Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~MAALISMASUT viikko 48~~

26.11.2007 |

Taas ois uusi viikko edessä!

Tässä viime viikon keskustelu:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11764364&p=1&tm…

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, kyllä tää on nyt sitä seesteistä keskiraskautta :) Toki harvase päivä on jotain kivistystä jossain päin... Viime yönä kivisti taas molempia lonkkia, tuli vaihettua kylkeä tiheään.

Elluz 23+6

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tiistaina iltapäivästä neuvolaan tän väsymyksen takia ja kirjoitti mulle saikkua tän loppuviikon. Tulin nyt kutienkin käymään töissä, kun pitää hoitaa pikkujoulujärjestelyt alta pois. Ens perjantaina kun pitäs pikkujouluja vietellä...

Eilen aamulla kävin neuvolassa ja kaikki ok. Painoa tullut tosin hieman liikaa, yli 6kg, mutta onkos tuo mikään ihme, kun kolmeen kuukauteen ei oo liikkunu ja jääkaapin eväät on maistunu (pahoinvoinnin jälkeen) vähän liiankin hyvin =/ Paineet 99/72, että aika alhaalla mennään (mulla kyllä paineeta aina alhaset). Hb 133 ja sf 18,5 (hieman keskikäyrän alapuolella). Asukin sykkeet 155, terveydenhoitaja tuumasi tyttösykkeiksi, joten ei ole niissäkään ihan taikaa, kun masussa on kuitenkin poika =) Ei antanut mulle seuraavaa käyntiaikaa, kun tuumasi, että soitan kuitenkin kohta ja tarvin saikkua, kun ei tuosta nukkumisesta oikeesti tuu mitään enää öisin. On sitten pakko nukkua päivällä... Keskiraskauden lääkärikäynti on sitten äitipolilla tammikuun 4.

Kävin eilen ekaa kertaa steppitunnilla ikuisuuksiin ja teki kyllä tosi hyvää. Tuli ihan loistava olo =) Jotenkin vaan tuntui, että herätin siellä aikamoista huomiota suuren mahani kanssa timmien kuntoilijoiden joukossa =) Mutta yritän nyt kyllä aktivoitua ja harrastaa tuota jumppaa ainakin 2 kertaa viikossa, et ei sitten oo ihan rapakunnossa synnytyksen aikaan.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Toivotteleepi Nekku ja asukki 23+2

Vierailija
2/30 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nekku älä huoli tuo 6 kiloa tässä vaiheessa on tosi vähän. Mulla nyt rv 25+4 ja kiloja tullut melkein 11 lisää lähtöpainoon :o/ sf mitta mulla oli rv 23+0 tasan 23cm. Seuraava neuvola mulla on 10.12 rv 27+0 ja kiloja tulee koko ajan lisää koska olen oikea mässäilijä :o) mutta koska olen neljän raskauden jälkeen saanut kilot pois niin uskon että saan nytkin vaikka se vaatiikin aina mulla hirveän työn....

Remontti hommat olen luovuttanut miehelle suosiolla. Ensi viikolla hoidan tapetoinnin ja maalaamisen koska se nyt ei rasita juuri mitään.

Mutta kaikki raskaat jutut suosiolla miehelle.

Flunssa tuntuu iskevän :o( yöllä heräsin vähän väliä kun kurkkua kuivaa ja kirvelee ja nyt vuotaa sitten nenä ja aivastelen koko ajan.... Kuinkas muutenkaan kun miehen kanssa oltiin suunniteltu huomiselle reissu jyväskylään. Jos ei lapset ole kipeänä niin sitten itse :o/

Nyt lähtee koululainen kouluun ja muutkin lapset on mummulassa joten minä taidan mennä nukkumaan :o)

Niiloakseli rv 25+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin jaksaisi sen mukanaan tuomaa stressiä! Minulle riittää kaikki nämä raskauteen liittyvät todelliset ja usein myös kuvitellut stressin aiheet...

Keskiviikkona palasin siis töihin ja täytyy myöntää, että jonkin verran on ollut orientoitumisvaikeuksia tähän työelämään, kotona kun olisi niin paljon mielenkiintoista tekemistä.

Oltiin tiistaina 4D-ultrassa ja se oli kyllä hyvä kokemus, erityisesti sen muutaman viikon takaisen pelästyksen jälkeen, mutta myös siksi, että mies pääsi taas paljon voimakkaammin mukaan tähän raskauteen.

