Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuisi olla potilaanani, kun minulla diagnosoitiin MRSA?

Vierailija
05.11.2008 |

Olen siis sairaanhoitaja ja minulla todettiin mrsa. Sain sen ollessani itse potilaana eikä tartunta mitenkään estä työskentelyäni toimessani sairaalan vuodeosastolla. Minulla ei ole velvollisuutta raportoida kenellekään, että pöpö minussa asuu.

Meitä kantajia on tuolla sairaalamaailmassa varmasti tuhansia, jos meitä alettaisiin oikeasti seulomaan. MRSA ei terveellä ihmisellä aiheuta mitään oireita, eikä sitä pysty tartuttamaan toisiin, kunhan pitää huolen käsihygieniasta ym. hoitaessaan huonokuntoisia potilaita. Minä olen onnekas, kun tiedän tällaisen minussa pesivän ja voin siis kiinnittää työssäni erityishuomiota käsien hyvään huoltoon.

Haluaisin järkevää mielipidettä ja keskustelua, miltä tuntuisi joutua potilaakseni?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on ihan sama mitä hoitaja sairastaa kunhan se ei tartu minuun ja kunhan hoitaja on muuten työkykyinen.

Itsekin hoitajana joudun testattavaksi joka kerta kun menen synnyttämään kun olen töissä yhdessä MRSA-pesäkkeessä. Ei ole tauti tarttunut tähän mennessä, mutta eiköhän sen kanssa elä vaikka sen sattuisikin saamaan.

Vierailija
2/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mrsa = metisilliineille resistenssi staphylococcus aureus, suomeksi sairaalabakteeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää oletko kantaja muutaman kuukauden päästä. Terveet ihmiset ei välttämättä jää pysyviksi kantajiksi. Ihan hyvin sen voi saada myös bussi, junassa ym.

Vierailija
4/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsieni kautta kulkeekin suurehko osa Suomen MRSA-viljelynäytteistä. Olen myös synnyttänyt.

Vierailija
5/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisessä sairaalassa eristetään kaikki muista sairaaloista tulevat potilaat kunnes heistä saadaa nega-näytteet... Siksi ne muakin niin hartaasti testaa...

Vierailija
6/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon että painut ja kauas tartuttamasta potilaita ja toisia hoitajia!!!!!!!!!!!

Vierailija
7/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hautausmaatyöntekijäksi tms. jossa ei niin suurta haittaa tartuttamisesta.

Vierailija
8/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho-MRSA:n kanssa en välttämättä halua olla tekemisissä, olin sairas tai terve.

Mutta tottahan on, että resistenssin bakteerin saa helpommin vaikka kaupan oven kahvasta nykyään kuin sairaalasta. Eli en kamalasti kauhistuisi.

Vierailija
9/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon että painut ja kauas tartuttamasta potilaita ja toisia hoitajia!!!!!!!!!!!

Miten voit olla varma, ettet sinä sitä voi saada, jos minäkin sen olen saanut? Enkä siis saanut sitä työtä tehdessäni, vaan potilaana. Korostan edelleen, että tartunnan saaneita on tuhansia, mutta vain positiiviseksi testatut osaavat olla kaivamatta nenää työpäivän aikana ja kiinnittämään ekstra huomiota käsihygieniaan.

Kuten tuossa jo eräs sanoikin, kuukauden päästä saatan antaa jo negatiiviset näytteet, kunhan tässä häätöä saadaan toteutettua.

Mutta lisää mielipiteitä!

ap

Vierailija
10/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomo joutui olemaan sairaslomalla marsusta kunnes oli häädetty..... ja ei todellakaan osallistu itse hoitamiseen

Vierailija
11/11 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kukaan uskaltaa HUSin alueella synnyttämään, koska siellä mrsa:ta on oikein epidemiaksi asti? Kaikki HUSista tulleet seulotaan meidän sairaanhoitopiirissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan