Raskaanako, vaikka tk:n testi negatiivinen?
Eli epäilen kovin vahvasti olevani raskaana. Minulla ei ole ollut kuukautisia pillereiden vuoksi ja en siis tiedä milloin kuukautiseni ovat myöhässä, kun niitä ei ole ollut.
Tein aamuvirtsasta kotitestin ja silloin testissä oli hyvin hyvin ohut melkein huomaamaton viiru kontrolliviivan lisäksi. Päivällä kävin antamassa terveyskeskuksessa raskaustestin (päivävirtsasta siis) ja testi on negatiivinen.
Onko muita jolla sama kokemus? Voinko silti olla raskaana, jos vaikka raskaus on kovin alussa ja raskaushormonia ei ole vielä tarpeeksi päivävirtsassa?
Kommentit (5)
yhtään varmempi se testi kun kotitestitkään! Odota tosiaan pari päivää :-)
Jos tk:ssa tehty testi oli kvalitatiivinen eli näytti vain joko + tai -, niin silloin odottaisin pari päivää ja tekisin testin uudestaan. Jos testi oli taas kvantitatiivinen eli mittasi raskaushormonin määrän pissassa (>5 = ei raskaana), niin uskoisin silloin siihen negaan :/
Kotitestit usein saattavat näyttää niitä kuuluisia " haamuplussia" vaikka ei raskaana siis olisikaan...
Mutta jos siis vaihtoehto yksi, pidän peukkuja että haamu vahvistuisi parinpäivän sisällä ja se tosissaan kannattaa tehdä ensimmäisestä pisusta aamulla, vaikka testeissä usein sanotaankin että voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa...
Tsemppiä! =)
-Allu ja Pupu rv31+
Raskaus testi ei näytä haamujakaan ilman raskaushormonia. Eli kyllä se haamu on myös positiivinen.
Hormonia ei ole vielä vaan tarpeeksi näyttääkseen vahvemmalta tuo viiva.
Itse olen aina tehnyt apteekin testin ja saanut siitä joka kerta haamuviivan.
2-7 päivän päästä testi on vahvistunut.
Kannattaa odottaa esim 3 päivää ja tehdä uudestaan.
Kotitestinä kannattaa suosia aconin tai apteekin omaa testiä. Niissä on suht matala se tarvittava hormoni määrä.
Mutta sitten taas esim predictor testissä tuo hormoni määrä on sen verran suuri, että saattaa näyttää vasta kun kuukautiset ovat monia viikkoja myöhässä. Tuossa se hormoni määrä on n 50 kun taas aconissa ja apteekin omassa n 10....
hieman helpotusta tähän piinaavaan tilanteeseen ja olooni!
Se kotitestin " haamuviiva" oli kyllä niin haalea ja niin kovin ohut, että tuskin huonomman näkökyvyn omaava olisi edes sitä nähnyt. Jouduin oikein tiirailemaan sitä tulosta kunnon valossa. Joten tulin ajatelleeksi, että jos siinä testissä sattui vain olemaan jostain syystä joku viiru. Tai sitten vain toivoin niin paljon näkeväni siinä kaksi viivaa... Olen hirveän epäluuloinen, kun se terveyskeskuksen testi oli negatiivinen. Mutta aion kyllä tehdä seuraavan viikon alussa uuden testin.
...pari päivää ja tee testi uudestaan aamuvirtsasta. Ei se oikein muuten selviä, mahdollistahan se on. Pidän peukkuja!