Lääkäri kuitenkin teki aivan eri diagnoosin tuosta verenvuodon syystä (hematooma) kuin Kätilöopisto ja nyt en tosiaan tiedä mitä uskoisin. No tärkeintä on, että kummassakaan paikassa ei lääkäri ollut asiasta kovin huolissaan.

Tulokkaasta todettiin, että terveeltä ja kovasti isältään näyttää ja lisäksi itsepäiseltä vaikuttaa. Normaalisti tulokas nimittäin on kovasti liikkuvainen, mutta nyt kuvattaessa ei suostunut liikahtamaankaan kuvauksellisempaan asentoon. Lääkärit totesi myös, että tulokas on kovasti ison oloinen eli minun pitäisi hiilihydraattien syömistä vähentää... sokerirasitushan minulla on 10. päivä, että siinä luultavasti jäädään kiinni, mutta onneksi sitä kautta sitten saa myös neuvoja ruokavaliosta.

Teiltä uudelleensynnyttäjiltä kysyisin, onko normaalia: aikaisemmin liikkeet oli teräviä jysähdyksiä, jotka tosiaan tunsi. Nyt liikkeet ovat muuttuneet jotenkin hennommiksi, säännöllisesti niitä vieläkin tulee, mutta kaikkia ei tunne päälle ja nämä tuntuvat ennemminkin hipaisuille tms. kuin jysäyksille? Yksi vaikuttava tekijä saattaa tietysti olla se, että aikaisemmin herättelin tulokasta makealla, joka kyllä sai liikkettä aikaiseksi ja nyt olen karsinut makeat ruokavaliosta...

Vierailija
4/30 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapukka puolusti villavaatteita ja toki itsekin käytän juuri niitä itse tehtyjä villavaatteita lähinnä vaunuissa nukuttaessa ja muuten ulkoillessa. Mielessäni olikin just nämä kaupan neuleet, joissa voi olla vesipesu kielletty tms. tai muuten hoito hankalaa. Semmosia en ole lapsilleni ostanut. Ruskovillasta mulla ei ole mitään kokemusta.

Nauttikaa nyt kaikki olostanne, jos se on suhtkoht neutraali. Pian alkaa uudet vaivat... Mulla on varmaan verenpaine tosi alhaalla, kun eilen illallakin ihan huimas.

Meidän nimi on näemmä muuttunut, eikös me aloitettu maalismussukoina...:).

Terveisin popz (rv 23 + 6)

Vierailija
5/30 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan siis maalismasumussukoita :o)

Haltijakummi kyseli multa lävistyksestä. Mulla ei ole kyllä napakorusta kokemusta mutta luulisin että reikä hiukan odotusaikana venyy mutta luulen kyllä että myös palautuu kuosiin kunhan mahanahka alkaa taas kiinteytyä. Mulla on itellä kulmakoru ja kielikoru ja nämähän ei odotukseen vaikuta mitenkään. Ennen odotusta mielessä kävi kyllä napakoru mutta kun tiesin että alan jossain lähitulevaisuudessa odottaa niin jätin ottamatta toistaiseksi. Tatuointeja multa löytyy 4 kpl:tta eikä niiedn kanssakaan ole ollut ongelmia.

Masu voi hyvin joskin olen huolissani stressin vaikutuksesta sikiöön kun tuppaa olemaan tässä kaikenlaista joka mieltä ressaa. Keittiö remontti on kesken ja pahasti, joudun työttömäksi jäämään kuukaudeksi ja joulukin tulla jolkottaa.... huoh!

Niiloakseli rv 25+0

Vierailija
6/30 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aika menee hirvittävällä vauhdilla. Yleensä hössötän jo joulua tässä vaiheessa, mutta nyt ei ehdi siihenkään tarttua. Päivät menee hirvittävällä vauhdilla eteenpäin, oikein mitään ei ehdi tehdä. Raskauteenkaan ei oikein ehdi mukaan. Muutokset tapahtuu ennen kuin ehtii edes miettiä mitä seuraavaksi on edessä. Kai se on tätä, kun ei esikoista odota. Onneksi kaikki vaatteet ym. on laitettu sillä taitaisin alkaa stressaamaan, kun tuntuu, että aika käy vähiin.

Päätettiin miehen kanssa, että muutamme keväällä Ylöjärvelle. Nyt mies jo puhui helmikuusta. Totesin ettei käy. Haluan synnyttää täällä enkä todellakaan viimeisilläni alkaa muuttamaan minnekään. Joskus miehen aivoitukset ei ihan ole realistisia. ;o) Mutta nopeasti se muuttokin taitaa tulla, vaikka siihen vielä aikaa onkin.

Tuossa tämän viikon toisessa pinossamme, joku pohti äitiysvaatteita hankkivansa. Hih, oma vatsani on jo tosiaan niin iso, että ei mitkään äitiys vaatteet enää isoja ole. Jouduin jo itseasiassa luopumaan yksistä mammafarkuista, kun vyötäröltä farkkukangas alkoi kiristää, siis todella huonon malliset muutoinkin. En ymmärrä miksi noissa mammahousuissa on vötärö ihan samalla kohdalla kuin normaaleissa, siitä vain jatkuu sitten se trikoo ylös. Tiedän jo nyt, että joudun jossain vaiheessa ryttäämään sen housukangasta olevan osan mahan alle, jolloin se auttamatta istuessa painaa. Olen vain sen verta isokokoinen, ettei noita housuvaihtoehtoja ole hirveästi ollut.

No, nyt oli kyllä tosi omanapaista.

Aatuska 24+3 (onkohan nuo viikotkaan noin)

Vierailija
7/30 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille maalismasuille! :)

Eipä oo tullut pariin viikkoon tänne kirjoiteltua, mutta ahkerasti kyllä lukenut olen muiden juttuja, niin täällä maalismasuissa kuin enskoissa.

Itsellä viikonloppu meni Rovaniemellä joulun avajaisissa ja onneks löysin sinne sit h&m:ltä hyvät mustat suorat mammahousut.(ku siis illalla ravintolassa syömässä oltiin) Ja jospa nuita muitakin mammavaatteita vois alkaa pikkuhiljaa käyttämään.

Mutta kyllä tuli oikein joulumielelle siellä reissussa, ku sais vaan aikaseksi alkaa itekkin laittelemaan jouluvaloja ja muita. Olo on vaan aina niin väsynyt töitten jälkeen ja mieskin monta kertaa illat töissä..:(

Mutta tänään oli pakko soittaa neuvolaan ja varata kaikenvaralta lääkäriaika, kun töissä ollessa alamahassa tuntuu inhottavaa kipua ja myös supisteluja tulee.(mitä ei kotona ollessa juurikaan tule)...ja väsyttänyt tosiaan viimeaikoina ihan hirveästi. Viimeksi neuvolassa hemppa 109 ja sit aloitin rautakuurin, mutta onkohan tehonnut sit ollenkaan..:(

Vaunujen ostoja täälläkin pähkäillään, että minkälaiset jsa muuta. ja varmaan päädytään sit täysin uusiin, niin kestävät sit muillekkin lapsille(jos niitä tulee ;) ) ja muutamia käytettyä käynyt katsomassa, niin ollut aika pettymys, vaikka toisin ovat sanoneet...

Myös pinnasänkyä ja hoitopöytää ollaan kateltu. mistään ei vaan tahdo löytyä mieleisiä. eli pinnasängyssä ei pinnoja päädyissä ja muutenkin tukevat ja muuta...onko vinkkejä?

mutta nyt pakko taas mennä! ja sory ku omaa napaa vaan, mutta kyllä se aina helpottaa ku voi purkaa sen, ku oma mies ei aina ymmärrä näitä juttuja..;)

rv-23+3

Vierailija
8/30 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihka ekaksi neuvolakuulumisia...

siis rv viikkoja nyt 26+6

painoa nyt ihan tarpeeksi eli 89,8kg, en oo koskaan painanu näin paljoa :)

vauvan syke oli 155 ja sf mitta oli 23.

Paineet olikin sit omaa luokkaansa, kaks eka mittausta oli 166/92, 160/88 ja kolmas olikin sit puolituntii myöhemmin 172/87 ja torstaina ois uudet mittaukset. Samoin meen ke maksakokeeseen ku kutittaa niin pirusti.

Ja vauveli myllertää sen minkä kerkiää..

Oon nähny monasti unta ja sanoinkin tänään neuvolassa siitä, että mun unissa tää vauva on syntynyt uudenvuoden yönä 32rv, saa sit nähä loppupeleissä miten menee. Et hui mitä unia sitä näkeekin...

Muuten ei nyt ihmeempiä kuulu.. Tunteja sain töissä kun kirjoitin pomolle kirjeen ku muu ei auttanut..

