joulukuisten lauantai löpinät
Kommentit (21)
Täällä pakkasta -6 astetta ja aurinko paistaa ihanasti. Lunta on myös yöllä tullut aikas paljon : ) Ulos täytyy päästä jossain vaiheessa kun on noin nätti ilma.
Nyt mulla on tukala olo, vauva on luultavasti laskeutunut ihan alas kun mulla on eilisestä asti tuntunut sellasta painon tunnetta jälkovälissä ja käveleminen on tuskaista ja hankalaa. Yöllä en pystynyt asentoa paljon vaihtamaan kun sattui niin paljon! Ja nyt sattuu tosiaan tonne häpyliitoksiin erittäin ikävästi. Mahaa nippailee edelleen ja eilen tuli pari kipeetä supistusta kun yritin päivällä nukkua. Olin kyllä siivoillut ennen sitä. Ja sitä ihanaa venyvää limaa tulee koko ajan.
Sedis: Paljon onnea koko perheelle <3
Nyt mä lähden suihkuun hauskat lauantai päivän jatkot kaikille!!
sannis ja masuasukki 38+2
Ihana auringonpaiste ulkona! :)
Sedikselle onnea tyttölapsen syntymästä!!
Manja: Kiva, että tapasitte rillan kanssa! Voi hittolainen sitä sun ukkoasi... Se tarvitsisi nyt jonkun henkisen nuijankalautuksen takaraivoonsa. Toivottavasti se nyt heräisi pian auttamaan sua puuhissasi. Älä nyt liikaa rehki!
Olipa kiva käydä eilen leffassa ja ihmisten ilmoilla. Yö meni kyllä ihan pipariksi, kun tuli liitoskivut heti mukaan kuvioihin. Ja ihan aamusta piiperö oli liian hiljaisen oloinen... Yleensä se herää aina joka kerta, kun käyn veskissä, ja antaa parit monotukset kylkiin. Nyt ei mitään liikkeitä koko yön aikana. Iski kamala paniikki ja yli puoli tuntia yritin sitä herätellä, kun tajusin etten ole tuntenut liikkeitä moniin tunteihin! Oli siis yllättävän hiljainen jo nukkumaan käydessä, vaikka silloin yleensä jytää oikein kunnolla. No pitkällisen mahan heiluttelun ja mehun juonnin jälkeen tuli pari hiljaista potkua ja sitten onneksi pari napakampaakin. Ei tarvinnut lähteä päivystykseen... Kyllä karisi uni silmästä sekä itseltä että mieheltä... Onneksi aamusta sai nukuttua vielä pari tuntia, ja nyt piiperö on monotellut jo jonkin verran. Kai sitäkin väsytti leffassa käynti :)
Asioille pitäisi lähteä, jos vaan tuo reistaileva kankkulihas antaa kävellä kunnolla.
Gaiole ja piiperö 35+2
Aivan mieletön ilma ulkona, aurinko paistaa ja pari astetta pakkasta, voittaa kyllä eilisen harmauden ja koko päivän kestäneen vesisateen. Oltiin jo pojan kans pari tuntia pihallakin heti aamusta. Mieli on virkeämpi kuin edes kuvittelin.
Eilen sain ensimmäisen muistutuksen synytyksestä. Shoppailureissun jälkeen vihloi alavatsaa ja oli kova paineen tunne, tuntui että koko maha tippuu lattialle. Yöllä sitten supisteli, mut tänään ei mitään. Viimeks ei kyllä poika varoitellut, vaan ensimmäisistä kunnon suppareista sairaalan ja viiden tunnin päästä löysin vauvan vatsan päältä :) Toivottavasti tuota valmentautumista ei kestä montaa viikkoa, menee muuten yöt ihan harakoille :)
Tänään ehkä kokoan piparkakkutalon, kun mies töistä kotiin ehtii, koko ajan tehtävä jotain. Mutta aika hyvin olen saanut siirrettyä lasketun ajan mielestäni, enkä ole laskemas päiviä ja tunteja :)
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Mammiainen tasan 38
Täällä pohjanmaallakin oli pakkasta aamulla -4 ja lutakin on hiukan maassa. Kiva näin, kun eilen aamuna satoi kaatamalla vettä !
Meillä esikoinen nukkui klo 7.30 asti ! Nyt risti seinään. Meillä kun herätään normaalisti klo 6. Ite en meinannu jaksaa nukkua niin pitkään, kun illalla menin pojan kanssa jo klo 21 nukkumaan. Yöt on menny paremmin, vaikka vessassa usein ramppaankin ja herään siihen kun kissa käy yöllä laatikolla vessassa. Argh, ku se voi olla rasittavaa. Sit ku se kaapii sitä hiekkaa niin pirun kauan..
Lähdettiin kaverin kanssa aamusta joulumarkkinoille. Ja mies lähti pojan kanssa vauvauintiin.
Olipa aika rankaa jo kierrellä 2h markkinoilla. Löytyihän sitä jotain pientä ostettavaakin.
