Kokoapua jenkkimerkkeihin (Ralph Lauren, Hilfiger...), AUTTAKAA :)
Nyt on mummi lähdössä meren toiselle puolelle ja pyydän tuomaan tytöllemme varsinkin Ralph Laurenin ja Tommy Hilfigerin vaatteita. Olenko nyt täysin hakoteillä jos pyydän tuomaan 104/110 kokoiselle kokoa 5T?
Mitä muita merkkejä kannattaa jenkeissä tsekata? OshKosh?
Kommentit (5)
Ts. jos lapsi on erityisen hoikka, voivat etenkin housut olla isoja - ainakin ilman säätömahdollisuutta. Etenkin tyttöjen yläosat ovat aivan syötävän suloisia. Minä väittäisin, että Gymboreen mitoitus on ihan ikätasoista. Ts. suomalaiselle 5-vuotiaalle pitäisi sopia 5T. Jos jollakulla on eri kokemus, tulkoot kertomaan. :-)
En tiedä, pitääkö tyttösi (tai sinä) Disneyn vaatteista, mutta ihan Searsilta voi saada oikein ihania Disney-vaatteita, etenkin yläosia. Disney Storeista varmasti löytyy myös teeman mukaisia vaatteita. Disneyn mitoitus - ainakin Searsin mallistolla - on kyllä erinomaisen pientä, joten ne kannattaa ottaa yläkanttiin ne vaatteet.
Meidän tyttömme (kohta 1 v) vaatekaapissa on myös ihan Carter´s-merkkisiä vaatteita. Eivät ole mitenkään kauhean erikoisia, mutta oikein hyviä, edullisia ja hyvälaatuisia käyttövaatteita. Niitä löytyy ihan Sears-Kohls -akselilta. Yleensä kai Jenkeissä on melkein aina jokin ale, joten normaalihintaa tuskin joutuu pulittamaan.
Niin, ja tämä on makuasia, mutta minä pyytäisin kyllä mummoa tuomaan myös jonkin Gap-hupparin. Sen ottaisin ehkä koossa 6T.
Meillä on ollut jonkin verran pojille jenkeistä Tommy Hilfigeriä, Guessia, Oshkoshia, GAPia, Old Navya, Timberlandin kenkiä yms, ja yleensä oikea koko on ollut niin,että ottaa yhtä kokoa isomman, eli kaksi vuotiaalle on otettu 3T jne. Tai oikeastaan esim juuri nuo Gapin hupparit ovat aika reiluja, mutta ainakin meidän pullerovatsapojille jenkkihousujen vyötärönauhat ovat aikas tiukkoja...
Voi, kunpa pääsisikin shoppailemaan tämän halvan taalan aikaan itselle ja lapsille jenkeistä kaikkea;) etkös mahtuisi mummon matkalaukkuun mukaan ;)
Iituli1970:
Minä väittäisin, että Gymboreen mitoitus on ihan ikätasoista. Ts. suomalaiselle 5-vuotiaalle pitäisi sopia 5T. Jos jollakulla on eri kokemus, tulkoot kertomaan. :-)
Mä sanoisin, että housuissa kyllä, mutta huppareissa ei ole ikätasoista. Meillä neiti on 2 v ja käytössä 92 cm vaatteet. Gymboreen huppareista 3T on täysin sopiva koko, kuten muuten osassa trikoopaitojakin. Mutta 3T housut ovat isoja, vastaavat mielestäni 98/104 cm kokoa. En tiedä vaikuttaako tähän sitten tuo, mitä säkin sanoit: leveää mallia.
Hilfigerin koot tosiaan vaihtelevat. Osa 18-24 kk on isompia mitä 2T.
Elikkäs, mä ostattaisin ennemmin vaikka yhtä ikäkokoa isompaa, ettei varmasti ole pieniä. Ja antaisin lisäksi mummolle mukaan muutamat kriittiset mitat + mittanauhan, jos en saisi itseäni matkalaukkuun mukaan ;)
Tuli vielä mieleen, että myykö esim. Macy' s monia noista mainituista merkeistä (RL, TH, Gymboree) " saman katon alla" ?
Kiitos myös Sears ja Kohls vinkeistä!!! Ja Gap, tottakai :)
vaihtelee. OshKosh on yleensä reilu ja leveähkön mallinen, mutta sieltäkin löytyy poikkeuksia.
Yleensä on osunut oikeaan kun ottaa 1-2 ikäkokoa isomman, eli esim 5 vuotiaalle 7T jne.
Ehkä mummin kannattaisi ottaa pari kriittistä senttimittaa lapsesta ja ostaa sen mukaan?