Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin huolestua?

Vierailija
24.11.2007 |

Mulla on nyt koko illan ollut todella inhottava olo. Tuntuu kuin mahaa " kiristäisi" (välillä todella kipeästi) ja ristiselkää jomottaa todella. Kipu ei kuitenkaan ole ihan sietämätöntä, mutta todella inhottavaa ja muutamana hetkenä oli todella kipeä olo.

Mietinkin että voisiko kyse olla supistuksista, siis sellaisista, joita vielä ei toivoisi olevan?

Miten teillä on synnytys käynnistynyt? Pelkään että tämä olisi jo sitä, viikkoja on kuitenkin vasta reilu 28.

Oloa ei helpota kyllä närästys, joka vaivaa taas.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi synnärille soittaa, jos kyseessä onkin jokin ihan normaali asia, eikä nuo supistukset.

Vierailija
2/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin olen ymmärtänyt, että supistukset tulevat ja menevät, eivät jää kokoajaksi päälle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onneksi" viikkoja on kuitenkin jo aika paljon, joten selviämisen mahdollisuus on pienellä jo hyvä jos vaikka syntyisi.

Tuntuu vain niin oudolta ajatella, että voisi olla kyse noista " vääränlaisista" supistuksista kun vielä viikko sitten neuvolassa kaikki paikat olivat kiinni ja kaulaakin jäljellä 3cm.

No, mutta eihän sitä voi koskaan tietää.

Vierailija
4/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keskenmeno alkoi ensin tasaisena kuukautismaisena kipuna ja muuttui sitten aaltomaiseksi supisteluksi. Viikkoja oli tuolloin 16.

Aina kun on kyse raskaudesta, en epäröisi ottaa yhteyttä lääkäriin!

Vierailija
5/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei todellakaan kuulosta normaalilta. Kukaan ei pidä sinua ylivarovaisena jos tällä asialla soitat synnärille. Ja mitä sitten, vaikka pitäisivätkin?

Vierailija
6/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee turhareissu niin eihän se mitään haittaa. Saat ainakin tietää että kaikki on hyvin.

Mutta jos kaikki ei olekkaan hyvin pääsette vauvan kanssa heti hoidettavaksi.

Mulle tuli tuosta kiristävästä tunteesta mieleen että onko se rengasmaista? Nimittäin raskausmyrkytyksessä on se oire. Onko sun verenpaineet olleet mitkä?

Mutta soita äippäpolille.

Vierailija
7/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

e syntymään.

Aikaisella reagoinnilla voit vaikuttaa siihen, että lapsesi pysyy vielä pari ylimääräistä viikkoa (verrattuna siihen, että mahdollisesti syntyisi pian) kohdussa, jolla on elintärkeä merkitys hänelle. Keuhkoja voidaan mm kypsytellä jne.

Vierailija
8/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verenpaineet ollut ihannelukemista-peruslukemiin.

Millä tavalla rengasmaista kipua tarkoitat?

Kiitos kun viitsitte vaivautua vastaamaan.

Tiedän, ettei ole mitään syytä hävetä soittaa asiasta kuin asiasta, mutta tuntuu vain jotenkin hassulta että yhtäkkiä on tällaista kun koko raskauden ajan on ollut kaikki ok.

Vierailija
9/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat saattaa muuttua nopeastikin. Soita ja käy näytillä jos ottavat vastaan. Sitten voit olla murehtimatta. Ei tuo normaalilta kuulosta.

Vierailija
10/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua selvästi huolestuttaa kerran täällä kyselet. Ja siellä äippäpolilla ne tietäävät ja osaavat neuvoa.

Joten SOITA!!!!!!!!!!!!

Vierailija
11/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös noila viikoilla " rengasmaista" kipua. Neuvolassa sanottiin tiukasti että jos en lepää, he lähettävät sairaalaan lepäämään koska supistukset oli saatava loppumaan. Eikä mulla ollut tuota ristiselkäjomotusta.

Soita. Sitä varten niilä on puhelin siellä!

Vierailija
12/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö tai terveydenhoitaja osaa kuitenkin aina antaa parempia ohjeita kuin me täällä av:lla:)

Eikä sun välttämättä siellä tarvitse edes käydä jos sä sitä pelkäät. Itsekin soitin viikolla 31 synnärille kun oli kauheita supistuksia. Sain neuvon mennä lämpimään suihkuun ja levätä. Parissa tunnissa ne supistukset lakkasikin, kiitos osaavan kätilön:) Olisin kyllä saanut mennä sinne synnärillekin, jos olisin halunnut, mutta onneksi kotihoito auttoi ainakin omalla kohdallani.

Eiköhän sieltä kysytä paljon tyhmempiäkin kysymyksiä, joten rohkeesti vaan soittamaan!

Toivon, että kohdallasi kaikki menee hyvin:)

Vierailija
13/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja särkyä nyt kuukauden päivät. Kaksi ekaa viikkoa kärsin ja ihmettelin miksi on niin kauhea olo. Sitten menin lääkäriin. Paikat oli kiinni, ei mitään merkkejä pehmentymisestä eikä muustakaan. Mutta tuo jatkuva kipu oli supistuksia.

En minäkään tajunnut että ne oli niitä (ja hei, mulla on jo yksi lapsi!). Ei muuta kuin sairaslomalle ja lepoa. Nyt ne ovat helpottaneet ja tulee ainoastaan ajoittain, eli ei enää koko päivän kestävää kiristystä ja jomotusta.

Lapsi liikkuu hyvin, paineet ja muut arvot kohdillaan, kohdunsuu kiinni, eli ei sinänsä mitään hätää. Stressi ja liika touhuaminen sen aiheutti.

Nyt viikkoja 32.

Vierailija
14/14 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ymmärtävät kyllä siellä että raskauden aikana huolestuu " turhastakin" . Ja tuo ei ole turha huoli.

Soitasoitasoita!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi