Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää

05.11.2008 |

Mistä tietää millon kannattaa/pitää ruveta antamaan äidinmaidonkorviketta nokkamukista? Poika siis nyt reilu 9kk ja juo ruokailujen yhteydessä aina vettä nokkamukista. Tissittelyt on vaan nyt vähentyneet 4-5 kertaa päivässä ja nyt mietityttääkin et saako poika poika riittävästi kalkkia.

Jos annatte maitoa mukista, mitä annatte? Nan2/tutteli2? Pitääkö ne aina lämmittää?

Olis kiva kuulla miten muut toimivat?

-Törö-

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imetys loppui pojan toimesta 3 kk sitten ja siitä saakka oon antanu korviketta pullosta aamulla kun herää, iltapäivällä juuri ennen kun menee päikkäreille ja illalla ennen nukkuun menoo. Joka kerralla menee se 2 dl, eli näin poika saa sen suositellun 6 dl päivässä maitoo. Tietty joskus jättää tipan, mut periaatteessa kuitenkin.

Merkiksi on jämähtäny Nan2, mutta ihan hyvin vois olla Tutteli2 (tai muu). Alkuun Tuttelista tuli ihottumaa, niin en oo sit enää vaihdellu kun Nan käy.

Meillä menee ruuan kanssa nokkamukista vettä, mutta jostain syystä maito ei oo siitä kelvannu. Saattaa ottaa pari huikkaa, mutta ei suostu siitä kunnolla juomaan. Siis pullosta edelleen maito. Mun mielestä missään ei oo lukenu että olis pakko lämmittää. Oon yrittäny vähitellen olla lämmittämättä (ainakaan kauheen kauaa), koska eihän sitä lehmän maitoakaan lämmitetä, kun siihen vaiheeseen päästään.

Nyt meillä pikkuhiljaa edessä hapanmaitotuotteiden maistelu ja lehmän maitoon opettelu, eli maitokuviot menee uusiks. Oon aatellu vaihtaa ruuan kanssa juodun veden maitoon (korviketta ja maitoo sekasin), kunhan saadaan noi hapanmaitotuotteet eka testattua. Ja myöskin lisätä lehmän maitoo muihin maitopullollisiin. Nokkamukia ruvetaan opetteleen urakalla sit kun saadaan noi uudet ruokakuviot selväks.

Mutta niinkun joka asiassa, jokainen tyylillään. Näin meillä. Mun mielestä teillä ei oo vielä mikään kiire sen nokkamukin kanssa, jos ottaa esim. pullon. Toisaalta jos pullo ei oo tuttu, niin ei myöskään ole pakko siihen opettaa, voi opetella yhtä hyvin suoraan nokkikseen. Toivottavasti teille löytyy oma systeemi!

Pia

Vierailija
2/6 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ésikoiseni on vasta 6kk ja imetän noin 10 kertaa vuorokaudessa, joten en sikäli ole mikään asiantuntija. Pakko kuitenkin kommentoida, kun olen lukenut ja kuullut aiheesta: ilmeisesti jo pari imetyskertaa vuorokaudessa riittää turvaamaan maitotuotteiden saannin, 4-5 kertaa on varmasti tarpeeksi. En usko, että kannattaa antaa korviketta ellet sitten halua vähentää/lopettaa imetystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin ja kohtahan tekin tosiaan voitte jo aloittaa hapanmaitotuotteet, eli ei varmaan sikälikään kannata enää alkaa totutella korvikkeeseen.

Vierailija
4/6 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi on jo tosiaan aika iso aloittaakseen korvikkeen, ja kyllä tuo imetysmäärä riittää! Eikä kaikki kalkki tule pelkästä tissimaidosta, vaan myös jugurteista, rahkoista, maitopuuroista jne...

Ei kai enää kannata korvikkeeseen totuttaa, kun jo parin kuukauden päästä voit totuttaa tavalliseen maitoon! Ja kohta pian tosiaan jo tavallisiin viileihin ja jugurtteihin! Ja voithan sinä jo pian tehdä vauvallesi ruoat tavalliseen maitoon, kuten perunamuusin, makaroonilaatikon jne...!!

Voit myös kokeilla miten juominen sujuu tavallisesta mukista. Meillä ainakin se on tosi in!

Mulla siis itsellä kohta 11 kuinen vauva, ja ottaa tissiä enää kaksi kertaa, aamulla kun herää, ja illalla kun menee nukkumaan! Syö jo reippaasti hapanmaitotuotteita, ja on nyt maisteltu hiukan tavallista maitoa kupista! Kupista meillä on lapset opetettu juomaan jo 4 kuisina (vettä), ja hyvin sujuu jo 11 kuiselta!

nonuli

Vierailija
5/6 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä sanoa, että ei varmaan enää kannata 9 kuista opettaa maitopullolle, kun voi suoraan antaa kupin!

Mutta, kuten jo miljoonaan kertaan todettu, jokainen tavallaan!

Vierailija
6/6 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille.

Enpä taida totuttaa poikaa enää sitten korvikkeelle vaan odotellaan et saadaan syödä hapanmaito tuotteitta.

Mulle oli uutta, että jo kaksikin kertaa päivässä tissittely turvaa kalkin saannin.

-Heikku-