Torstaina haettiin pojan huoneeseen huonekaluja, joten leluja saadaan siirtää yläkertaan. Laitoin jo jotain pientä joulukamaakin esille. Mies saa vaihtaa verhot. Oon ne jo silittäny valmiiks.
Sit ens viikon lopulla vähän jouluvaloja, niin sittenhän voi joulukin alkaa.
Mulla olis firman pikkujoulut 1.12 ja ilmoittauduin sinne jo syömään. Jos vaan oon siinä kunnossa, että jaksan lähteä. Ja löydän päällepantavaa !!
Jos menis hetkeks huilaamaan ja sitten lähdetään mun vanhempien luokse . Äiti on tehny tänään joululaatikoita, mulle myös. Oi ne on niin hyviä, varsinkin lanttulaatikko :)
Hyvää viikonloppua ja toivotaan, että pian alkaa tapahtua, siis niille jotka sitä jo kaipailee ;)
(itse kuulun niihin, että vois jo vaikka syntyä) 30.11 on kokoarvio, jotta sitten on taas viisaampi :)
Hippuskainen, meillä on sitten samana päivänä kokoarvio, mulla vaan 3vkoa vähemmän ku sulla :)
-Marica 35+6
Kävin ulkona kävelemässä, ihana ilma!! Niin ihana kirpeä pikku pakkanen ja aurinko niin ihanasti paistelee. Mutta tuo kävely ei kyllä onnistu enää kauhean hyvin tuon häpyliitosten kivun takia. Maanantaina neuvola jos nyt ei tule viikonloppuna lähtöä : ) Toivoisin kyllä että tässä pääsisi tosi toimiin aikas pian.
Missä kaikki on? Täällä tänään tuntuu olevan niin hiljaista..Vai onko ihmiset jo lähteneet synnyttelemään? Nyt lähden syömään..palaan taas myöhemmin.
sannis85 ja samat viikot..
Paitsi poika valvotti. Kokonaisen kuukauden ajan kun on ollut korvatulehdusta ja muuta pipiä niin on tottunut siihen että pääsee meidän väliin yöllä nukkumaan jos herää kesken yön. Itse olen ollut niin väsynyt että ajattelin pääseväni helpommmalla. No nyt sitten riitti tälle mammalle, kun ajattelin jo sitäkin että mahottomaksi menee jos vauva on rinnalla ja sitten toinenkin huseeraa ja potkii vierellä. Viime yönä sitten kyllä ensin hain pojan viereen, mutta tämähän ei sitten malttanutkaan nukkua... ei kun takaisin omaan sänkyyn ja huuto konsertti päälle. Huutamista kesti tunnin ajan. Välilä roikuin pinnasängyn vierellä, välillä olin vierassängyllä ja lopulta menin takaisin omaan sänkyyn nukkumaan niin poikakin rauhoittui sitten lopulta. Saas nähdä miten ens yö... mutta olisin todella ilonen jos päästäis tästä äidin ja iskän väliin vaatimisesta taas eroon ennen kuin vauva tulee.
Omanapa: Limatulppaa pukkaa. Aamuisin varsinkin tulee oikein hytisevät klönät kinttuja pitkin kun nousee. Supistelee hissukseen, mutta ei mitään kummallista. Taitanee mennä hyvinkin tuonne lasketuille ajoille.
Mymmeli rv 38+4
pöh, eiköhän tässä vielä sinne laskettuun aikaan mene tai ylikin. Tosin onneksi siihen ei enää kauaa ole, reilu viikko vain =) Eilinen totaalilepo rauhoitti liikaa suppailuja eikä limaakaan ole enää tullut. Eihän semmoinen käy, joten lähdin kirppiksille ja kaupoille. Yli neljä tuntia siinä sitten meni. Välissä kävin kyllä Hesessä syömässä, pitäähän vauvan saada ravintoa ;) Täällä oli kestovaippayhdistyksen kirppis ja tuhlasin kauheen summan kestovaippohin, ison kassillisen ostin vaippoja. Enemmänkin olisin ostanut, mutta ei raaskinut lähteä nostamaan enempää rahaa kuin olin budjetoinut. Kävin ostamassa myös miehelle joululahjan ja parille kaverin lapselle sekä pojan hoitajalle lahjat samalla. On edes osa joululahjoista ostettu, ei iske niin paha stressi. Loppuajan kiertelin kirppiksiä ja tein taasen kerran paljon löytöjä (kaksi kassillista). Eli tämän huushollin tavarat lisääntyi tänään kolmella isolla kassillisella... apua. Rakastan kirppiksillä kiertelyä ja löytöjen tekemistä. Välillä sain ihan järkyttävän kipeitä suppareita aikaiseksi yhteensä varmaan jotain 20-30 kappaletta mikä on aika paljon. Mutta nyt kun olen kotona ei niistä ole tietoakaan, harmi vain.
Illalla vielä saunaan jos se jotain auttaisi. Poika olisi hoidossa niin olisi niin hyvä sauma synnytellä.
