Jokelassa junan alle jäänyt....
Mietin vain että olisko tahallaan hypännyt junan alle? Josko Auvinen aiheutti liian suuren surun.....
Kommentit (39)
Pekka ei ole tehnyt mitään pahaa! Puspus Pekalle!
sinä taidat olla ainoa lukutaidoton tässä ketjussa ?
Olet vakaasti päättänyt olla jotain mieltä ja suodatat selkeästi informaatiotulvan itsellesi sopivaksi.
Tai sitten olet itse koulukiusaaja ja on osunut tämä vähän arkaan paikkaan.
Ei tässä ketjussa kukaan puolustanut Pekan tekoa. Se jäi sinulta ymmärtämättä. Ja taidat olla niin henkisesti vajaa, että sitä on turha sinulle yrittääkään selittää.
Sinunlaisiisi ihmisiin kaatuvat kaikki hyvää tarkoittavat kehitystoimet, avoin keskustelu, ymmärrys ja armo.
Jos vuosikausia kiusattaisiin ja saisin aseen käteeni. Sen verran hullu olen että ei ole mitään menetettävää.
ja alkoi tulla hälytysajoneuvoja vastaan...
Joten jollei papereita mukana tai kukaan keksi kaivata niin ei ihan äkkiä tiedetä henkilöllisyyttä.
Ajatelkaa kuinka Auvinen pystyy tavallaan vieläkin " tuhoamaan" ihmisiä... :(
ap
jokela on vaan näitten itsemurhakanditaattien suosikkipaikka... ei välttämättä liity mitenkään tohon koulujuttuun
Ja taas tuolle yhdelle puolustelijalle, ei se ole koulukiusaajienkaan vika jos joku saatanan hullu murhaa ihmisiä.
Minäkään en MISSÄÄN NIMESSÄ ole Auvisen puolella, mutta olen kyllä sitä mieltä, että kiusaajat, jos ovat tarpeeksi julmia ja pääsevät harjoittamaan huviaan vuosikausia, voivat kyllä tehdä ihmisestä hullun. Siinä mielessä kyllä noiden ihmisten kuolemat voivat hyvinkin minusta olla myös kiusaajien kontolla.
t: aikanaan koulukiusattu
Kyllä myöskin koulukiusaajat ovat vastuussa Jokelan tapahtumista ja toivottavasti tuntevat jonkinlaista syyllisyyttä.
Liittyikö se jotenkin siihen kouluhommaan??
No kuka, miten, miksi on tehnyt siellä sen vähän aiemmin sattuneen itsemurhan??
kiusaajilla ei ole MITÄÄN vastuuta Auvisen teosta.
Koulukiusaaminen on henksitä väkivaltaa pahimmillaan. Olisi tärkeää, että jokainen kiusaaja joutuisi teoistaan vastuuseen. Seuraukset voivat olla tuhoisia.
Arvet se on kyllä alitajuntaan jättänyt mutta kyllä olen jo päässyt asian yli.
Minun lapsuuteni koulussa kiussaminen oli todella rajua ja jatkui monien uhrien kohdalla vuosia. Itse en ollut uhri, enkä kiusattu, mutta vieläkin harmittaa, etten suutani auki ole saanut ja puolustanut kiusattuja. Yksi kiusatuista on tehnyt itsarin, yksi on alkoholisti (ikää alle 30) ja muutamalla tiedän jatkokoulutuksen takkuilevan rankasti huonon itsetunnon takia. Eivät luota riittävästi, että pärjäävät/osaavat ja siksi mm. lopputyö ei tunnu valmistuvan ikinä.
Mielestäni kuitenkaan tätä tapausta ei voi laittaa kiusaajien niskaan kun ottaa kokonaistilanteen huomioon, esim. vanhemmilta opitut arvot ja ajattelutapa...?
Ja joo, kyllä minäkin kärsin huonosta itsetunnosta ja kärsin kiusaamista siis 9v. mutta silti...
Mikään muu syy ei selitä sitä itsesyytöstä ja alemmuuden tunnetta kuin jatkuva julma koulukiusaaminen.
28. Koulukiusaajat saavat usein kiusatun kokemaan alemmuutta ja huonommuutta. He väittävät vuosien ajan uhrilleen, että tämä olisi ihmisenä arvottomampi. Näin he oikeuttavat kiusaamisen itselleen. Kun uhri sisäistää tämän kiusaajien syytöksen riittävän hyvin alkaa hänkin näkemään omana vikanaan kiusaamisensa. Tästä ajatuksesta ei kukaan itsekseen toivu, vaan ne kiusaamiset pitää purkaa auki ja löytää itsestään se ihminen, joka on täynnä itseluottamusta ja rakkautta itseään kohtaan.
myös he voivat tuhota ihminen itseluottamuksen. Kaikkien näiden kiusaajien pitäisi joutua vastuuseen. Kaikkien niiden vanhempien, jotka murskaavat lapsiensa uskon itseensä pitäisi joutua vastuuseen. Valitettavasti meillä ei vieläkään nähdä toisen henkistä murskaamista rikoksena. Meidän rikosoikeudellinen vastuu koskee vain fyysisen väkivallan.
Omasta mielestäsi olet varmaan terve, fiksu ja älykäs.