Eikö vauvalle voi muka ostaa turvakaukaloa kirppikseltä?
Kun ystäväni haukkui minut maailman huonoimmaksi ädiksi, kun " erehdyin" ostamaanpian syntyvälle vauvallemme turvakaukalon kirppikseltä. Kaukalo oli kuin uusi ja maksoi 45e (netissä ovh. 120e).
Olenko nyt sitten vaarantanut lapsemme tälläisellä ajattelemattomuudella?
Kommentit (10)
Syy: kaukalo on voinut olla kolarissa ja sen rakenteet ovat voineet vaurioitua (hengenvaarallisesti) ilman että sitä mitenkään päälle päin huomaa.
Säästän mielummin jossain muualla sen muutaman kympin...
yli 6 vuotta vanha turvakaukalo ei ole enää yhtä turvallinen törmäyksessä. Itsekään en ostaisi, mutta en lähtisi sinua asiasta haukkumaan. Turvakaukalo ja pyöräkypärä ovat niitä harvoja asioita, joita ei tosiaan suositeta kierrätettävän.
olisi ollut hullua ostaa uusi yli sadan euron turvakaukalo, koska vauva matkusti autolla kerran viikkossa, jos edes sitäkään.
Turvaistuin ostettiin kuitenkin uutena, koska sitä tulee käytettyä paljon pidempään. Myös autoilumme lisääntyi niihin aikoihin.
Mutta itse en missään tapauksessa ostaisi! Ulkopuolelle ei välttämättä nää, onko istuin kolaroitu ja rakenne mennyt rikki. Ja vaikka istuin näyttäisikin ihan uudelta, se voi silti olla useampia vuosia vanha.
Tietysti, jos käyttö on luokkaa kerran viikossa, niin sitten ymmärrän paremmin, ettei halua sijoittaa uuteen istuimeen.
Itse ostaisin käytettynä vain tutulta ystävältä/sukulaiselta!
On onnistunut levittämään huhun että kaukaloita ei voi kierrättää.
Ei Vierailija:
Vierailija:
Ei Vierailija:
Minusta niitä kyllä voi kierrättää, mutta vain tuttujen ja luotettavien henkilöiden kesken! En itse voisi koskaan ostaa tuntemattomalta kaukaloa, jonka alkuperästä ja kunnosta en voisi tietää!
Kyse ei ole siitä, että turvakaukaloteollisuus huhua levittäisi, vaikka varmasti hekin sitä toitottavat, koska toki se myy tuotteita, mutta ei se tosiasoita kuitenkaan miksikään muuta. Myös autoille tehdään vastaavia törmäystestejä ja on aivan yleisessä tiedossa, että vanha auto on turvattomampi kuin uusi. Ei siitä syystä, että autoteollisuus tätä sanomaa levittäisi, vaan yksinkertaisesti koska mikään materiaali ei pysy hyvänä ikuisesti.
Ei ollut ennen koko turvakaukaloita, vauva sylissä vaan.