Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porkkanalle hematoomasta

27.11.2007 |

Hei Porkkana =)

Kiva, että sulla tilanne jo parempi. Toivottavasti selvisitte säikähdyksellä!

Mulla hematooma vuosi tosiaan silloin rv 9 ja olin varma, että km tuli TAAS (takana 2km, kohdunulkoinen ja synnytys rv 16 vaikean rakennepoikkeavuuden vuoksi + yksi terve lapsi). Ultrassa masusta löytyi kuitenkin elossa oleva asukki ja hematooma. Kävin päivystyksessä viikonloppuna, kun vuoto la-su välisenä yönä ja oli tosi runsasta. Vuoto oli kuitenkin laantunut aamuun mennessä ja loppui sitten kokonaan.

Np-ultrassa hematooma oli enää tosi pieni ja rakenneultrassa jo hävinnyt. Sen suhteen ei siis meillä ole mitään huolta. Np-ultran erikoislääkäri (tehtiin oys:in sikiöntutkimusyksikössä) sanoi, että mikäli hematooma vuotaa vain kerran/vähän, on ennuste raskauden jatkuvuudelle todella hyvä. Mikäli hematooma vuotaa jatkuvasti, niin sitten voi aiheuttaa komplikaatioita (kai siis lähinnä km:n??). Olen kyllä kuullut tapauksista, joissa hematooma vuotanut koko raskauden ajan, mutta silti raskaus pättynyt onnellisesti. Eli siis periaatteessa mikä tahansa on mahdollista.

Mun tulevan sairasloman syy ei siis mitenkään liity enää hematoomaan, vaan siihen, et en enää pysty nukkumaan ku muutaman tunnin yössä. Ei oo siis musta työntekijäksi =(

Mutta siis, jos sulla hematooma on pienentynyt jo puoleen (ja ilmeesti ei ole vuotoja?) ja olet päässyt takaisin töihin, niin veikkaisin, että ennuste raskaudelle on tosi hyvä. Onnellista odotusaikaa! Koita olla murehtimatta turhia, koska eihän se kuitenkaan mitään auta.

Nekku 22+6

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että sulla mennyt (ansaitusti) vihdoinkin hyvin! Mulla ei ole vuotoa tullut nyt kahteen viikkoon...joten toiveikkaana olen. Minulle tämä hematooma on ollut täysin uusi tuttavuus ja siitä syystä ihmeissäni sen kanssa.

Hyvä että olet jäämässä ajoissa sairaslomalle uniongelmien vuoksi! Kyse on kuitenkin niin lyhyestä ajasta!

Vointeja!

Porkkana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla