Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akne-asiaa

23.11.2007 |

Heips,

Olen kärsinyt koko nuoruuteni ja aikuisuuden jonkinasteisesta aknesta. Molemmissa ekoissa raskauksissa ongelma on pahentunut hetkellisesti. Otin sitten pari vuotta sitten itseäni " niskasta" kiinni ja sain ihotautilääkäriltä Isotretinoiinikuurin (6kk). Näppylät läks ja olen ollut nyt n. 1,5 vuotta ns. finnivapaa. Nyt sitten odotan kauhulla palaavatko finnit ja jos kyllä, millaisella voimalla. Onko kellään kokemuksia miten on vaikuttanut tuo kuuri seuraavaan raskauteen (jos kuuri on poistanut akneongelman)?

Olen täällä sormet ristissä, että ei tulis mitään ihan kamalaa näppyongelmaa...

Tinttis

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselemässä, ja vastasivat että huoletta voi käyttää vichyn normaderm -tuotteita, samoin esim. sinkkivoidetta. Vielä ei ole raskaus muuttanut ihoani suuntaan eikä toiseen, viikkoja nyt 7+5

Vierailija
2/7 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kolmatta lasta ja laskettu aika tammikuussa. Kahden aikaisemman raskausaikana oli iho tosi huonossa kunnossa, mutta nyt sitten ihoon ei ole tullut ainuttakaan finniä! Että näin ne hormonit heittelee. Käytän dermosilin puhdistusaineita. En koe, että ne aineet olisi kuitenkaan semmoisia, jotka asiaan vaikuttais, koska ennen tätä raskautta finnejä tuli säännöllisesti kerran kuussa... Että näinkin voi olla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsellä myös " koko iän" kestänyt lievä aknetaipumus. Olen syönyt ennen raskauttani kolme Roacuttan kuuria kestoiltaan 10kk-6kk. (Ihana lääke!) Esikoiseni on nyt 2v5kk ja odotusaikana iho meni tosi huonoon kuntoon, kuten myös imetysaikana. Sen jälkeen söin oricyklin kuurin, joka hieman rauhoitti ihoani. Isotre.:a en ole uskaltanut aloittaa pikkukakkosen toivossa. Raskautumisen toivossa syön Terolutia, joka selvästi pahentaa ihoni kuntoa. Jos onni käy ja raskaudun, niin imetyksen loputtua haen kyllä taas Roacuttania tms.

Toivottavasti sulla ei raskaushormonit aiheuta uudestaan aknea. Empatiat sinulle=)

Vierailija
4/7 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani olen vasta nyt kolmekymppisenä saanut naamani finnejä täyteen, ja kysyisinkin teiltä neuvoa, että kuinka hoidatte akneanne raskauden aikana? Itse käytän Vichyn normaderm -sarjaa voiteineen päivineen, uskallanko jatkaa normaalisti nyt raskaudenkin ajan?

Vierailija
5/7 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös lievästi atooppinen iho, joten jo sen takia olen käyttänyt joko apteekista saatavia ihonhoitotuotteita tai esim. nyt käytän Biothermia. Näiden lisäksi sitten tarpeen vaatiessa jotain apteekista saatavaa " finnivoidetta" täsmähoitoon. Nyt en muista mitä tuotetta olen käyttänyt aikaisempien raskauksieni aikan, mutta apteekissa tietävät mitä tuotteita raskaana olevat voivat huoletta käyttää. Ei ihonhoito muuten juurikaan poikkea " normaaliajan" ihonhoidosta :-)

Nyt on viikkoja 5+4 eikä vielä finnejä näkyvissä, mutta enpä osaa sanoa, missä vaiheessa raskaus lisäsi finnien määrää aikaisemmin, kun näppylöitä oli muutenkin. Sen olen jo päättänyt, että jos ongelma palaa raskauden myötä, marssin heti imetyksen loputtua ihotautilääkärille hakemaan uuden isotretinoiini kuurin, sen verran olen tästä finnittömästä elämästä nauttinut :-)

Vierailija
6/7 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerran teini-iässä ja toisen kerran vähän päälle parikymppisenä, kun e-pillereiden syömisen lopettamisen seurauksena akne ilmaantui taas uudelleen. Eli hormonimuutokset saivat kyllä tällöin aknen palaamaan. Ekaa lasta aloin odottaa, kun toisesta Roaccutan-kuurista oli kulunut jo 7 vuotta, eikä akne palannut. Ei myöskään tässä raskaudessa.

Tosin minulla on myös tuttu, joka myös syönyt Roaccutania ja raskausaikana kärsi pahasta aknesta.

Eli paha sanoa mitään. Jotenkin luulisi, että kun tuosta kuurista on noin vähän aikaa, niin ettei se nyt heti tulisi takaisin.

Vierailija
7/7 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akneen kannattaa kokeilla myös bion-tuotteita. itse käytin niitä ruusufinniin mutta olen kuullut että monet on saaneet siitä akneen tehokkaan avun, sanotaan jopa että olisi yhtä tehokas kuin roaccutan-kuuri. Aknelle ja ruusufinniin on siis eri tuotteet molempiin. netistä saa lisää tietoa vaikka hakusanalla bion-tuotteet. ne tuotteet on kyllä pienituloiselle tosi hintavia mutta samalla myös yllättävän riittoisia ja mielellään sitä maksaa jos avun saa vain jostain. tietty jos apteekin tuotteet tehoaa niin kantsii käyttää niitä, pääsee halvemmalla.

ja ei ollut maksettu mainos mutta itse olin niin kiitollinen kaikista vinkeistä mitä netistä löysin tähän ongelmaan että halusin vinkata muillekin :)