On tosiaan ihana ilma! Kamalaa se loskakeli mikä on ollut, tälläinen pieni pakkanen piristää heti mieltä =)
peppipiina + Titi-tassu 38+5
Manja-82: On sulla ollu aikamoinen yö ja ukko vielä ollut ilkee. Ne osaa olla kyllä välillä sikoja, täytyy myöntää =)!! ¿
Sannis85: Oon kyllä kieltämättä aikas kateellinen, kun sulla oireita noin paljon. Jospa kohta päättäs vaavi tulla yksiöstään =)!
Sedis: Paljon onnea tyttövauvan johdosta koko perheelle!!!!
Gaiole: Onneksi pikku piiperäinen alkoi liikkumaan, se on kauhea tunne, kun ei tiedä että onko vauva vaan väsy vai onko joku oikeasti hätänä silloin kun ei liikkeitä tunne!
Mamimainen: Niinhän ne viisaat sanoo että esikoiselta harvemmin tuntee synnytystä ennakoivia supistuksia tms. Mutta toiselta niitä voi tulla parikin viikkoa. Täytyy kuitenkin pitää peukut pystyssä, ettei kivut sua kiusaisi pitkään!
Marica77: Kuulostaapa ihanalta, kun olet päässyt joulumarkkinoille ja sitten vielä vanhempiesi luokse syömään. Minäkin haluun =)!
Mymmeli-07: Meillä kanssa opetetaan esikoista pois äitin ja isin välistä, kun kömpii yöllä silloin tällöin väliin. On se vaan niin paljon helpompi itse nukkua, kun toinen ei heilu vieressä. Eipähän sullakaan enää kauan mene kun synnyttämään pääset, kun oireitakin on jo noin!!!
Peppipiina: Vai et päässyt vielä synnyttämään;)! Kyllä tolla touhuamisella jotain tapahtuu aivan varmasti!! Kyllä niitä supistuksia vielä tulee, kun niitä noin paljon jo tuli, ei ne siitä kokonaan häviä.. Pidän peukut pystyssä!!!
ON: Eipä ihmeitä. Aika hiljainen vaavi ollut eilen ja tänään. oonkohan touhuillut vähän liikaa. Eilen laittelin vähän jo joulua, kyllä tuli ihana joulufiilis, kun sai jouluverhot ja muutaman valon viritettyä!! Sit piti mummoa käyttää kaupoilla. Löysin onneksi itselleni sellaisen tunikan tän illan pikkujouluihin ja vielä ihan tavisnaistenvaate, ei mikään mammamallin =)! Tosiaan illalla ois työporukan kanssa pikkujoulut, mennään rossoon syömään ja kai ne johkin jammailemaan lähtee. Saa nähdä jaksaako sitä lähteä mukaan vai tuleeko ajoissa kotiin. Jos vaikka lähtis tanssimaan oikein kunnolla, niin saiskohan mitään muuta aikaiseksi kuin kipeät jalat?!? Huomenna vois jo synnyttää kun alkaa 37+ viikko. Turha luulo. Täällä kärvistellään varmaan vielä joulunakin!!!
Janica ja nuppu 36+6
MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!! Ja toivotan suppareita niitä toivoville!!!
täällä ollaan jouluostoksilla =) Saatiinkin taas aimo harppaus niiden kanssa eespäin!! Enää puuttuu muutama ja niistäkin alkaa olla aika selvät sävelet, kunhan vaan löydetään.
Supistuksia ei reissu tuonu mukanaan yhtään mutta pissalla sai kyllä juosta ihan kiitettävästi ja saldo se raivostuttava teelusikallinen kerralla..aarrgghh..että voi olla ärsyttävää ;)
Viime yön nukuin muuten hyvin mut kolmen aikaan kun heräsin pissalle en saanukkaan unta sitten seuraavaan puoleentoista tuntiin. Miehenki kanssa siinä turistiin ja oli kyllä ihan valveilla olevan olonen ja vastaili ihan normaalisti jne..mut aamulla ei kyl yhtään muistanu että oliko ollu hereillä ja mitä oli tullu luvattua =) Tais olla se upea kuutamo joka pisti valvomaan! Oli ulkona kyllä hienon näköstä sillon yöllä!! Pakkasta ja maa huurteessa ja valosaa kun kesäyöllä..Melkeen teki mieli mennä pihalle liihotteleen!!
Täälläkin on tänään ollu pakkasta muutama aste ja aurinko paistanu kirkkaalta taivaalta. Pihalle meno kyllä vähän kärsi shoppailun takia..pidetään peukkuja että huomenna ei ihan sentään vettä satais!!
Marica..mä toivon kyllä etten kokoarvioon enää menis ;D Tosin turhaan mahdollisesti..tai siihen on pakko asennoitua vaikka toivo elää!!
Mieski kyllä toivo että vasta maanantain työpäivän jälkeen mentäs kun hällä olis tärkee palaveri ;) Ja työkaverinsa oli vannottanu että viikonloppuna sitten jätetään ne ässät rauhaan että hänen ei tarvii tehdä yhtä isoa hommaa mieheni puolesta =)
Nyt sohvalle kutomaan..selässä vähän tuntuu tuo kauppareissu
masu 39+1
p.s musta tuntuu että Sannis on aina menossa suihkuun ja mä sohvalle ;D
Mä olen niin vihainen, etten oikeastaan pysty siitä kirjoittelemaakaan...
Meillä siis oli tänään tyttöjen prinsessajuhlat. Mä tein kaiken valmistelun ja siivoukset. Mies vaan sotki. Illalla jäi valvomaan ja herätti mua kokoajan jotain koluamalla ja lopulta tullessaan nukkumaan. Aamulla jouduin vielä pestä vessankin hänen jäljiltään. Aamulla sitten jäi tapansa mukaan nukkumaan, kun lapset herätti. Pyysin että olisi aamulla tehnyt viimeistely imuroinnin, muttei sitäkään. Minä sitten hirveissä supistuksissa imuroin meidän täysromulla imurilla. Kokoajan vaan teki kaikkea, minkä tietää mua ärsyttävän. Mies meni töihin ja jätti OLKKARIIN silityslaudan ja -raudan. Kylppäriin märän, likaisen pyyhkeensä ja lavuaarin täyteen suuvettä, hammasharjaa, silmätippaa, harjaa yms. Mä vaan lappasin kaiken lautaa myöten hänen vaatekaappiin piiloon. Se, että mä siivoon on ihan ok (apu olisi tosin edes tällaisissa erikoistilanteissa tervetullut) mutta että mun pitäisi vielä hänen jälkensä korjata. Sitten se tulee kotiin, kun juhlat on loppusuoralla ja on kuin ei olisi mitään ja ihmettelee kun olen sille vihainen, enkä puhu (muuten vaan huutaisin).
Nyt sitten olen too -si väsynyt. Musta tuntuu, etten halua sitä synnytykseen mukaan. Mitään se ei ole tehnyt edellisissäkään. Ottaisin jonkun kaverin, joka voisi pitää seuraa ja josta voisi olla tukea.
Kyllä mä tästä lepyn, mutta eipä tuota hiirtä voi mieheksi sanoa. Tuskin se osaa edes kenestäkään välittää, kun meinasi pilata tyttöjensäkin juhlapäivän ja mua on kohdellut, kuin roskaa koko odotuksen ajan.
Doshijas ja Nuppu 36+6
Paremminkin kylillä luuhattu koko päivä. Autokauppoja taas koluttu, mitään ei siis löytyny. Mäkkärissä taas syöpötelty. Vielä pitäs maitoa ja leipää hakea...
Ponnarilla on siellä parhaat hetket käsillä:-) Toivottavasti ei kuitenkaan synnytä hääyönä, pitäähän siitä saada iloita ihan muuten:-D
Täällä ei ole pienintäkään merkkiä synnytyksestä. Huomenna rv 37 eli saa tulla kun on tullakseen!!!
Pitää rientää vielä maitoa ostamaan
P-M 36+6
noh juuh kivaa taas vaihteks...ajattelin saavani nukkua kun tyttö oli päikkäreil mut mies sit nukku ja siis taas kuorsas ja se mun päikkäreistä ja ku kiukutti nii samputisti oli parempi kun edes ollu pitkällää... noh ukko sit tiuski ku heräs ja valitti flunssaansa..viis mun olotilasta...
sit neiti heräs ja anna välkkärii sil ja kauppaan...no ajattelin et mies lähtis kaa vaik kipeä onkin mut tietää et mä en kävellen mieluusti neidin ka lähtis...
mut eipä se sit lähteny ku on kipee... no mä sit neidin kaa kauppaa ja työnsin rattais sitä kaupalle ja hiki valu ja supisteli ja ahisti niin maan perkeleesti mut ei auttanu....kaupas neiti onneks oli tosi kiltisti ja takas päin sit käveli kotia ja oli mukava kävellä tytsin kaa hitaasti...
kotona sit mies vaan on koneella ja kauppakassi loju eteises mut ajattelin et samputti olkoon sit siinä ku oli pirun painava ja menin ite vessaa...no oli sit jopa kantanu kassin keittiöö ja purkanu sen... vau!!!!!!!!!!!
no itel selkä kipee ja nyt huilin koneel nii mies on toisel koneel edelleen ja pitäs ruokaa tehdä mut ei näy mieheltä tänää se sujuvan et ite lähettävä ruoan laittoo...et semmosta...
kyl noi ukot on välil niin p.... että mut sit toisinaan osaa olla ihaniakii...tosin miks tuntuu siltä et harvemmin on niitä ihanii...
manja valittaja...
