*HUHTIHIPUSET* Uusi pino!
tässäpä tämä, uuden viikon kunniaksi. :)
tässä vielä viime viikkoiset jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11761091&p=1&tm…
t.VadelmaMama
Kommentit (16)
Hei vaan kaikille!
Aluksi heti onnea kaikille uuteen kotiin muuttajille ja yrittäkäähän nyt säästellä itseänne muuttopuuhissa.
Itsellä hirmuinen väsymys taas päällä ja yskäkin... väsymys johtunee työkiireistä. Meillä siis koulussa on hirmuinen härdelli päällä, kun on noita kissanristiäisiä tiedossa, siis juhlia tms. joka viikko (tai eihän ne nyt niitä ole, mutta kun tuntuu ettei kaikkialle repeä ja pitäis vielä viimeiset oikeatkin asiat läpi muksujen kanssa...). Töissä kun touhottaa ja kotona vielä normaalit arkipuuhat päälle. Ollaan muutama vkonloppu oltu muutenkin joko jossain reissussa tai vietetty mm. niitä esikoisen synttäreitä. Onkin nyt sitten selkää jomotellut ja supistellut. Onneksi huomenna on neuvola, katsellaan sitten... Kolme vko pitäis vielä jaksaa ennen kahden viikon lomaa.
Masuasukki pitää välillä villiä menoa - mieskin jo tunsi joitain kunnon tömäyksiä masun päältä. Välillä tuntuu, että polkis jaloillaan kohdunsuuta - tuntuu oikein inhottavalta. Yhtenä aamuna ennen veskissä käyntiä tappinen oli kohdun toisessa reunassa silleen, että masu oli hauskasti toiselta puolelta möykyllään. Taisi paeta sikiöasentoon virtsarakkohirviötä =).
Syömisiin täytynee ruveta kiinnittämään huomiota - tosin vieläkin tuota pahoinvointia on, mutta vähän on jo helpottanut - vatsa on nimittäin ollut jonkin verran kipeä. Mulla kun on noita allergioita ja juuri vatsallani sitten reagoin niihin ja stressiin jne.
Ihanaa, kun on lunta! Kaikki jotenkin tunnelmallisemman näköistä. esikoisen päiväkodille oli jo laiteltu ikkunakoristeet ja kyntteliköt. Aamulla tulee tosi hyvä mieli muksua hoitoon viedessä. On kuitenkin seitsemän aikaan vielä aikas rauhallista.
Meidän kohta 3-vee on todellakin nyt jonkin tahtokauden keskellä. Menee hermot molemmin puolin vähän väliä. Joka asiasta on huuli neidillä mutrullaan. En tiedä rassaako tämä vauvauutinen vain onko muuten vaan taas tällainen kausi. Itseä kun väsyttää, niin tiedätte varmaan te muutkin, että ei oikein ole kiva yhdistelmä ;)
Pahoittelut, etten nyt jaksa kommentoida teidän muiden uutisia! Kiva oli lukea rakenneultrakäynneistä. Meillä vielä kuukausi aikaa!
Ainiin, yksi meidän koulun oppilas on sairastunut mahd. influenssaan - sormet ristissä toivot, ettei leviäisi..
Pahnu, olikohan se 17+5 ???
Eilen oli rakenneultra, jossa kaikki kunnossa ja ihan oikeen vaistosin kun aavistelin, että meidän neiti saa pikkuveljen.
Joku täällä jossain vaiheessa kyseli että ketä aikoo ottaa äitiyspakkauksen, mä otan koska meillä on lähes kaikki esikoisen vaatteet vaaleanpunaisia eikä niitä voi nyt sitten käyttää :)
Tuulia-77, tyttö 1v.9kk, ja pikkumies 19+6
nyt on jo perjantai eikä olla vasta kun toisella sivulla!
meiän pikkuneidillä oli tänään päiväkodin pikkujoulut, tarjolla oli riisipuuroa ja joulutorttuja ja sen sellasta ja sitte olivat olleet laulamassa isompien lapsien kanssa. :) joulujuhlat on sitte myöhemmin.
tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. maha on jo aikamoinen pömppö ja mun paino vaan nousee ihan hirveetä vauhtia. oon jo alistunut siihen, että kiloja tulee taas reilusti. eikai sille mitään sitte voi. kyllähän ne sitten lähtee aika hyvin imettäessä. jotenkin vaan ajattelin että josko nyt selviäisin vähän vähemmällä, mutta ei. :( en vaan edelleenkään tajua tätä vauhtia, millä paino nousee. syön ihan tavallista ruokaa, vaaleeta leipää, herkkuja tai pullia en juurikaan. hedelmiä aika reilusti, mutta tuskin nyt niilläkään tätä vauhtia saa painon nousemaan. *huokaisee*
no, onneks tää nyt kuitenkin on aika pieni murhe. tuntuu vaan, että taidan täällä(kin) olla ainoa, jolla tällanen ongelma on. kaikki tuntuu vaan sanovan, että kilo tai 200g tai jotain tullu viimeisen kk:den aikana. höh! epistä! kiva tietysti teille onnekkaille... ;)
jeps. tällanen valitusvirsi tällä kertaa. :) hauskaa viikonloppua jokaiselle mahakkaalle! t.VadelmaMama, rv 20+3
Täytyy taasen kirjoitella ettei tämän viikon pino jäisi niin mahdottoman pieneksi. Taitaa kaikilla olla aika seesteistä aikaa kun ei ole paljoa asioita kerrottavana.
Itsellä on ainakin aika rauhallinen vaihe menossa vatsan seutuvilla, liikkeitä tuntuu vain kun käy pitkäkseen. Tunnepuoli taasen tuntuu heittelevän hetkittäin laidasta laitaan ainakin omaa siippaa kohden..
Onneksi voi vedota hormonitasapainon vaihteluun. ;)
Töissä tappava tahti senkun jatkuu, ei nuo keittiöhommat ihan helpoimmasta päästä ole ainakaan.. Välillä tuntuu että maha oikein kiristyy ja happi meinaa loppua, mut itsestäänhän se loppuen lopuksi on kiinni kuinka paljon ja millä tahdilla sitä hommia oikein painaa. Voi olla kyllä että ens viikolla on pakko hakea pari saikkupäivää että sais levättyä kunnolla sillä aikaa kun esikoinen on hoidossa.
Mutta ettei nyt tulisi ihan väärää kuvaa niin muuten on oikein mukavaa aikaa tämä odottelu, maha saisi kyllä kasvaa vähän nopeampaa tahtia!
Vaan eipä sitä painoa tullu edellisessäkään raskaudessa kovin paljoa.
Olisikohan siinä lauantai löpinöitä kerrakseen, kohta poitsu herää päiväunilta ja sitten pulkkamäkeen!!!
äiti-05-08 rv 18+4
vaikka en tiedäkään saisiko täällä niin mainostaa. Vahingossa osui silmään kun selailin näitä nettisivuja, että Nettiemolla on tyhjennysmyynnit.. Aika osuvaa meille kaikille odottajille :)
http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/index.php?cPath=151_153&osCsid=31f6…
Omassa olossa ei erityistä, niin on kuulumiset jääny vähemmälle.. toivon mukaan sitten ultran jälkeen osaan parantaa tapani :) Se on meillä 10.päivä ja täällä SatKs:ssa on 4D käytössä :P
t.Ufa & Wagner (rv19+3)
[color=limegreen]Sitä vaan nopsaan tulin ilmottelee, että muutettu ollaan ja nyt laitellaan kauheella tohinalla uutta kotia kuntoon. =) Ei nukkumaankaan malttais mennä. =) Heh...
VadelmaMama harmitteli painon nousua.. Siis jos et herkuttele ihan hirveesti tai syö TOOOOOOOOSI paljon,ni älä välitä... Vauva ja kohtu siellä sitten painaa ja ne saa ihan rauhassa painaakin. ;) Ja jos on tullu herkuteltua ja sen takii paino noussu, ni sit vaan vähän karsit jatkossa herkuttelua vähemmälle... mut ei siltikään kantsi mieltä pahottaa. Aina sitä raskauden aikana painoo tulee enemmän tai vähemmän. Mulla ainakin heidistä tuli älyttömästi sit lopussa, kun alkuun ei tullu ku ihan silleen " normaalin rajoissa" . Ja nyt on tullu niukasti sen takii, et alussa oli tosi huono olo ja nytki syöminen on ollu mitä on... Ei siis ihan niin terveellistä ku tartteis. Esim. tää muutto sotki ruokarytmejä niin, että on jääny jotain ruokakertoja väliin,jne.
Ei muuta tällä erää.. On tosi huono asento, kun tää kone on pahvilaatikoiden päällä jne.. Hartiat on ihan jumissa. Pitäis mennä nukkumaanki, että jaksaa huomenna töissä.