Eilen tuli 2-vuotis hääpäivä ja tänään esikko täyttää 2 vuotta. mehän menimme naimisiin kun olin 40+4 raskaana ja 18h ennen nooran syntymää :)

et sillei täälä..

t.Nia ja toukka

Vierailija
9/30 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsasin edellisviikon otsikosta, mä en oo ikinä kiinittäny huomioita mitä ollaan, oon vaan aina kattonut et MAALIS :) Vaihtelu virkistää ;)

Vierailija
10/30 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tässä ihmettelin että onko silläkin väliä että laittaako masu vai mussukka kun luulin että pääasia on se maalis- =)

Ainakin kun viime vuonna kirjottelin joulukuisten pinossa niin me kait oltiin jouluntähtiä, -tonttuja, -pullia ja ties mitä =)

Heti alkuun kauhistelen noita [b]Nia[/b]n verenpainelukemia kun mulla ne menee taas aivan liian alhaalla =) Eivät kuitenkaan huolestuneet neuvolassa vaikka oli noinkin korkealla?

Vaatteista oli paljon puhetta ja mä voisin oikeastaan yhtyä noihin hyviin neuvoihin mitä moni olikin jo antanut. Bodyt on ihan ehdottomia ja varsinkin kietaisubodyt on mukavan helppoja ihan pienen kanssa. Ja ne nepparit kaula-aukossa on kans ehdottomia kun ei ne venekaula-aukot toiminu meillä ainakaan... Tällä kertaa taidan ostaa myös pari semmoista bodya missä on hihansuut " käännettävät" eli ne saa tumpuiksi sormien peitoksi. Esikoisen kanssa meinas tulla aikamoisia ongelmia kun kynsi itsensä ihan verille nukkuessaan eikä mitkään tumput pysyny käsissä. Nyt ollaan kaukaa viisaita =)

Meillä taas ei käytetty noita puolipotkareita ollenkaan kun esikoinen oli mahan seudulta sen verran pullukka että kaikki tuntuivat painavan epämukavasti. Meillä potkarit toimi ihan hyvin, mutta tosiaan jotku oli sen verran huonon mallisia että piti laittaa sukat päälle ettei jalat menny ihan vääriin paikkoihin...

Yöllä mekin pidettiin ihan oikeita yöpukuja kun halusin heti alusta luoda iltarutiinit joiden toivoin näyttävän vauvalle että milloin on yö ja milloin päivä. En tiedä oliko siitä hyötyä, mutta nukkui yöt =)

Täälläkin on oltu flunssassa jo kohta viikon eikä loppua näy =/ Kuumetta ei oo ollu mulla eikä esikoisellakaan mutta tukossa ollaan ja yskää ym löytyy... No, toivottavasti ollaan viikonloppuna terveinä kun on esikoisen ensimmäiset synttärit =))

Meillä olis sitten muutto edessä uutena vuotena ja arvatkaapa tekiskö jo nyt mieli alkaa pakkaamaan =D Tää vanha kämppä käy pieneksi kun on vain kaksio ja nyt saatiin sitten paljon isompi kolmio jossa on vielä oma pihakin =) Muutto polttelee jo ihan kauheesti ku tiiän että sitten saan siirtää esikoisen vaatteet omaan vaatekaappiin ja voin alkaa pesemään vauvan vaatteita ja laittamaan niitä tuonne hoitopöydän laatikoihin. Inhottaa kun ei voi tehdä mitään valmisteluita ennen muuttoa ja ei tässä kyllä mitään kiirettä olisikaan, mutta kun mieli tekis =) No, pitää tyytyä laittamaan jouluverhoja ja -valoja ja niitä esikoisen synttäreitä varten pitäisi siivotakin ihan kunnolla...

Napa voi hyvin =)

Maha kasvaa edelleen sivuille ja ylös ja olo on sen takia aika tukala ja lihava, mutta kyllä tämä jo näyttää aika lailla raskausmahalta eikä vain liikakiloilta =) Olo menee vaikeaksi jos rehkii liikaa, mutta en nyt sanois että ainakaan kunnolla supistelis... Ehkä maha hieman kovettuu, mutta kipeää ei ainakaan käy.

Aika seesteistähän tämä keskiaika on, mutta hyvä vaan kun lopussa sitä vaikeutta onkin ihan riitävästi ;)

Esikoista koitan koko ajan kannustaa kävelemään ettei tarvis olla niin paljon kantamassa kun maha on tuplasti isompi, mutta saapa nähdä... Tänään poika hoksas hassun leikin kun nousi seisomaan mun jalkoja vasten ja hoksas että mä en näe tuon mahan takaa sinne alas. Siinä sitten meni aina mahan taakse piiloon ja sitten kurkkas ja kikatti - eli oltiin sitten kukkuu-leikkiä mun mahan kanssa =)) Jotain hyötyä tästäkin =D

No huh, kello taas ihan liikaa...