Voin liittyä miehistä valittajien kerhoon. Mun ukko on aina ollut sellainen että töitten jälkeen vaan makaa sohvalla ja tuijottaa tv:tä tai pelaa pleikkarilla tai sitten istuu tietokoneella yömyöhään. Ei tee mitään kotitöitä kuin joskus harvoin jopa imuroi. Asutaan kerrostalossa joten tässä nyt ei varsinaisia " miesten" hommia tule juurikaan. Tuokin yksi kynnys on ollut kohta kaksi vuotta rikki... Minä hoidan kaupassa käynnit, siivoukset (useimmiten), ruuanlaitot, pyykinpesut, lapsen hoidon ja ulkoilut. Olen koittanut miestä saada ymmärtämään, että voisi auttaa jonkun verran kotiasioissa. Hänen vastauksensa on vain, että mitäpä olen hänet miehekseni ottanut.
Esikoisen syntymän jälkeen olin aivan puhki. Pojalla oli paha koliikki ja minä yksin hoidin poikaa. Mies piti poikaa sylissä muutaman kerran ensi kuukausien aikana ja siinä kaikki. Siinä tilanteessa olin jo ottamassa avioeroa miehestä. No, kyllä se sitten kun koliikki meni ohi niin on joskus vähän pojan kanssa leikkinyt kun olen patistanut. Nyt kun poika on isompi on heillä jo hyvät yhteiset leikit. Pelottaa miten käy nyt tämän toisen kanssa, saanko taas hoitaa ensimmäiset 1½ vuotta lasta ihan yksin... Esikoisesta jouduin pitämään miehelle puhuttelun, että hei, se on sinun lapsi, kyllä lapsen pitää saada viettää aikaa isänsä kanssa. Mies viettää paljon aikaa auto, mönkijä ja moottorikelkkajutuissa. Sen se on sentään nykyään tajunnut, että pitää hänen edes jonkun verran viettää aikaa pojan kanssa. Mutta turha edes haaveilla, että veisi pojan esim. ulos. Hän on ollut pojan kanssa tasan 2 kertaa ulkona ja sekin väkipakolla (poika on siis kohta 3v). Eipä tuo minunkaan kanssa koskaan ulkona käy, aina vain yksin omia juttuja tekee.
Nyt raskaudenajan mies ei ole juurikaan lämpimästi minua huomioinut. Jotenkin sitä odottaisi edes jotain lämmintä kohtelua, olenhan sentään raskaana. Mutta mies vain huomauttelee painonnousustani (+20kg). Eilen kyselin voitaisko mennä tänään vaikka Rossoon syömään kun esikoinen on hoidossa eikä olla kertaakaan käyty kahdestaan missään koko raskausaikana (eipä kyllä juuri ennenkään...). Mies vastasi, ettei hän ilkeä mun kanssa minnekään syömään lähteä kun joku luulee, että ollaan vielä yhdessä. Ja alkoi sitten tilittämään miten miehet aina haukkuu toisten läskejä muijia. Niinpä niin, näin saat raskaana olevan vaimon iloiseksi... Olen tietty lihonnut aika paljon, mutta saman 20kg tuli esikoistakin odottaessa ja pääsin niistä kuitenkin eroon laihduttamalla. Joten en näe ongelmaa nytkään. Harmittaa vaan kun sitä kaipaisi raskaana ollessa normaalia enemmän huomiota ja hellyyttä ja kumpaakaan ei tosiaan ole tippunut. Mies on tainnut halata viimeisen kuukauden aikana kerran. Kehuja nyt on turha odottaakaan. Äsken sain läksytyksen miten en ole kunnon vaimo kun en osaa ottaa hänen likaisia vaatteita pesuun automaattisesti. Siis täh, meillä on pyykkikori josta pesen likaiset pyykit, jos ei mies osaa sinne pyykkejä laittaa kulkekoot paskaisissa vaatteissa. Ilmoitin myös, että otetaan sitten ero ja hanki ittelles kunnon vaimo joka osaa hoitaa ihan kaiken... Tämän jälkeen mies lähti kotoa eikä ole täällä näkynyt. Siinä se mukava rauhaisa ilta kahden. Mietin taas sadatta kertaa, että menen yksin synnyttämään koska kuka tuota jaksaa siinä samalla katsella. Doshijaksen kanssa samoilla linjoilla, että ei se mies kuitenkaan ole mitenkään avuksi, eipä ollut edellisenkään synnytyksessä.
Ja mitenköhän sitä taas ollaan tässä, että toinen lapsi on tuon miehen kanssa tulossa. Ei kai saisi valittaa kun itse on toisen valinnut kumppaniksi. Pitää nyt päästää munkin höyryjä.
Kuudelta olisi sauna, taidan mennä sinne yksin kun ei miestä näy.