Burde & viltsu 22+0
Katsoin tossa just suomalaisen leffan " Onnen varjot" . Oon kyllä nähny sen aiemminki,mut nyt noi lapsi-asiat on vähän ajankohtaisempia. Se on ihan hyvä leffa,kertoo lapsettomuudesta. Siinä oli ns. täydellinen pariskunta, täydellisessä puisessa omakotitalossaan jossain maalla, niillä oli koira ja oli ihana kesä. Mut ne ei voinu saada lapsia. Kyllä sitä itku silmässä mietti sitä katsoessaan, että miten onnekas sitä onkaan. Itellä tärppäs melkein heti kun oltii päätetty lapsi hankkia, ja kaikki on ainakin toistaiseks menny tosi hyvin (koputan puuta). Itellä on kaveri joka on vuosia halunnu lasta, ja olis ns täydellinen äiti,voin niin kuvitella sen ympärille viisi omaa lasta pyörimään, mutta se ei ehkä ikinä tuu saamaan sitä...ihan kamalaa kyllä...ei pahemmin viitti omasta raskaudestaan hehkuttaa vaikka se kyseleekin kiinnostuneena,mut haluis vaan voida suoda sillekin saman onnen...
Että tällainen viikon aloitus...Mutta tosiaan, tajusinpa taas miten onnellinen oon,vaikka valitanki koko ajan pikku asioista:D mut hyvä ettei oo mitään isompia asioita mistä valittaa:)
Tajusin muuten myös,että mulla on tosi hyvä poikaystävä joka huolehtii ja välittää musta, ja on oikeasti kiinnostunu myös vauvasta,sen mitä pystyy asiaa tajuumaan:) että voisin kyllä olla välillä nalkuttamasta, ja olla välittämästä sen jokaisesta " virheestä" , ihan kuin olisin muka ite täydellinen....
Mutta se siitä!
Kaikki on ihan hyvin,tuntuu että massu on kasvanu yhdessä yössä taas aivan hirmuisesti,mut ehkä siihen vaikuttaa ettei vatsa oo taas tänään pelannu, niin se on täys ilmaa...
Kokeilin tossa uimapukuakin jos alkais uimaan. Mahtui päälle,mutta kun olin tissini ja mahani siihen änkeny, viel sellaiseen oikein sporttiuikkariin, niin olihan se niin huvittavan näköinen!:D et saa nähdä kehtaanko mennä julkiselle paikalle sen kans...se olis vaan hyvää liikuntaa tässä vaiheessa...ja kai se pitää tajuu että tässä vaiheessa sitä näyttää tältä, ja " pahenee" vaan. Vaikka eipä mua haittaa,paremminki oon ylpee massusta,pelottaa vaan että miten se iho kestää tän rääkin...
On muuten kauhea jano koko ajan!!varsinki illal!mut se kai kuuluu asiaan?kun aineenvaihdunta on erilainen jne..
mutta tällaista tällä kertaa, paras mennä unten maille:)
-Hendu ja Hipsu- rv 20+2
Meillä näyttää noita pinoja olevan nyt useampia, mutta jos nyt tähän kirjoittelisin.
Olen vihdoin ollut siellä rakenneultrassa! Oli jo niin mukava lukea teidän muiden ultra uutisia ja tiukkaa teki odottaa omaa. No odotus palkittiin tänään. Kaikki näytti olevan kunnossa, eikä mikään mitta tai tarkistus jäänyt saamatta. Lohjalla oli myös 4D lainassa ja opettelevat nyt sen käyttöä. Aavisteluni sukupuolestakin näytti menevän nappiin. Nyt vaan ahkerasti kauppoja ja kirpputoreja kiertämään. Sintti näytti yhdessä välissä meille kieltäkin ja sen kuvan toin myös isoveljelle, joka oli hieman hämmentynyt. Tänään ulkona on pilvinen sää, mutta minulla paistaa aurinko. Ihmeellisesti sitä leijuu jalat irti maasta.
Yritän huomenna kirjoitella jotain järkevää tänään vaan leijun...
