Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopin ruuanlaittotavat ällöttää!

Vierailija
23.11.2007 |

Käymme pari kert hän pasaa kuukaudessa perheen kanssa miehen vanhemmilla syömässä. Nyt kun olen tarkemmin seurannut hänen ruuanlaittoaan, se on alkanut ällöttää...

Ensinnäkin hän paistaa paljon kaikea uunissa, eikä ikinä käytä leivinpaperia eikä eri ruokien välillä edes pese uunipeltiä! Saattaa esim. paistaa suolaiset ja rasvaiset ranskalaiset ja nakit jonka jälkeen laittaa pullat paistumaan samalle pellille suolan sekaan... Voitte sitten arvata, että ei maistu kamalan hyviltä ja pelkään ihan terveydenkin puolesta!

Toiseksi, anoppi käyttää ihan järjettömiä määriä voita ja rasvaa ruuanlaitossa. Näitä rasva- ja suolapommeja hän sitten tarjoilee pienille lapsillemme, kerran meinasi antaa vauvallekin, onneksi olimme estämässä! Itsekän en pysty niitä oikein kunnolla syömään, kun se rasva ja suola maistuu niin paljon läpi.

Kolmanneksi, appi metsästää ja näitä saaliksia sitten meillekin tarjoillaan :( Esim. itse en missään nimessä söisi luonnossa vapaana elänyttä pupua, kaurista, hirveä tai muutakaan. Olen myös sanonut mieheni kanssa, että meidän lapsille ei niitä syötetä. Lapset olivat kerran keskenään hoidossa ja järkyttyineinä kertoivat kylälilyn päätteksi meille, että pappa oli syöttänyt pupua :( Lapset olivat siis tietämättään syöneet ja ruokailun päätteeksi fiksu pappa oli sitten kertonut lapsille hienotunteisesti, että metsän suloiset puput on nyt lasten vatsassa :( Asia oli aika järkytys lapsille, koska meillä on kolme rakasta lemmikkipupua.

Anoppi ja appi ovat muuten ihan mukavia ihmisiä ja lapset ptävät heistä, mutta en millään haluaisi enää syödä heille. Vinkkejä ja mielipiteitä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etenkin lintuja mutta myös monia muita eläimiä jää kituuttamaan, kun ei ole osuttu kunnolla, ollaan ammuttu liian kaukaa tai liian hämärässä.

Meilläpäin sitäpaitsi metsästäjät komppaavat maastoa lintujen pesimäaikaan ja saavat sillä tavoinkin tuhoa aikaan - ei kovin eettistä ja moraalista toimintaa. joten lopettakaa hurskastelu.

lä lamautetaan (ei aina onnistu) ja sitten tapetaan. Puhumattakaan stressistä mitä teurastamoiden hajut ja se koko ympäristö eläimissä aiheuttaa.

Tiesitkö, että ne kanatkin jotka elävät kaikista tuotantoeläimistä huonoimman elämän muutenkin, viedään teuraalle katosta yhden jalan varassa roikkuen. Rimpuilevat siinä raajojaankin katki monet, ennen kuin saavat sähköiskun..

Vierailija
22/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin metsästäjiä imartelevaa - mätämunia tuntuu riittävän yllin kyllin, toki on varmasti myös vastuunsa tuntevia metsästäjiä.

En silti menisi hehkuttamaan metsästyksen autuudesta ja esimerkillisyydestä, kuten en myöskään tehomaataloudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti olikin siinä, että ap ei voi syödä riistaa " eettisistä" syistä, vaikka kuitenkin syö lihaa.

Vierailija
24/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi ahtaissa häkeissä nokkivat toisiaan hengiltä ym-

Vierailija
25/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomalla että äsken lapset olivat popsineet pupua - jos kerran lapsilla on lemmikkeinä pupuja, on mielestäni aivan turhaa lasten mielen pahoittamista ja järkyttämistä kertoa heille heidän syöneen ruokaa, joka on rinnastettavissa rakkaisiin lemmikkeihin.

Ihan eri asia on puhua vaikka hirvistä ruokana, kun lapsilla ei sellaisia ole kotonaan.