Voimia kaikille miesten kanssa kamppaileville!
peppipiina taasen...
juuh kyl on niin tuttua tekstiä mies asiois että...meil ukko äsken sano et KÄY autolla noh sanoin et sul menee sit 5min sano tai 6min ja lähti noh huusin ovelle sille et sä annat ruoan lapselle...no ei miestä sit näy ja annoin valmista ruokaa tytsille ja menin parvekeelta kattoo et onko ukko autolla nii eipä näkyny...sen ystävä äsuu viereises rapus eli sinne se sit oli menny ja laitoin ukol txt et vai autolla nii tuli sit kotia ku oli menny 30min... jopa tyhjenti sit tiskikoneen ja täytti sen...
no meil mies tekee...siis on taitava käsistään ja korjaa kyl juttuja mitkä on esim...rikki ym..ja sisäl joskus jopa leikkii neidin kaa pitkät tovit eli n.30min on sen pitkä tovi...
ruokaa tekee joskus(tosin helppoja ruokia) ja kaupal käy usein yksin tai kaverinsa kanssa...
mut hellyyttä meillä saadaan vähän siis kaipaan halauksia,suukkoja,yhdessä vierekkäin istumista iltasin kun neiti yö unille laitettu jne...mut niin se vaan meil on et mä katon sit tv ja ukko on tietokoneella tai sit on ns.suoraan asiaan seksiä...
mies auttaa jos pyytää mut siis aina saa pyytää apua ja kysyä voisitko auttaa,voisitko tehdä jne...
puhumattakaan et mies yllättäis joskus vaik hieromalla mua tai hyväl ruoalla tai vaik lahjalla...me oltu 10-v yhdes ja olen saanu jopa lahjoja häneltä ehkä 10 kertaa laskettuna siis synttärit,joulu,äitiienpäivä,nimpparit yhteis vuos päivät tai hääpäivä jne...eli siis tiedän aina itekkin et turha odottaa lahjoja tai mitään...
viimeks oli 10-v yhteis päivä aamul annoin lahjan ja kahvi pöytä oli hienompi ku yleensä..ja tein kynttilä illallisen meille,mies autto tekemises jopa...katoin pöydän kauniisti... noh mies jopa tänä päivänä toi ruusukimpun minulle siis vau! en muista millon oisin kukkia saanut viimeksi...
yhdes me harvoin käydään missään...tosin ei sitä lapsenhoitajaakaan oo meillä...miehen porukat mm...ei kertakaan oo neitiä hoitanut(heidän ensimmäistä lastenlastaan)...
mies haluis mukaan synnyttämään ja oli kyl esikoiselta ponnistusvaihees eli lopus mukana ja oli ihana tuki mut muuten siis olin yksin sairaalas ku mies oli töis... mut nyt voi olla että tosiaan yksin parempi synnyttää...olkoon mies lapsen kaa kotona...ei me hoitajaa edes mistää saataiskaa varmaa ku ei tääl ketää oo ketää pyytää... MLL palvelu on menny ainakii tääl ihan perseeks...sieltä saa koskaa hoitajaa...
mut tosiaan tämmöstä tämä elämä on ja sit se vaan on jännä kuinka paljon tuota ihmistä rakastaa vaik kuin paska olis...
anteeksi tämä valitus mut tuntuu hyvältä johonkin purkaa...ja arvatkaas mä kai tulossa kipeeks ku nenä vuotaa ja tirskuttaa mut siis munhan on jaksettava....
manja ja valittaa sen minkä kerkii...
vaikka alkaa ukko tuntua kovin kultaselta kun luin teidän jutut.
Tosiaan aika monesta " paskahommasta" joutuu sanomaan x monta ja sitten vikisee kun tarvii kerran viikossa pyykit kuivamaan nostaa. Eilen pyysin laittamaan sohvatyynyn päälliset paikalleen (isot tyynyt) kun pesin ne kun koira merkkas reviiriä niihin, hirveä kitinä.... Onneksi välillä ihan mitään sanomatta vaihtaa astiat tai laittaa ruuan. Harvemmin muuta tekee.
Hellyyttä saa meillä välillä liikaakin ja välillä vähemmän. Kotiin ei kyllä kannata odotella suklaata tai lahjoja tai tosiaan hierontaa tai jotain muuta kivaa. Kun mennään jossain, yleensä ukko kipittää muutaman metrin edellä.... Ja paljon muuta tämmöistä. Paljon on hyvää ja huonoakin, mutta ei varmaan täydellistä ihmistä maailmasta löydy. Ja lopputuloksessa minua rupeais kuvottamaan semmoinen " nössykkä" , itsekään en ole semmoinen kiltti hiirulainen.
Huomaan, että jalat ja kädet alkavat olla todella pahasti turvoksissa. Ei tuo runsas veden juontikaan helpota. S.....a, taas lapset taistelevat. Mikähän niihinkin viime päivinä on menny?
P-M juoksee taas tuomaria leikkimään....
PONNARILLE, TUOREELLE ROUVALLE, HÄÄONNITTELUT!!!
