Uskotaanko teillä joulupukkiin?
Siinä siis kysymys. Minkä ikäiset lapset ja uskovatko he pukkiin? He jotka eivät usko niin kuinka asia paljastui? Onko jollain ikäviä kokemuksia asian paljastumisesta vai menikö kivuttomasti?
Meillä viisi vuotias jo niin fiksu että pelottaa jos hän aattona keksii, että eihän tuo ole oikea pukki!! Sanoi telkkarimainoksen pukistakin että väärän värinen parta ei voi olla oikea.. Vai liekö tuo jo keksinyt asian laidan..
Kommentit (3)
että joulupukki on ko.asuun pukeutunut ihminen - eikä se hänen maailmaansa mitenkään kaatanut. Silti lähettää kirjeitä joulupukille ja toivoo käyntiä.. On aina tiennyt, että aikuiset auttaa joulupukkia lahjojen hankinnassa ja sen keneltä mikin lahja tulee -jotkut lahjat on olleet aina välillä ihan joulupukilta vaan, mutta yleensä tietää että tämä on kummilta, mummilta jne. Kolmevuotias pikkusisko taitaa vielä ' uskoa' pukkiin.
eli uskotaan ja ei uskota ;)
Kaksi poikaa, iältään 5 v 5 kk sekä 3 v 9 kk.
Kirjoitin poikien puolesta yksi päivä toivelistaa joulupukille, ja pojat olivat ihan " uskovinaan" pukkiin tuolloin :)
Yhtenä päivänä 5 v katsoo jotakin kaupan katalogia, ja kysyy, että " äiti, miksi tuolla myydään joulupukin pukuja ja partoja?" ;)
Mitäs siihen sitten vastaamaan :D
Tuumaavat välillä toisilleen, että " ei, älä tee niin, muuten pukki ei tuo sulle lahjoja" ;)
Ja kysyipä tuo 5 v multa yhtenä päivänä, että " äiti, se pukkiko ne lahjat lapsille ostaa? Mistä kaupasta käy ne ostamassa?" :D
5 v poika pelkää selvästi pukkia, ja tuumasikin, että " äiti, ei pyydetä pukkia meille, voi varastaa meidän olohuoneen seiniltä taulut, ethän halua, että vie meidän taulut, ei olisi kiva jos meillä ei olisi enää tauluja" :D :D :D
Piirsi vielä kuvan, jossa pukki kantaa kainalossaan kasaa tauluja :D :D :D
Itse tunnustan " vedättäväni" välillä poikia, kun eivät usko mitä sanon, tuumaan, että " jaa-a, sitten pitää mun varmaan mennä vetämään ruksi siihen lahjalistan päälle, että ette haluakaan jotakin lahjaa..." , ja jo on " kellossa toinen ääni" ;) *ilkeä äiti* ;)
Eli uskovat ja eivät usko ;)
Me ollaan alusta asti kerrottu, että joulupukki on tavallaan kuin satuhahmo ja jotkut ihmiset uskovat (esim. minä itse), että joulupukki on oikeasti olemassa ja jotkut (esim. mieheni) taas eivät usko joulupukkiin. Viime jouluna pukkina oli äitini miesystävä ja oli aika lähellä, että poika meinasi tajuata, kuka pukkina on. Nyt ollaankin mietitty, että voiko joulupukkina enää olla kukaan lähisukulainen vai tunnistaako poika sellaisen.