Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäisenä lapsesi sai silmälasit?

Vierailija
24.11.2007 |

Minkä ikäisenä lapsesi sai silmälasit, miten huomasitte että lapsi tarvitsee silmälasit, että näkö on heikentynyut....

Meillä lapsi ehkä tarvitsee silmälasit.....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai kuitenkin lasit vasta 5-vuotiaana kun ensin tehtiin kolme silmäleikkausta (yksi ylimääräinen sen takia kun ensimmäisessä ei saatu toivottua tulosta aikaan). Olisi saanut jo joskus 3½-4 vuotiaana tosi vahvat silmälasit mutta lapsi sanoi ettei näe niillä tarpeeksi hyvin niin päädyttiin leikkaamaan. Onneksi toisaalta, voin vain kuvitella millaiset kouluvuodet hänellä olisi ollut edessä kun lasit on tyyliä " pullonpohjat" ! Itselläni on vieläkin sellaiset lasit kun olen kai " kaupungin säästökohde" . Mene ja tiedä...aina löytyy joku syy minkä takia minun silmiäni ei kannata leikata.

Nyt meidän nuorimmaisen näkö (1-vuotias) näkö on alkanut heikentymään myös siinä määrin että nyt käydään kontrolleissa ja seurataan tilannetta. Jos heikentyy lisää, on hänelläkin leikkaushoito edessä -> ja silmälasit.

Taustalla perinnöllinen sairaus joka aiheuttaa linssiluksaatioita. Kokemusta on siis pikkasen liikaakiin. Rankinta ovat nuo leikkaukset ja leikkausten jälkeinen hoito...mutta kyllä me selvitään. Aina ollaan selvitty.

Vierailija
2/8 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin juttusi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lääkäri näki 3v tarkastuksessa, että poika karsastaa. Samalla näkö karsastavassa silmässä oli heikentynyt. Eka parin vuoden peittohoito lasien kanssa ja nyt sitten lasit pelkästään.

Vierailija
4/8 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasi, että tyttö ei näe, saatiin heti lasit ja nyt käytössä kaksi vuotta. Hyvin on mennyt, tyttö jopa tokaisi tossa yksi päivä, että mä näytän paljon kauniimmalta, kun mulla on silmälasit. (Aikaisemmin ei siis kauhean innokkaasti pitänyt laseja.)

Vierailija
5/8 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain neljännellä. Aluksi siitä sai vähän kuulla...

Vierailija
6/8 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimet alkoivat pomppimaan ja päänsärkyä oli jatkuvasti.

Vierailija
7/8 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasimme, että lapsi karsastaa. Neuvolasta saatiin lähete silmälääkärille ja lapsella todettiin kaukotaitteisuus. Aluksi oli vaikea saada laseja pysymään ehjänä ja vuosien varrella on yhdet väännetty kahtia. Muuten ei ole ollut mitään ongelmaa. Nyt, 5-vuotiaana, on lapsi välillä sanonut jotain negatiivista laseistaa (hyvin harvoin). Tähän asti hän on ollut niistä ylpeä (äidillä ja isälläkin on lasit). Kuopus on itkenyt monet kerrat, että milloin saa lasit. Toistaiseksi ei ole ilmennyt tarvetta.

Vierailija
8/8 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lähete s.polile ja tuomio tuli. Oli aika järkytys, koska 6v:hen asti näkötestit nlassa olivat aina loistavia, näkö ikätasoa edellä. Saa nähdä, miten pienemmän kanssa käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme