Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
kuka voi hakea virkavapaata?
26.11.2007 |
Tarvitaanko siihen joku virallinen syy? Ja pitääkö ensin olla ollut joku tietty aika töissä siinä paikassa?
Olen vuosi sitten vasta päässyt vakituiseksi nykyiseen paikkaan, ja virkavapaata haluaisin, koska muuttaisin vuodeksi - pariksi toiseen kaupunkiin. Mutta toista työpaikkaa ei vielä ole...
Kommentit (3)
Sitten hain vielä toisen vuoden päälle. Entiseen työpaikkaan palasin takaisin hyvät opit muualta hakeneena ;) Työnantaja oli ihan tyytyväinen lopputulokseen.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
entä pitääkö sitä virkavapaata hakea aina ensin vuodeksi ja sitten sen jälkeen taas uudestaan ? Vai voiko suoraan hakea kahta vuotta? Ja onko se kaksi vuotta maksimi aika?
Alue: Aihe vapaa
Eli virkavapaata anotaan ja se joko myönnetään tai ei.
Mun työporukassa on nyt esim. yksi työntekijä omasta työstään virkavapaalla, että pystyi tulemaan meille töihin. Yksi on virkavapaalla opintojensa vuoksi.
Ja sitten mun kaveri on nyt alkuun vuoden virkavapaalla, kun halusi lähteä kokeilemaan muuta työtä, mutta ei ole varma haluaako sitä lopullisesti eli hän jätti vuoden mietintä ajan itselleen, on nyt sen vuoden muualla töissä ja sitten palaa vanhaansa tai irtisanoutuu.
Joten jos työnantajalla ei ole erityistä syytä olla myöntämättä sulle vapaata, varmasti järjestyy.