Otetaanko 4D kuvia myös julkisella sektorilla?
Kommentit (10)
mikään kasvojen katselu tai sukupuolen selvitysultra, vaan tarkistettiin että vauva on terve, koska np-ultrassa munuaisaltaassa oli laajentuma. No oli terve vauva ja kyl me sukupuolikin kysyttiin. Mut tosiaan on niitä kunnallisella puolellakin noita 4D-laitteita, tottakai on! Mut ei niin paljon että kaikkia voitais niissä ultrata.
Itse Tammisaaressa hämmästyin suuresti kun lääkäri vaihtoikin mitään sanomatta kuvan 4d:ksi. Kyllä siinä katsottiin naama ja sukupuolikin, tärkein tietenkin on onko vauva terve ja 4d:llähän nämä näkyvät selvemmin =)
4d-ultraan tuskin kukaan menee maksamaan pariasataa euroa vain sukupuolen takia! 2d-ultralla ei näe esim. huuli- tai kitalakihalkiota, selkärangan avannetta (tästä en satavarma), ruumiinmuotoja ja raajojen tarkkoja asentoja eikä kasvojen symmetrisyyttä, jotka taas nähdään 4d:llä. Ja meilläkin keskimmäisen lapsen sukupuoli katsottiin 4d-ultrapaikassa 2d:llä. Tässä raskaudessa taas sukupuoli katsottiin 4d:llä. Vaihtelee siis sekin. Kunnan rakenneultrassa sukupuoli katsottiin 2d:llä ja hienosti näkyi, vaikka on tyttö.
eppuliini:
4D ultra ei sinänsä eroa tavallisesta ultrasta muuten kuin sillä, että sukupuoli on mahdollista selvittää varmuudella. Edellyttäen että vauva on juuri oikeassa asennossa, tai siis siinä asennossa että sukupuolen katsominen on mahdollista.Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että rahastus keino on tuo 4D ultra :)
Itse olen kuullut monilta perinatologeiltamme että rahastusta on pitkältä koko homma.
Toki varmasti laitetta käytetään myös lääketieteelliseen syyn selvittämiseen, eli anteeksi että yleistin.
Mutta fakta on kuitenkin se että 4d yleisin syy ei ole lääketieteellinen.
ja ultrasi. Kesken ultrauksen vaihtoi 2D-kuvan 4D-kuvaksi, joten kyllä julkisellakin puolella on joissain laitteissa mahdollisuus tähän.
Siihen en ota kantaa miksi ihmiset käyvät kukin missäkin ultrassa, se on jokaisen oma asia eikä kuulu mulle! =]
jonttu rv 29+6
Tai siis juuri nuo ulkoiset jutut katsotaan 4D:llä ja sisäiset rakenteet 2D:llä. Eli kuntakohtaista :)
Luulisin kuitenkin, että kunnallinen 4D-rakennetutkimus toistaiseksi vielä aika harvinaista. Vähitellen yleistyy kun laitteistoja uusitaan - ja kaikkialla ei välttämättä uusita 4D-laitteistoon, vain keskuspaikoilla ja suurimmissa yksiköissä.
Odottelen toista lastani, ja nyt käydessäni ultrassa, iloseni huomasin että Satakunnan keskussairaalassa oli kuin olikin 4d laitteisto. Oikein kiva ylläri!!!! Ja hyvät kuvat ;)
mrs. P rv 25+
Mrs.Pineaple:lle Odottelen itsekin toistani. Meillä tuo rakenneultra olisi 10.päivä edessä. Saitteko tallenteita (kuvien lisäksi) kotiin viemisiksi? Saitteko tietää sukupuolen? Esikoisesta (nyt 9kk) ei ollut tuota 4D:tä vielä.. Kiitos jos vastailet :)
t.Ufa (rv18+5)
Odottelen toista lastani, ja nyt käydessäni ultrassa, iloseni huomasin että Satakunnan keskussairaalassa oli kuin olikin 4d laitteisto. Oikein kiva ylläri!!!! Ja hyvät kuvat ;)
Mrs.Pineaple:lle Odottelen itsekin toistani. Meillä tuo rakenneultra olisi 10.päivä edessä. Saitteko tallenteita (kuvien lisäksi) kotiin viemisiksi? Saitteko tietää sukupuolen? Esikoisesta (nyt 9kk) ei ollut tuota 4D:tä vielä.. Kiitos jos vastailet :)
t.Ufa (rv18+5)
4D ultra ei sinänsä eroa tavallisesta ultrasta muuten kuin sillä, että sukupuoli on mahdollista selvittää varmuudella. Edellyttäen että vauva on juuri oikeassa asennossa, tai siis siinä asennossa että sukupuolen katsominen on mahdollista.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että rahastus keino on tuo 4D ultra :)