Mukavaa alkuviikkoa taas kaikille ja koitetaan pitää pino pystyssä! =)

Pimmi 22+5

Vierailija
11/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä nimellä taida mitään väliä olla =) Ollaan jotain maalis- kuitenkin...

" Asiaan" ON. Miten musta nyt jotenkin kuulostaa, et oon ainoa, joka ei jaksa nauttia edes tästä keskiraskaudesta? Olo on tukala ja masu iso, onneksi kuitenkin ihan selvä vauvamaha =) Hihittelin tuossa itsekseni, että joku meistä vasta pohtii mammavaatteiden ostoa, kun ite oon käyttäny niitä jo ainaki 12 viikkoa =) JA kun tuo unettomuus vaivaa... taas heräsin viime yönä puol neljä ja sen jälkeen en oo sitten nukkunutkaan. Ihan " kiva" olla töissä. Onneksi torstaina on neuvola, ni voin hieman jutella, et oiskohan tarvetta jäädä saikulle. Sit antibiootit vt-tulehdukseen loppuu tänään, mut jotenkin on sellainen olo, et tulehdus ei oo lähteny mihinkään vaan on taas matkalla munuaisiin =( MAsuakin välillä kivistää ja menkkamaisia kipujakin on taas (osaisko kukaan kertoa, mistä johtuu näillä viikoilla?), mut onneks ei sentään supistele. Valivali taas =( Onneksi asukki kutienkin potkii ahkeraan koko päivän, ni ei tarvi siitä olla huolissaan!

Vauvan vaatteista ja niiden pesemisestä on ollut puhetta. Mä kyllä oon jo katsastanu kaikki meidän vaatteet ja paljon niitä poikavaatteita jo on. En vaan vielä jaksanu alkaa niitä pesemään (ei mulla kyllä ois niille tilaakaan...), vaan pakkasin laatikkoon ja vein varastoon. Siten joskus joulun jälkeen laittelen niitä kuntoon.

Viikonloppuna oltiin anopin kanssa ostoksilla ja osteli taas esikoiselle kauheat läjät kaikenlaista tavaraa, vaatetta ja lakanoita. Sillä on aina joku kumma ostosmania, kun yhdessä lähdetään kaupungille =) Kovasti jo puhui, että sitten kun asukki syntyy, niin päästään ostelemaan poikavaatteita (meidän esikoinen on tyttö ja miehen siskon kaksoset molemmat tyttöjä, joten kovasti tätä poikaa jo odottavat). Yritin etsiskellä tulokkaalle jotain poikamaista kevyttoppista ja kun ei löytynyt, ni anoppi sit tuumas, et hän ettii jsotain lastenvaateliikkeestä, et onko 60cm hyvä...

Mutta nyt mun pitää lähteä tapaamiseen yhteen talofirmaan, kun pikkuhiljaa pitäis pyöräyttää käyntiin tuota meidän taloprojektia. Valmiiksi jo ahdistaa, kun joudutaan keväällä/kesällä muuttamaan isosta paritalonpuolikkaasta (112m2) johonki 80m2 kolmioon, jossa toinen makkari on täynnä tavaroita lattiasta kattoon =( Ei vaan oo millään varaa asua nykyisessä ja samalla rakentaa uutta. Eikä kyllä muutenkaan taloudellisesti järkevää, kun vaarana on sitten kahden asunnon loukkuun jääminen...

Mutta palailen vaikka torstaina kertoilemaan nla-kuulumisia =)

Hauskaa viikon jatkoa kaikille masuille ja niiden asukeille =)

Nekku 22+6 (kai, jos en oo seonnu laskuissa)

Vierailija
12/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko perhe oltu vatsataudissa, taas kerran. Oliskohan jo kolmas kerta tänä syksynä. Onneksi enää kolmisen kuukautta tätä päiväkotielämää edessä, joskohan sitten pysyttäisiin vähän terveempinä. Hyvä puoli tässä on ollut se, että ollaan miehen kanssa oltu molemmat kotona ja saatu levättyä kunnolla. Huomenna taas työt odottavat...

Monella on edessä remontteja ja rakentamista ja muuttoa, meilläkin se keittiöremontti alkaa ensi viikolla toivottavasti.

Niiloakseli: missä vaiheessa teillä mennään keittiön kanssa ja koska ootte aloittaneet rempan? Oisko jotain vinkkiä mitä ei kannata tehdä...;)

Nialle onnittelut hääpäivän johdosta ja esikoisen synttäreistä! Onpa hauskan lähekkäin nuo juhlapäivät;) Toivottavasti vauva pysyy masussa vielä muutaman viikon uuden vuoden jälkeen.

Mun vauva on myllännyt mahassa tän taudin aikana todella kiitettävästi, sillä ei ainakaan pitäisi olla mitään hätää. Välillä pitää parin päivän hiljaisia jaksoja ja sitten taas mennään. Hassua kun vauva on jo niin iso, että liikkeet tuntuvat samaan aikaan molemmilla puolilla vatsaa, kun vauva pomputtelee itseään kohdussa. Tulispa jo pian maaliskuu! En malttaisi enää odottaa kuka tuolla vatsassa jyllää...

Kivaa viikkoa kaikille! Semlis rv24+3

Vierailija
13/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekku: Voi tiedän miltä tuntuu valvoa yöllä! Mä taas valvoin neljästä varmaan melkein kaks tuntia. Onneksi on iltavuoro tänään. Molempia lonkkia juili eikä mitenkään löytyny hyvää asentoa, kaikki asiat vaan huoletti. Voi onneksi tuota ei ole vielä ainakaan joka yö! Mä en ymmärrä, hormoonitko siihen vaikuttaa vai mikä hitto et pitää syyttä suotta keskellä yötä valvoa???! Aina ennen oon nukkunu ku pieni porsas..

Elluz tasan 24

Vierailija
14/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimellä ei munkaan mielestä ole väliä, pääasia että löydetään toisemme=)

Ja sitten asiaan...Nekku: lohdutukseksi vaan, että et ole ainoa joka ei jaksa nauttia tästä keskiraskaudesta:) Juuri nyt en ole ihan hirmuisen huolissani kaikesta (pitkästä aikaa), mutta kuitenkin koko ajan kolottaa, sattuu, olo on kömpelö eikä aamuisin ole mitään päällepantavaa, nyyh;( Minäkin olen käyttänyt mammavaatteita jo vkolta 13 lähtien ja nyt alkavat nekin kuteet tympimään. Meilläkin on tuo taloprojekti alkamassa, tontti on jo hankittu ja tammikuussa pitäisi alkaa rakentamaan. Keväällä/kesällä edessä myös meillä muutto rakkaasta rivarineliöstä vuokralle jonnekin, vielä en tiedä minne. No, kyllä sitä hetken jaksaa kärsiä, kun tietää palkinnon=)

Sitten hyvää mieltä: Onneksi vauva liikkuu ahkerasti, se saa minut hyvälle mielelle. Ja joulu, voi kun se tulisi jo! Äitiyspakkauksenkin pitäisi tulla tällä viikolla tai viimeistään ensi viikolla. Muutenkin kaikki on oikein hyvin, eilen illalla miehen kainalossa lasten leikkiä katsellessa oikein mietin, kuinka onnellinen ihminen voikaan olla;)

Nyt hauskaa päivänjatkoa kaikille, meillä alkaa töissä puurojuhla ja pääsen maistelemaan riisipuuroa ja joulutorttuja, hih!

Terkuin Hattara

Vierailija
15/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tuntuu liikkeet jo kahdessa suunnassa masua yhtä aikaa eli joko ylhäällä ja alhaalla pamahtaa samanaikaisesti tai sitten oikealla ja vasemmalla. Vielä en osaa sanoa, mikä on pää ja mikä jalka, mutta kovasti tuntuu pyörivän joka suuntaan =D

Muuten aika tasaista oloa täälläkin, suuremmilta kivuilta olen onneksi välttynyt, pitää ihan koputtaa puuta. Uni on mullakin katkeilevaa, vähintään kaksi kertaa yössä valvon jonkun pätkän. Urheilla jaksan jotenkin kummasti silloin kun lähden asioikseni jumppaan, salille tai uimaan, mutta arkiaskareissa en viitsisi lähteä edes lähikauppaan jalan tai nousta hakemaan välipalaa keittiöstä, jos olen asettunut sohvalle, tuntuu sen verran kömpelöltä jo. Masu on kyllä jo tosi iso, housujen trikoo-osa ei yllä enää koko masun päälle ja yhtenä päivänä meidän lähikaupan kassakin kyseli laskettua aikaa, vaikka mulla oli löysähkö villakangastakki päällä. Työkaverit eivät tiedä sukupuolta (on poika), mutta sanovat masun olevan poikamasu eli tulee voimakkaasti eteen.

