Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 9 tunnin hoitopäivä liian pitkä 2-vuotiaalle?

Vierailija
21.11.2007 |

Mietin, että kannattaako minun viedä pieni vielä päiväkotiin/pp-hoitoon, koska päivät vääjäämättä venyisivät noin pitkiksi :( Ei ole välttämätön pakko, mutta rahaakin tarvittais.... Onko mielestänne liian pitkä päivä tämän ikäiselle?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuohan on ihan normi päivä, 8tuntia töissä ja matkat

Jos voit hoitaa kotona niin tosi hieno juttu mutta aina ei sekään onnistu...

Nuo jotka sanoo että on liian pitkä päivä taitaa olla kotona olevia joilla lapsi on " vaan " sen 7h päivässä koko viikon hoidossa.... =(((

Vierailija
2/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan siis käytännössä katsoen on suurimman osan valveillaoloajastaan hoidossa :/ ei hyvä ollekaan. Korkeintaan 6-7 tunnin päivät tuon ikäiselle.... Etkö voisi tehdä töitä osa-aikaisesti? Kelahan tukee sitä " hiukan" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omakin lapseni, tosin jo pari vuotta vanhempi, joutuu toisinaan olemaan hoidossa noin pitkään.

Vierailija
4/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rajoitus pitäs saada Suomenkin päiväkoteihin.

Vierailija
5/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan normaalit ihmisetkin pitävät lapsiaan vain sen 6-7 tuntia päivässä. Jos perheessä 2 aikuista työssäkäyvää niin hoitopäivien pituus on vain järjestelykysymys. Mutta ainakin jokapäiväiseksi hoitoajaksi tuo on liian pitkä!

Vierailija
6/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta kun mietit päivän rakennetta niin sehän on siihen asti melko rikkonaista?

Eli aamulla viedään 7.15 saa mennä pph:lle köllöttelemään sohvalle jos haluaa, usein menee kuitenkin leikkimään.. syövät siinä aamupuuron ja lähtevät ulkoilemaan

Ulkoilevat siihen 11 asti jolloin sitten pikkuhiljaa menevät lounaalle ja päiväunille. Päiväunia pari tuntia jolloin siinä 14-15 välillä heräilevät ja syövät välipalan.. Lähtevät taas ulos tai leikkivät sisällä, riippuu kelistä ja sitten 16.15 lapsi haetaan..

Jotenkin itsellä tuntuu, että kotona päivät eivät edes käynnisty vapaapäivinäkään ennen tuota neljää.. eli meillä hoitopäivä on pitkä, mutta lohduttaudun kyllä sillä, että pph:n luona hän saa olla kuin kotonaan! vapaasti saa olla väsynyt..

Vierailija
7/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kaverit lähteneet ja itse pitää olla vielä päiväkodissa monta tuntia. Olen ollut juuri työharjoittelussa päiväkodissa ja kyllä säälitti ne lapset jotka olivat 9 tuntia ja ylikin hoidossa. Sitten kiukuteltiin vanhemmille turhautuminen ja väsymys pois, kun nämä tulivat hakemaan... Surullista.

t. lähihoitajaopiskelija

Vierailija
8/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan rehellinen vastaus. Oma lapseni ei ole hoidossa ollenkaan, ikää 3v. Mutta kitkuttelen vielä tässä vuoden verran ja sitten töihin ja lapsi päiväkotiin...

Vierailija
9/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään erikoinen tuo meidän kunnassa tuo hoitopäivä!

Ovat joko 7-16 tai 8-17..

Ei kaikkialla ole se työpaikka naapurissa vaan matkoja on ja millä ihmeen alalla muka voi määrittää itse työaikansa?

Oisko mitään järkeä meidän hankkia toinen auto, jotta minä menisin 7 ja hakisin lapsen 15 ja mies menis vaikka 10 ja tulis kotiin 18? Sen takia pitäis hankkia toinen auto kun nyt säästyy satoja euroja kuukaudessa sillä, että molemmat 7.30-15.30??

Lisäksi lapsi ei jaksais nukkua päiväunia jo puolilta päivin jos menee vasta 10..?

Vierailija
10/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaa aamulla hoidossa minne vaan myös kesken leikkien. Kun haen hoidosta, koko loppuilta on yhtä kitinää ja vikinää. Olen yh ja vaihtoehtoja ei ole.

Vierailija
11/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puhuvat vanhempien kannalta asiaa, totta on että päivä äkkiä venyy työmatkoineen. Mutta alottaja miettiikin asiaa lapsen kannalta. Itse hoitajana sanon että on pitkä tuo 9h 2v ja vanhemmallekin lapselle. Kannattaa ainakin yrittää jotenkin järjestää lyhyempiä päiviä, vaikka se ei aina ole mahdollista.

Vierailija
12/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mutta, aina ei tosiaankaan ole mahdollista järjestellä työaikoja vaikka kuinka hakuaisi ja tiedän omasta kokemuksesta, että kotihoidontuella ei juhlita! Se ei kertakaikkiaan riitä, ellei perheen työssäkäyvä osapuoli saa hyvää palkkaa, asuipa sitten vuokralla tai omassa asunnossa. Jos pystytte pitämään lasta vaikka osa viikkoa hoidossa vain, niin sekin jo auttaa jaksamista. Tsemppiä, tiedän tunteesi!

Vierailija
13/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen aina kun mahdollista 7h jälkeen. Ja pidän pienimmätkin flunssat kotona jos on mahdollista. Ja pyydän mummoja kylään ja tällöin ei tarvi mennä päiväkotiin. Aina kun mahdollista, myös pyrimme aamusta edes tunnin nipistämään. Selvästi jaksaa paremmin. Mutta kyllä usein on niin että se 8h pitää olla siellä. Ja poikkeuksena joskus se 9h. :(

Vierailija
14/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalihoitoaika.

Meilläkin on lapset 6.30-15.30 hoidossa joka arkipäivä. On 2-vuotias ja 6-vuotias. Ne pikkuisethan nukkuvat sen pari tuntia päikkäreitä.

Ei nuo meidän muksut ainakaan ole mitenkään kärsineen oloisia. Kaheksalta nukkumaan illalla, niin hyvin jaksaa päivän.

Tämä nykymaailma nyt vain on sellainen, että töissä on käytävä ja ne työpäivätkin kun väistämättä ovat sen 8 tuntia.

Elämä on.

Vierailija
15/15 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parina päivänä ehkä 6-8 tuntia. Vähän vaihtelee.

Tyttö herää pirteänä aamulla, viihtyy hoidossa ja on ihana illallakin. Tietty kyllä syliä kaipaa kun haen kotiin, mutta niin pitääkin.

Mä olen kanssa yh ja opiskelen, joten vähän on pakkorako. Yritän ennemminkin opiskella lapsen ehdoilla kuin päin vastoin. Ei tää musta ole paha, kun lapsi viihtyy ja on tyytyväinen. Jos tyttö itkisi joka aamu ja päivät olisivat pelkkää känkkää sekä hoidossa että kotona, ehkä harkitsisin sitten opintojen vähentämistä. Mutta nyt ei ole syytä, kun tyttö viihtyy ja on tyytyväinen

.