä viispaikkanen malli.
Ohjaus tuntuu kevyeltä mutta tottuu parissa päivässä. Miksi sen pitäisi olla jäykkä?
Varusteet, mukavuus ja muotoilu jotain aivan muuta kuin kankeissa saksalaisissa. Vähemmän vikoja kuin Volkkareissa.
Iso tuulilasi ei tee hirvikolaria sen vaarallisemmaks kuin mitä se jo on.
Vähemmän vikoja kuin Volkkareissa.
taidanpa käydä vielä viikonloppuna ajamassa uudestaan... se ohjaus vaan tuntui niin oudolta, kun kokoajan piti pientä liikettä tehdä. jäykkäohjaus on nyt sit ihan eriasia, kuin mitä tällä kyselyllä haen =D
ap ja siis touranin omistaja, joka punnitsee muita vaihtoehtoja uutta autoa hankittaessa =D
Muutaman ekan kerran ajaessa oli vähän outo tavallisen matalan auton jälkeen, mutta äkkiä siihen tottuu ja nykyään parkkeeraan meidän picassolla melkein mihin minikoloon vaan, mihin en ennen pienellä 3-ovisella sitikalla olisi edes yrittänyt.
Jousista joku mainitsi, citroen menee kyllä niin pehmeästi töyssyjen ja hidasteiden yli, vaikka tulisi pimeässä yllättäenkin vastaan. JOssain muissa autoissa olen ollut kyydissä ja aika töyssytystä on vaikka kuin varovasti menisi yli