Tulipas paljon omaa napaa, vaikka aloitin lauseella tasaista oloa :)

Täytyy kyllä nostaa hattua teille remppaajille ja muuttajille. Meillä on tehty pientä maalausta, listanvaihtoa, uusittu kalusteita ym. pintaremppaa, ja tuntuu, että siinä on ollut ihan tarpeeksi.

Nyt pitäis kai taas jotain töitä tehdä...

Vierailija
16/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semlis: me ollaan aloitettu kaksi viikkoa sitten ja nyt ollaan kohta purettu kaikki pois. Eilen otin lattia maton pois ja alta löytyi toinen lattiamatto joten sekin vielä pitää repiä. Meillä kestää tämä remontti kun tehdään alusta asti kaikki itse ja kun mies käy samalla töissä yrittäjän rytmillä ja jaloissa on 4 lasta niin kyllä tämä extreme urheilusta käy. Vielä en osaa sanoa mitä ei kannata tehdä mutta jos joskus vielä alan tekemään remonttia keittiöön odotan niin kauan että on rahaa palkata joku firma tekemään koko homma parissa päivässä. Keittiössä on tällä hetkellä tiskipöytä ja hella poikittain :o) Lattia pitää meillä vielä oikaista ja yksi seinä purkaa ja vaihtaa uuteen sitten pääsen tapetoimaan ja mies saa asentaa kaapistot ja uuden lattian. Toisaalta on ihana tehdä ite niin tietää mitä saa ja pystyy paljon paremmin sumplimaan budjetin kanssa mikä meillä on TOSI tiukka.

ei tämä keskiraskaus niin hirveän ihanaa ole aina. Toki osaan nauttia kun tällä kertaa olen melkoisen hyvässä kunnossa verrattuna edelliseen raskauteen mutta kyllä nämä kolotukset ja juilimiset käy pinnan päälle välillä. Joskus tuntuu että koko ajan on vaan jostain kipeä ja mulla palelee hirveästi koko ajan... maha on ihan jäässä ja reidet ja pakarat :o/ jostain pitäisi hankkia halvalla henkseli toppahousut niin tarkenisi liikkua kerhoreissut lasten kanssa. Yritetään nauttia, lopussa siihen ei enää pysty kun on niin suuri ja kipeä :o(

vauvan vaatteisiin perehdyn tarkemmin uuden vuoden jälkeen. Jotain pientä olen ostanut. Lindexiltä löysin aivan mahtavan kesäpuvun retro kuosilla! se oli niin herkku että se oli ihan pakko ostaa :o)

nyt taidan ottaa päikkärit ennen kuin jatkan remontointia. Pitäisi tapetti mitata ja tuo lattia repiä.... huoh! saisikohan kotiäiti jostain remontti lomaa? :o)

niiloakseli rv 25+1

Vierailija
17/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on tosi seesteinen täälläkin. Ei oikein mitään tunnu tapahtuvan eikä oikein mitkään asiatkaan (ainakaan tähän raskauteen liittyvät) tunnu juuri nyt huolettavan. Vauveli muistaa potkutella päivittäin: toisinaan tuntuu että liikettä on koko ajan ja toisinaan on selkeitä pidempiä taukoja havaittavissa. Potkut saa niin hyvälle tuulelle joka kerta. Hassu kaveri. Tulispa tosiaan äkkiä jo se maaliskuu, että pääsis oikeesti näkemään kuka siellä oikein myllää. :)

Jotkut täällä tekee remonttia ja monet ovat muuttamassa tai rakentamassa taloa. Nostan kyllä teille hattua ja vielä kumarrankin. Itse muutettiin reilu vuosi sitten parikymmentä vuotta vanhaan taloon ja ollaan siellä puuhasteltu ukon kanssa miltei kaikki lomat jotain pientä pintaremonttia. Viimeksi tänä kesänä työnalla oli keittiö. Itse tehtiin iso osa, ainoastaan sen verran teetettiin ulkopuolisella, mikä saatiin sopimaan siihen verovähennyssummaan. Käytännössä siihen mahtui sähkö- ja putkityöt sekä uuden keittiön asennus. Kaikki purkutyöt piti tehdä itse mukaan lukien vanha laattalattia, joka oli tehty alun perin väärin (liimattu laatat kuivaan laastiin, jolloin ne olivat kiinni vain saumauslaastin avulla). Eikä se lattia tietystikään rajoittunut pelkästään keittiöön vaan ulottui eteiseen asti, jolloin pinta-alaa oli yhteensä n. 25 neliötä. Siitä tuli ihan älyttömästi pölyä kun piikattiin sitä vanhaa laastia irti lattiasta, mutta sekin oli välttämätöntä, sillä haluttiin tilalle uusi laattalattia ja lattialämmitys, mutta ovia ei haluttu muuttaa. Mutta siis meiläl keittiöremontti kesti käytännössä koko kesän kesäkuulta elokuulle. Mutta kyllä se kannatti. Monesti muistan kauhulla ajatelleeni, että miten mahtaisi onnistua, jos olisi siin ä pieni lapsikin vielä mukana. Olis se ollut kauheeta. jossain vaiheessa remonttia huomasinkin sitten olevani raskaana ja kovan väsymyksen ja pahoinvoinnin takia remonttiin osallistuminen oli aika rajoittunutta ja kauheeta. Käytännössä se sitten menikin niin, että minä pystyin auttamaan asioissa, joissa ei tarvinnut kyykistellä tai kovasti kurotella (molemmista tuli paha olo) eikä maalailla pahanhajuisilla maaleilla (siitäkin tuli paha olo ja kaikki haisi tosi pahalle :). Ja suurimman osan ajasta nukuin (nukuin alkuraskaudessa varmasti jonkun 15 tuntia vuorokaudessa ihan kevyesti, toisinaan enemmänkin). Onneksi isä oli mun miestäni auttamassa erityisesti sen lattian kanssa. Ihan hävettää näin jälkikäteen, kun ei pystynyt sen enempää auttamaan, mutta se nyt vaan oli silloin se olo sellainen. Nyt tuntuukin siltä, että jaksais tehdä vaikka itse kokonaan koko remontin, sen verran hyvä olo on tällä hetkellä. :)

Iloista joulun odotusta kaikille!

t. Naapukka (rv 23 tasan)

Vierailija
18/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin myös miehen kanssa sunnuntaina katsomassa asuntoa, jossa olisi remontin tarvetta. Molemmat innostuttiin asunnosta. Tällä viikolla täytyy sitten päättää, tehdäänkö iso sijoitus ja ostetaan se. Sitten olisi meilläkin remonttia ja muuttorumbaa alkuvuodeksi! Jotenkin itsellä on kanssa nyt niin hyvä ja jaksavainen olo, mutta saa nähdä, millaista on alkuvuodesta!

Yöt nukun edelleen tosi hyvin, joten päivisinkin jaksan hyvin. Ei mitään valittamista!

Vierailija
19/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallista keskiraskautta täälläkin suunnalla on ollut, töissä on alkanut pikkujoulukiireet niin ei ole jaksanut/ehtinyt tänne kirjoittelemaan.

Nyt viime viikkoina on ruvennut vaivaamaan unettomuus, viime yönä nukuin vain 3 tuntia.... kävin aamulla hakemassa muutaman päivän saikkua, flunssan ja unettomuuden takia... Onneksi sain päivällä hieman nukuttua. Ensi viikolla olisi neuvolalääkäri käynti.

Eddie liikkuu päivittäin paljon, myllää ja potkii, mieskin on ruvennut päivittäin tuntemaan potkut. Tuntuu että mies on nyt vihdoinkin päässyt mukaan odotukseen.

Eddie rv 25+1

Vierailija
20/30 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa meilläkin olla jonkin verran remonttia edessä, jotta saadaan kohtuu hintainen koti hankittua. Tosin ihan hirveään urakkaan ei haluta ryhtyä. Kyllä siis pitää voida muuttaa asumaan. Maalilla pitää pitkälle pärjätä.

Mulla juilii niin veemäisesti lonkkia varsinkin vasenta tuolta häntäluun vierestä. Liukastuin tänään mäessä ja sain polveni kunnolla auki. Onneksi ei housut hajonnut tai mikään paikka venähtänyt, kun tein " kunnon" spagaatin. Onneksi lapselle ei tullut mitään vaaraa. Polvilumpio vain paukkui.

Nukkuminen on taas minullakin muuttunut huonoksi. Jonkun aikaa oli jo ok. Eipä tässä enää tarvitse pitkään vitkutella töissä, kun olen jo melkein koko tammikuun lomalla vain 5 päivää loppu puolella töissä. Tuntuu helpottavalta, kun olo ei ole mikään huikea. Missä on se keskiraskauden energisyys.

Aatuska 24+5