K3ngu 20+
niin, laitoin siis uuden pinon, kun en löytänyt kun viime viikkosen (viikko 47). ehkä en vaan huomannut uutta...
täälläkin on nyt sitte rakenneultrassa käyty. kaikki oli hyvin, ja ne mun tyttötunnelmat osottautu oikeiks. :) eli toinen tyttö sitte tähän perheeseen tulossa. kätilö joka ultran teki sano kyllä, ettette sitte tuu raastupaan haastamaan, jos onkin poika, mutta että aika selvä tyttö kyllä olis. joten luotetaan siihen. parin viikon päästä vielä lääkäriultra, sydämestä löyty kalkkisaostuma, joka kontrolloidaan sillon.
nyt ei ehdi muuta kirjotella, täytyy mennä tenttikirjojen pariin... t.VadelmaMama, rv 20. eli puolivälissä ollaan mekin!
uusi viikko ja uudet kujeet.. Voi teitä onnellisia jotka olette jo päässet rakenneultrassa käymään, meillä vielä edessä päin joulukuun puolella. Jännittää että kaikki on hyvin.
Neuvolassa kävin eilen ja muuten meni ihan hyvin mutta hemoglobiini oli tippunut liian alas joten joudun aloittamaan rautalisän syömisen. :(
Vaavin syke sen sijaan oli todella hyvä, pomppi 160 molemmin puolin. Ja liikkui kamalaa vauhtia, hoitaja ei meinannu saada millään kiinni. ;)
Itsekin tunnen liikkeet jo todella hyvin ja mieskin on sanonut jo erottavansa pieniä liikkeitä.
Työt vaan tuppaa väsyttämään kamalasti, ja esikoinen tietenkin hoitopäivän jälkeen kaipaa valtavasti huomiota, ei oikein ehdi lepäilemään samalla tavalla kuin ensimmäisen raskauden aikana.
Voi, voi, olihan taas valitusvirttä kerrakseen, yritän olla taas ensi kerralla iloisemmalla tuulella.
Onnellisia Odottamisia Kaikille!
äiti-05-08 rv 18 tasan
Jospa jaksaisin nyt vähän kirjootella. Ootteko muuten kokeillu tota näitten sivujen raskauskiekkoa? Aikas hassusti vaihtuu toi raskauskuukausi, kesken viikon! Näyttäis olevan kuudes kuukausi nyt sitten menossa! Ainahan sanotaan, että maha näyttää siltä, kuin olis kuudenella kuulla raskaana! Nyt siis saa sille jo näyttää!!
Olin muuten siellä " lelukutsuilla" , oli muuten ihan hauskaa ja oikein asiallinen esittely. Tilasin sellaset geishakuulat, ovat kuulema tosi tarpeelliset varsinkin synnytyksen jälkeen!
Nyt on ollu tänä iltana aikas ikävä tunne tuolla alapäässä, sellanen paineen tunne tai jotain. Aattelin tossa just, että tein kyllä tänään pajalla aika raskaita hommia, oiskohan tolla vaikutusta?
Kirjottelin muuten tossa jo kaikki joulukortit valmiiksi ja laitoin jo merkitkin! Vähänkös oon ollu reipas ja ajoissa!! Lahjahankinnatkin on jo tosi hyvällä mallilla! Jess!!
Talvista viikon jatkoa!!
Tuija + himpula rv 21+4
Enpä ole taas ehtinyt kirjotella,vaikka lukemassa kyllä olen käynyt teidän juttuja :)
Meillä nyt siis ohjelmassa vaan pakkaamista.. kai ne aika hyvällä mallilla jo on,mutta paljon silti vielä tekemistä.
Sekin tässä stressannut kun en tiennyt saadaanko avaimia perjantaina vai vasta maanantaina.. tänään nyt soitto-kierroksen päätteeksi selvis melko varmasti että saisin sillei avaimet että lauantaina päästäis muuttamaan. Oliskin tosi huono ajankohta ollut maanantai! ei silloin olis oikeen ketään saanut muutto-avuksikaan,kun taas lauantaina pääsee iso porukka :) kiva jos nopeesti saatais tavarat kannettua.
Mikäs päivä Burde muuttaa?
( . ) Eilen kävin taas äityipolilla kun pyllylleni lensin tiistai-iltana,ja sellasta alamaha ja selkäsärkyä jatkui sit keskiviikkoon asti. Mutta vissiin vaan paikat oli tärähtäny,kaikki oli ihan hyvin :) Kovasti oli pikkunen kasvanut taas.. ja eilisen aikana meni se kipukin ohi.
Sukupuoltakin kysäsin,mutta eipä tuota nähnyt, noh rakenne-ultra 14.12. niin jospa siellä sitten :)
En millään jaksa odottaa synnytykseen asti!! :D
Vauvan liikkeet myös kovasti vahvistuneet,ja jotail liitos- vai mitä kipuja- ovatkaan on ollut,eli siis nivusiin ja häpyluuhun pistää.
Mutta nyt pitää lähteä hakemaan tyttö hoidosta! Mukavat loppuviikot kaikille!
Viva ja rv 18+1
Moi kaikille! Täällä taisi olla jokin toinenkin pino meille mutta jos nyt tänne sitten kirjoittaisin.
K3ngu ja VadelmaMama oli käynyt rakenneultrassa ja uutiset oli olleet hyviä, hienoa! Meidänkin masuasukki näytti meille ultrassa kieltä :)
äiti-05-08 oli joutunut aloittamaan lisäraudan syömisen. Mullekin sitä neuvolassa on määrätty, mutta ainakin Obsidan ei sovi mulle kovinkaan hyvin. Maha on joko aivan löysä tai aivan kova, kun tabletin on ottanut. Lääkäri tosin kehotti mua syömään aluksi esim. kaksi kertaa viikossa ja sitten esim. joka toinen päivä, jotta maha tottuisi. Mulla hb oli 110 ja lääkäri oli sitä mieltä että lisärauta n. 2-3 krt/vko on tässä vaiheessa riittävä. Onko muilla ongelmia hb:n kanssa ja mitä valmistettta syötte ja mikä on parhaiten sopinut?
Tuikku oli ehtinyt kirjoitella jo joulukortitkin valmiiksi, vau! Itse kuulun siihen porukkaan joka lähettää kortit ihan viime tipassa. Jos vaikka tänä vuonna tekisi toisin...
Vivalle tsemppiä muuttopuuhiin! Onneksi kaatumisesta ei seurannut mitään ikävää.
Oma napa: masu kasvaa ja neiti tuntuu aika vilkkaalta kaverilta, ainakin siihen malliin tuntuu liikkeitä ja potkuja :) Mieskin on jo kädellään tuntenut masun päältä monenmonta potkua. Liitos- ja selkäkivut tosin hieman vaivaavat, muuten mullakin olo ok.
Mun oma mutsi on aloittanut sellaisen hössötyksen, että mulla pää meinaa revetä. Olen ainoa lapsi ja esikoista odotan, eli jotenkin ymmärrän jatkuvat puhelinsoitot ja loputtomat neuvot & vinkit, mutta silti meinaa tulla tunne, että eikö se koskaan lopeta... Varsinkin kun asiat ovat aika paljon muuttuneet siitä, kun hän oli raskaana. Silti hän tuntuu tietävän parhaiten, millaiset vaunut ja hoitopyödän pitäisi olla... Argh!
Nyt takaisin töihin ja sit kaupan kautta kotiin... On ihanaa kun tänne Helsinkiinkin saatiin vihdoin lunta! Ajattelin leipoa illalla piparkakkupullia, nam! Hyvää loppuviikkoa kaikille!
Marinelle + neiti 20+6
en oikeesti huomannu sitä viikon 48 pinoa. sillon kun katoin oli vaan etusivulla vko 47:n viestit. mutta löytyihän se nyt, kun selasin vielä lisää tonne taaksepäin.
tässä siis Bzz:n tekemän pinon jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11810883&p=4&tm…
[color=hotpink]VadelmaMama: Nou panik! Ei haittaa vaikka pinoja välillä typistääkin. ;) Heh...
Viva: Me saadaan huomenna iltapäivällä/illalla avaimet ja perjantaina mennään jo vähän hääräämään, mut sit lauantaina on varsinainen muutto. =) Ihanaa!!! Kiva kun tekin ilmeisesti pääsette kans muuttaa sillon lauantaina.. Se maanantai oliski ollu tosi kurja.
Hendu kirjotteli siitä elokuvasta.. Me käytiin kattomassa se leffassa (kaverin kanssa?) ja auts! kun se osu ja uppos. Oli just sillon lapsettomuusasiat ja -hoidot pinnalla meidän perheessä ja se tosiaan kolahti. Me ollaan kyllä oltu hirmu onnekkaita kun selvittiin pienillä hoidoilla ja saatiin Heidi + nyt lähti Viltsu alulle pelkästään hoitojen alottamisesta sopimalla. :D
Hendulle vielä, että on hyvä ottaa huomioon lapsettomien aatokset ja tunteet, mutta liian paljoo sitä ei " kannata" tehdä. Jokainen lapsettomuudesta kärsivä ottaa esim. just vauvauutiset tai vauva-" hehkutukset" eri tavalla. Ja voi olla, että siinä kohtaa pystyy ne asiat ottamaan paremmin ja iloitsemaan mukana, kun taas sit vaikka kuukauden päästä tilanne voikin olla toinen. Eli älä liikaa stressaa, kun ethän sä voi tietää miten toinen minkäkin jutun kokee. [/color]
[color=teal]Mä oon ihan naatti. Heidi veti ihan mehut äitistään, kun kitisi ja kiukutteli vaan! Siis meinas mennä kyllä niiiiiiin monta kertaa hermot, että jee! Ihan mahdotonta sen kanssa nykyään. En sit tiiä minkä verran tää muuttokaaos vaikuttaa, mutta siis hoh hoijaa. Jos neiti haluu sylistä pois ja auttaa lattialle, ni sit pitää saada mega itku- ja raivarikohtaukset. Jos raivoissaan teloo itteensä ni siitä tietty raivaria lisää... Jne. Kaikki pitää saada ottaa ja tehdä ite tai muuten tulee raivari. Haluaa syömistä, mutta ei halua. Jne. Jne. *huoh*
Me tosiaan saadaan huomenna ne avaimet, mutta siellä käy ennen sitä remppamiehet vähän maalaamassa + tapetoimassa, joten ekoja tavaroita voi viedä vasta perjantaina jossain vaiheessa. Ja niihän se oli alunperin suunniteltukin, kun se varsinainen muuttorumba on sit lauantaina. On vaan astetta enempi tää pakkaaminen vaiheessa,kun ei toi neiti oo antanu pakata. Tai jos oon saanu pakattua, ni se on purkanu sitä mukaa. Niin tai keskeyttäny mun pakkaamispuuhia muunmuassa oppimalla kiipeemään Stokke-syöttötuoliin etukautta ihan ite! :O
Viltsusta sen verran, että sen yksiö on alkanu entistä enemmän harjottelee supistumista. Eli siis ne harmittomat supistukset on lisääntyny, kun on joutunu taas riekkumaan joka suuntaan. Onneks niitä toisia supistuksia ei oo kuiteskaan tullu!!!! Uusin mahakuva on tässä:http://irc-galleria.net/view.php?nick=Te rstil&image_id=71174444 Ei mikään ihmeellinen kylläkään ja mahan koko tuottaa varmasti pettymyksen, kun mun mielestä se ei oo kasvanu oikeestaan yhtään.
No joo.. Taas tämmöstä valitusta. =/ Sori. Tuntuu vaan aika väsyttävältä tää jakso meidän elämässä. Toivottavasti viikonlopun jälkeen helpottaa kun muutto on alta pois. =) IHANAA PÄÄSTÄ UUTEEN KOTIIN!!!
Nyt meen laittaa pyykit kuivausrumpuun ja pesun kautta nukkumaan. Öitä! =)
Burde, heidi 1v2kk ja viltsu 21+3
PS. Nii joo.. On toi Heidi jo ihan terve. Oli se eilen jo hoidossakin. Kiitos vaan kaikille tsemppauksesta! =) <3
Heips kaikille pitkästä aikaa!
Aamulla pääsimme myös me vihdoin rakenneultraan ja kaikki näytti olevan hyvin. Vauveli oli ultraajaa piilossa ja huonossa asennossa ultraajaan nähden, joten joudumme uusintakäynnille ensi viikolla. Pää, raajat, sydän kaikki ok, mutta koska kätilö ei pystynyt tutkimaan munuaisia ja virtsarakkoa niin haluaa että menemme uudelleen. Hän sanoi, ettei syytä huoleen ole ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa, hänen pitää protokollan mukaan todeta nähneensä, jotta voi kirjata ne ylös (hei hyvä logiikka!). Vaikka järki sanoo, ettei tarttis asiaa enempää miettiä, pelko kuitenkin hiipii persauksille ja mielikuvitus ehtii laukkaamaan vaikka miten..... Viikon päähän laittoi uuden ajan, luulis että jos epäilis jotain olevan vialla olisi ottanut uusinnan heti huomenna!
Muuten mentiin mitoissa ihan suunnitelmien mukaan ja kaikki näytti olevan kunnossa (kröhöm).
Joulukortit olen minäkin jo kirjoittanut (jipii), mutta yhtään lahjaa en ole vielä ostanut. Esikoisen synttärit on tässä ensin ohjelmassa, vasta sitten ehtii miettiä ja toteuttaa joulua.
Mukavia pakkaspäiviä toivottelee, helminmami ja masukki 20+2