Jos sinulta kysytään lapsiesi joululahjatoiveita,
kuinka tarkan vastauksen annat, ja oletatko että lapsesi sen lahjan myös saa?
Kommentit (15)
Jos lapsen isä joka ei tapaa lastaan juuri koskaan kysyy, sanon aina tarkasti mitä ja oletan että myös saa sen. Isovanhemmille ym. sanon useampia vaihtoehtoja enkä oleta lapsen saavan niitä automaattisesti jos vaikka ovat keksineetkin jotain muuta
Leluja en toivo koskaan. En arvaa, koska ovat yleensä vähän kalliihkoja, ne mitä lapset siis oikeasti haluaisivat. Ostetaan ne itse, jos ostetaan..
Kerran kun tyttöni oli vauva, enkä keksinyt anopille oikein mitään sanoa, kun kaikkea jo oli. Tuskastuneena puuskahdin, että osta vaikka sukkahousut, niitä aina tarvitaan.. Ystävällinen anoppi oli levittänyt sanaa suvulle.. Arvatkaa monetko sukkikset vauva saikaan??
-aamutossut, sellaiset, jotka voi itse sujauttaa jalkaan vaikka saunaan mennessä
-isotekstisiä lasten sarjiksia
-Mauri Kunnaksen uusin, Tatu ja Patu Helsingissä tai PMMP:n tai Ipanapa-levy, jos kysyjä on joku isovanhemmista
-kirjoja (jos kysyjä ei ole kukaan isovanhemmista)
Eli tarkat toiveet kerron isovanhemmille, jos kysyvät. Heidän hintaluokkansa tiedän.
Muille kerron tyyliin kirjoja, palapeli (noin 100 palaa), vaatekoko tms.
vauva-aikana 50 e/ mummi,
nykyään eskariaikana 20 e/ mummi
- ja kummit antaa mitä toivon- esim. barbeja ja eskarikirjoja
Vaan tyyliin duploja, käyttövaatteita, kirjoja tmv. Mutta minusta on hassua kysyä lahjatoivetta, jos sitä ei sitten meinaakaan ostaa...? Tekeekö joku niin?
Sanon, että tuovat jotain mistä lapset varmasti ilahtuvat. Molemmilla on tietyt lelut, joista todella tykkää tällä hetkellä, joten niitä on helppo ehdottaa ja löytyvät helpolla kaupasta (petshop ja legot).
Vierailija:
Mutta minusta on hassua kysyä lahjatoivetta, jos sitä ei sitten meinaakaan ostaa...? Tekeekö joku niin?
Meillä appivanhemmat tekee niin! Eivät KOSKAAN osta sitä mitä ehdottaa. Siksi ehdotan nykyään jotain ympäripyöreetä. Aiemmin jäi harmittamaan, jos jätti tärkeän lahjan heidän hankittavakseen. En myöskään ymmärrä miksi pitää edes kysyä?!?
antavat 100 euroa rahaa molemmille lapsille. Rahoilla ostan itse sitten mummojen lahjat eli juuri sitä mitä tarvitaan.
Minä yleensä kysyn lahjatoiveita. Usein nimittäin silloin sanotaan mitä ei ainakaan tarvita. En kuitenkaan välttämättä osta sitä mitä on toivottu.
Vierailija:
Mutta minusta on hassua kysyä lahjatoivetta, jos sitä ei sitten meinaakaan ostaa...? Tekeekö joku niin?
Vierailija:
Minä yleensä kysyn lahjatoiveita. Usein nimittäin silloin sanotaan mitä ei ainakaan tarvita. En kuitenkaan välttämättä osta sitä mitä on toivottu.Vierailija:
Jos joku sitten kuitenkin sanoo, että nukke tai nalle olisi kiva, niin sinä kysyttyäsi ja vastauksen saatuasi ostat kuitenkin auton?! :) Erikoinen logiikka kyllä.
Kun lapset ovat isompia, saavat esittää toiveensa itse. Leluja meillä on niin mahdottomasti jo, että niitä ei tarvita lisää. Me vanhemmat ostamme harkiten pari vähän kalliimpaa lelua. Meillä kun on vielä lasten synttärit joulun molemmin puolin, joten niitä lahjoja tulee muutenkin joulun tienoilla paljon, leluja myös vaikka ei pyydetäkään.
näistä sitten kerron kysyjille . En oleta että saa mutta pyydän yhtä lahjaa per kysyjä . Ei ole tullut samoja lahjoja koskaan ja kaikkien toiveet täyttyvät .
Taisin vastata hassusti.
Tarkoitin, että kun kysytään lahjatoivetta, niin yleensä sanotaan esim että kirjoja on tosi paljon, joten niitä ei ainakaan.
Eli niin tiedän ettei kirjoja kannata lainkaan ostaa.
Toki otan huomioon myös lahjatoiveen!
Vierailija:
Vierailija:
Minä yleensä kysyn lahjatoiveita. Usein nimittäin silloin sanotaan mitä ei ainakaan tarvita. En kuitenkaan välttämättä osta sitä mitä on toivottu.Vierailija:
Mutta minusta on hassua kysyä lahjatoivetta, jos sitä ei sitten meinaakaan ostaa...? Tekeekö joku niin?Jos joku sitten kuitenkin sanoo, että nukke tai nalle olisi kiva, niin sinä kysyttyäsi ja vastauksen saatuasi ostat kuitenkin auton?! :) Erikoinen logiikka kyllä.
Sanon jotain ehkä kympin juttuja, tarpeellisia sellaisia. Enkä uskalla sanoa vaihtoehtoja, koska jokainen mainitsemani juttu tuodaan kuitenkin. Ja tiedän, että aikovat ostaa jotain paljon isompiakin juttuja.
Mutta siis oikeasti en odottaisi, että kaikki tuodaan. Ja en tähän mennessä ole sanonut tuotteelle mitään merkkiä tai jotain rajoittavaa ehdotonta juttua. Pyjamaksi riittää pyjama, värillä ja kuvalla ei ole väliä.