No mä en ainakaan oo synnyttämässä... Vaan mummulassa koko päivän istumassa soffalla ja aterioimassa valmiissa ruokapöydässä!! :-)
Manja, siis miten voikaan kuulostaa niin tutulta tuo mies-osio... Meidänkin ukko käyttäytyy täällä himassa ihan kun olis jossain vieraana ja passattavana... Ja sarjoja ja leffoja tietokoneelta tuntikausia joka päivä... Miehet luulee et niillä on etuoikeus löhötä ja tehdä mitä lystäävät kun pystyvät luottamaan siihen, että nainen kuitenkin pitää kämpän kohtalaisen puhtaana, lapset hengissä ja ruokatarjoilun toimivana...!!! HUH!
Ja Gaiole, älä yhtään kauhistele, kyllä tuo on aivan arkipäivää joillekin... Ole vaan tosi onnellinen jos oma miehesi on aktiivisempaa sorttia!! :-)
Mymmeli, meillä on kans poika 3,5v joka hiton yö välissä... En ees herää siihen kun tulee, aina vaan kun yöllä herään kokeilen kädellä, kumpi siinä vieressä on! Mies vai poika! Pojalla iso pää ja sänkitukka aivan kun isällään niin silmällä ei välttämättä pimeässä erota :-) ! Ja sit kun herään ja huomaan että hitto, poikahan siinä makaa, niin en todellakaan jaksa alkaa häntä herättelemään ja häätämään omaan sänkyyn varsinkin, kun mies sinne pojan sänkyyn aina menee nukkumaan kun poika ekan kerran häntä yöllä potkaisee naamaan tai jalkoväliin :-D !!
(Poju painaa 20kg joten en oikein saa kannettuakaan...)
Oon vähän kade teille supisteleville... Mä kun en hirveellä riehumisellakaan enkä voimien ponnistelullakaan saa aikaseks niitä... Ja se näkyy kohdunsuussa ja kaulassa jotka ovat kuin alkuraskaudessa eli 3cm pitkä ja supussa!!
Doshijakselle tsempit, harmi kun mies noin ajattelemattomasti toimii... Mulla synnytyksissä vähän samat kokemukset, ukkeli istuskelee tuolilla kattoo telkkaa ja huokailee... Ja minä sit siinä tunnen huonoa omaatuntoa siitä et hänellä tylsää ja mä pidän häntä ihan tahallani siellä turhanpanttina... Hohhoijaa...
Mä oon ihan hiilenä siitä kun äijä vaan istuu koneella. Yleensä työpäivän jälkeen n. 4-5 tuntia, vapaapäivänä jopa yli 10 tuntia ihan normaalia. ARRGH.
Mäkään en saa mitään lahjoja paitsi jotain elektronisia vempeleitä n. 5kk juhlapäivän jälkeen, jotka lähinnä tarkoitettu ukon käyttöön ... ;-P
Pitää munki vähän kehua miestäni, on hyvä mies, osaa käyttää rahaa, ei ryyppää eikä tykkää mistään pyssy- tai autojutuista mitkä on mustakin aivan perseestä ... Ja rakastaa mua vaik ei sitä teoin näytäkään.
Niin kun my fair ladyssakin osuvasti sanottiin, että en kaipaa mitään sanoja ja turhaa puhetta, kaunista sanahelinää vaan kaipaan tekoja jotka todistaa ne sanat oikeiksi! Et jumalauta jos rakastat mua niin näytät sen huolehtimalla musta, tekemällä sitä mikä on mulle hyväksi eikä puhumalla vaan " rakastan sua blaa blaa" .
Sintagma 35+3
Onnea Sedis!!
Miehistä... Meillä on pari päivää sitten käyty kunnon itkupotkuraivarin kautta läpi sitä että minä olen raskaana ja minull aon raskausajan diabetes ja olen nainen ja kaipaan hellyyttä. Mies ihan viattomasti kuvitteli että dietin pitäminen on mulle helppoa ja että mua ei haittaa jos hän syö kotona jäätelöä ja lihapiirakkaa jne. Ja väänsin rautalangasta että jos minä en pysty diettiä pitämään niin on minun vikani että MEIDÄN vauva on mahdollisesti sairas ja että luulin että aviomies on se kuka on vaimonsa tukena jnejnejne. Noh, kaikki on nyt hyvin ja mies myönsi olleensa " unessa" ja pystyttiin lopuksi jo nauramaan näille mun hormooneille, mitkä tekee musta välillä hirviönja kaikki asiat tuntuu miljoon akertaa pahemmilta ku " normaalisti" , mies lupasi kestää. eilenkotiin tullessaan mies tuli mun luokse ja tuli sellainen olo että mitä tuo nyt tohon tulee, mutta utlikin pussaamaan :D " ainiin me ollaan joskus tehty tällastakin" oli mun mielessä...
Oon aikaisemminki joutunu vetää kunnon pultit ja kunnon itkun kanssa mm kotitöistä ennenku mies tajuaa ja hyvin usein saan kuulla että " miks et oo sanonu aiemmin" , huoh.
Omanapaa... pitkin päivää välillä supistelee kovastikin, muttei merkittävästi. Maanantaina on kättärillä painoarvio ja se jännittää... Tyttö oli syntyessään 4200g ja nyt toi diabeteksen vaikutus pelottaa... Onneks on jo lauantai-ilta...
Päkis 36+2
kaikkia joiden miehet on einiinhuomioonottavia tai osallistuvia, surullista kun kuitenkin ois yhteen hiileen puhallettava ja saatava perhe-elämä mukavaksi. Lyhyesti sanon vaan että mulla on sitten ihan päinvastainen ukkeli ja mulle tulee ajoittain se olo että toinen tekee kaiken ja mie vaan makaan sohvalla kivuissani. mut ite se mut sitte komentaa, eikä anna mun rasittaa itteeni. esikoisen syntymän aikanakin oltiin perhehuoneessa sairaalassa ja mies hoiti pojan ja minut, ainoastaan imetin, olin niin kahlittu vuoteeseen etten päässy itekseni sieltä pois ja toinen kiko sängystä ja vei suihkuun ja vessaan ja vaihto siteetkin ku en ite pystyny. ensimmäiseen 3viikkoon en ees vaihtanu pojalle vaippoja. se olikin hauskaa ku terkkatäti tuli kotiin vauvaa katsomaan ja siinä hoitopöydän ääressä seisoivat iskä ja terkkari ja tarkastelivat että onko vauvan refleksit kunnossa ja minä yritib sieltä takaa-alalta kurrkkia että niin se ois myös mun lapsi että jos mullekkin joku kertos jotain :) riidelläänhän meilläkin tietenkin mutta yritetään puuttua ongelmiin ennenkuin niistä tulee suuria ongelmia.
ja sii´tä suuresta ongemasta tulikin mieleen että nyt on mun sokerit sitten tehny tepposet, 30-40min syömisestä tulee ihan järjettömän huono olo, ei aina mut jos on syöny vaikka hedelmää tai erehtyny jotain sokerista nauttimaan, arvot ei oo korkeet mut olotila kamala. neuvolaa nyt kokeneet että mitä pitäs tehdä ja miten kannattas syödä. nyt alko oikeesti jo pelottamaankin että mihin tämä johtaa...
liitokset paukkuu ja hajoaa ja ei oo mitenkään muutenkaan mukava olo, viikkoja ois vielä jälellä*huoh*
tamatu+ihme 35+1
Niin mä rakastan kuumaa suihkua : ) Ja yleensä aina kirjoittelen tänne ja sitten vasta menen suihkuun.. mies aina nauraa että suihku on sannis lämmöllä!!
Käytiin saunassa ja koko illan on poltellut alaselkää..Ja Jalkovälissä on ikävä painon tunne ja rintoja on myös särkenyt taas koko päivän.
Nyt katselen tv:tä sohvalla..huomiseen mammat!! <3
sannis85
mie olin aivan varma et pino on jo pystyssä...olenko jo sokea kun en sitä löytänyt?!
oletteko kaikki synnyttämässä? =)
mä nukuin sit viime yönä jopa pari tuntia-kyl on ihania nää yöt!
mul meinaa iskee flunssa ja sit viime yönä alapuolellamme halusi pariskunta riidellä oikein kunnoolla ja meni unet kunnellessa niitä...sit sain juosta taas vessassa ja jano oli koko ajan...mies kuorsa sit yö kolmesta lähtien kun meni nukkuu ja ite yritin torkkua sohvalla ja neiti heräs itkee pari kertaaa paha untaan ja itel ei henki meinannu kulkee kun nenä tukos ym... et sit minä yöl lueskelin ja mietin kaikenlaista ja join glögiä ja söin suklaata...
aamul oli sit niin vihoissani ukol ku herätin sitä et tulee antaa lapsel aamupalaa et ite meen suihkuu et heräisin jne...nii ukko oli heränny ja siirtyny nukkuu sohvalle ja lapsi sit mul et äiti anna aamupala....noh anna sit aamupalaa lapselle ja laita päivävaatteet ja ukko vaa nuokkuu sohvalla-on hjuonosti nukkunu muka yön...kipeä kun on...
mä suutuin oikein kunnolla ja kiukkuni sit purin siivoomiseen ja imuroin,luuttusin lattiat,pyyhin kaik oven pielet,pyyhin pölyt,pesin vessan,pyöritän koneellista pyykkiä,puistelin petivaatteet ja nyt oon ihan naatti ja pitäs ruokaa alkaa tekee...ja ukko arvatkaa mitä se nyt tekee?
istuu kaikes rauha tietokoneel ja kattoo elokuvaa sieltä ja juo kahvii...ei puhettakaa et se tekis jotai tai et ois tarjonnu apua siivoukses...ai että mua suututtaa...kumpa olisinkii saanu sinne sairaalaan jäädä...
sit taas oli prot.plussal ku ite tikutin aamul ja ahistaa et miten sekii voi noin vaihella on välil plussal ja välil ei...
noh ei auta kun mennä ruoan laittoo...
manja ja poitsu 37+3