Vierailija
26/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kolmanneksi, appi metsästää ja näitä saaliksia sitten meillekin tarjoillaan :( Esim. itse en missään nimessä söisi luonnossa vapaana elänyttä pupua, kaurista, hirveä tai muutakaan. Olen myös sanonut mieheni kanssa, että meidän lapsille ei niitä syötetä"

Minunkin mielestäni kyllä on alhaista lapsille hehkuttaa jälkikäteen, että ovat syöneet juuri pupua, mutta liekö näin edes tapahtunut. Hysteerinen ap ei oikein vakuuta...

Vierailija
27/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en pidä muustakaan riistasta, niin nuo jänikset ovat viimeinen tikki. Itsellenikin meidän lemmikit ovat rakkaita ja ne tulevt aina mieleen kun joku puhuu metsän jäniksistä, vaikka eivät olekaan täysin sama asia.

ap

Vierailija
28/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan harmaa ja reikäinen, eikä sitä pestä mitenkään (koneessa tai muutenkaan). Ja kyllä: ihan sama rätti kymmenen pitkää vuotta.

Olemme vieneet vuosien kuluessa lahjaksi monta tiskiharjaa. Appi on ollut niistä oikein kiitollinen: näppärä auton vanteiden ja viemäriritilöiden pesussa.

Vierailija
29/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää näin myöhään olla tarkkana oikeinkirjoituksen kanssa, kun olen jo koko päivän tehnyt töitä ja nyt olen viihteellä. t.28

Olen kyllä aivan oikeasti ap:n kanssa samoilla linjoilla monessakin asiassa.

Vierailija
30/33 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä kirjoittanut itselleni vastauksia jos sitä tarkoitat...

ap

Vierailija
31/33 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En jaksa enää näin myöhään olla tarkkana oikeinkirjoituksen kanssa, kun olen jo koko päivän tehnyt töitä ja nyt olen viihteellä. t.28

Olen kyllä aivan oikeasti ap:n kanssa samoilla linjoilla monessakin asiassa.

Vierailija
32/33 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kannat paremmin tasapainossa olisivat ihan ilman ihmistä.

Hirviä ja peuroja (rusakoitakin paikoin) nyt alkaakin kyllä olla liikaa, kun petoeläimet on tapettu ja karkotettu niitä saalistamasta, joten tällaisessa tilanteessa metsästäminen on ok. Mutta eipä esim. kanalintuja tai saariston lintuja (ns. kevätmetsästys) tarvitsisi kyllä yhtään harventaa metsästämällä. Eikä jänistä myöskään, on muutenkin kovasti harvinaistumassa.

Vierailija
33/33 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

..Ensinnäkin hän paistaa paljon kaikea uunissa, eikä ikinä käytä leivinpaperia eikä eri ruokien välillä edes pese uunipeltiä!

Saattaa esim. paistaa suolaiset ja rasvaiset ranskalaiset ja nakit jonka jälkeen laittaa pullat paistumaan samalle pellille suolan sekaan... Voitte sitten arvata, että ei maistu kamalan hyviltä ja pelkään ihan terveydenkin puolesta!

--- Pelkäätkö että pari tippaa suolaa pullassa pilaa terveyden?

Itse pelkäisin enemmänkin terveyden puolesta siksi, että syön niitä suolasia ranskalaisia ja nakkeja ja pullia!

Kolmanneksi, appi metsästää ja näitä saaliksia sitten meillekin tarjoillaan :( Esim. itse en missään nimessä söisi luonnossa vapaana elänyttä pupua, kaurista, hirveä tai muutakaan. Olen myös sanonut mieheni kanssa, että meidän lapsille ei niitä syötetä. Lapset olivat kerran keskenään hoidossa ja järkyttyineinä kertoivat kylälilyn päätteksi meille, että pappa oli syöttänyt pupua :( Lapset olivat siis tietämättään syöneet ja ruokailun päätteeksi fiksu pappa oli sitten kertonut lapsille hienotunteisesti, että metsän suloiset puput on nyt lasten vatsassa :( Asia oli aika järkytys lapsille, koska meillä on kolme rakasta lemmikkipupua.

--- Mielummin söisin vapaana elänyttä eläintä kun vangittuna elänyttä.

Luulitko, että sikalassa eläneet possut ovat vihanneksia.

Papan pyytämiä ' söpöjä pupuja' .. ei kuulosta ihan isoisän sanoilta..

Anoppi ja appi ovat muuten ihan mukavia ihmisiä ja lapset ptävät heistä, mutta en millään haluaisi enää syödä heille. Vinkkejä ja mielipiteitä?

--- Lopetatte siellä syömisen.