Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka harvinaista on, että 9kk ikäinen kävelee?

Vierailija
21.11.2007 |

Kokemuksia niiltä, joilla lapsi on ottanut aikaisen startin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntui, että se pikkuvauva-aika jäi liian lyhyeksi. Ja oli siinä sellainenkin ikävä puoli, että haavereita sattui kun sitä järkeä ei ollut vielä nimeksikään siinä menossa mukana.

Vierailija
2/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja enoni olemme aloittaneet kävelemisen 8kk ikäisenä ja suku on täynnä aikaisia kävelijöitä. Omat lapset ovat tulleet mieheeni, kävelivät 12kk ja 13kk ikäisenä vasta (mies 14kk ikäisenä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat käveli 9 kuisena. Mikä oli enemmän hankalaa kuin hienoa käytännössä, kun lapset oli vilkkaita ja liikkuvaisia ja ehtivät tekemään yhtä sun toista.

Toisaalta liikkuivat aikaisin ulkona kunnolla, kävelivät reippaasti jo aika pieninä eikä nyt koululaisinakaan tarvitse patistella liikkumaan.

Ja olihan äiti ylpeä taitavista lapsosistaan =)

Vierailija
4/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin kävelijä siskojen/omien lasten joukossa oli 8kk, muut siinä 9kk kohdalla ottivat ekat askeleet. Lapsia tässä joukossa 6.

Vierailija
5/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen otti ensimmäiset kunnon askeleet ilman tukea 10kk:n, kuopus 9kk:n iässä ja todella nopeasti sen jälkeen ihan oikeastikin kävelivät, 1v. kumpikin juoksi.

Kommenteista (lähipiiri + neuvola) päätellen suht aikaisin olivat liikkeellä.

Vierailija
6/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi muuta lasta 10kk ja viikkoa vaille vuosi. Pikkusiskoni on lähtenyt 8-kuisena. Tavallisempaa taitaa kuitenkin olla kävelemään lähteminen 11-13-kuisena.

Vierailija
7/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lähtikin sitten kävelemään jo 7 kk ikäisenä ja se oli jopa minunkin mielestäni harvinaisen aikaisin!:) Ja se vauva-aika jäi todellakin aivan LIIAN lyhyeksi hänen kohdallaan:( Mielelläni olisin vielä hoitanut vauvaa enkä vahtinut mihin kaikkeen tuo kävelemään oppinut tenava ehtii...

Vierailija
8/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toisaalta liikkuivat aikaisin ulkona kunnolla, kävelivät reippaasti jo aika pieninä eikä nyt koululaisinakaan tarvitse patistella liikkumaan.

Ja olihan äiti ylpeä taitavista lapsosistaan =)

Vierailija
9/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ala-asteikäisinä ovat jopa ehkä hiemän kompelömpiä kuin ikätoverinsa, eli ei mitään merkitystä myöhempää ajatellen minkä ikäisenä lähtee kävelemään. Kuopus lähti vasta 1v4kk. Mutta hyvin tukin on ehtinyt painella.

Vierailija
10/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani otti ensimmäisen askeleet 8kuisena ja 9kuisena käveli jo täyttä päätä. Olihan siitä se hyöty, että kun joutui (nyyh) aloittamaan hoidossa vuoden vanhana käveli jo kunnolla, eikä makaillut pk:n pihalla niinkuin olen joidenkin pienten nähnyt tekevän. On kyllä kova liikkumaan edelleen ja oppi uimaan 2-vuotiaana. Minä uskon enemmänkin, että niistä lapsista tulee jänteviä heti syntyissään, joiden äidit liikkuvat raskausaikana. Minä liikuin joka päivä, kun ei pahoinvointejakaan ollut. Synnärillä vauva kannatteli jo päätä, niin, etteivät olleet sh:tkaan uskoa silmiään.

Vierailija
11/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi lähti kävelemään 9 kk iässä. On ollut kauhea menijä jo pienestä pitäen. Myöhemminkin ehtisi hyvin, niin säästyisi monelta kolhulta, kun olisi vähän enemmän järkeä päässä.

Vierailija
12/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsisi ennätysten kirjaan sitten? Tietääkö kukaan?

Vierailija
13/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vähän myöhemmin ja taas oma poikani 9kk:na. Tuota äitini nopeaa jalkeille lähtöä ukkini, äidin isä siis vieläkin ihmettelee ja muistelee kun äitini juoksi jo alle 1-vuotiaana navetalle vasikoita hoitamaan

Vierailija
14/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin itse liikkunut raskausaikana juurikaan, kun pahoinvointi ja muut vaivat sen estivät. Vauva oli tosi jäntevä ja kannatti päätään aikaisin ja lähti kävelemään 9 kk iässä. Sitten oppi nopeasti juoksemaan, hyppimään ja kiipeämään. Eiköhän se johdu ihan geeneistä eikä siitä, mitä äiti tekee raskausaikana.

Vierailija:

Minä uskon enemmänkin, että niistä lapsista tulee jänteviä heti syntyissään, joiden äidit liikkuvat raskausaikana. Minä liikuin joka päivä, kun ei pahoinvointejakaan ollut. Synnärillä vauva kannatteli jo päätä, niin, etteivät olleet sh:tkaan uskoa silmiään.

Vierailija
15/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauhtia on riittänyt. Alussa se meno oli aika holtitonta ja vahinkoja sattui. Kolme muuta lastamme ovat lähteneet kävelemään 13kk, 12kk ja 11 kk. Tuo poika on ollut aina ikäisiään edellä karkeamotoriikassa.

Vierailija
16/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin raskaus meni suoraan sanoen maatessa, autolle sain itteni vyörytettyä. Kaikki mahdolliset vaivat oli. Ja poika oli jo synnärillä jäntevä, lääkärikin siitä mainitsi. Outo oli nostella kaverin suunnilleen samanikäistä lasta, kun se oli sellainen lötkö lähemmäks vuoden ikää.

Vierailija
17/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En nimittäin itse liikkunut raskausaikana juurikaan, kun pahoinvointi ja muut vaivat sen estivät. Vauva oli tosi jäntevä ja kannatti päätään aikaisin ja lähti kävelemään 9 kk iässä. Sitten oppi nopeasti juoksemaan, hyppimään ja kiipeämään. Eiköhän se johdu ihan geeneistä eikä siitä, mitä äiti tekee raskausaikana.

Vierailija:

Minä uskon enemmänkin, että niistä lapsista tulee jänteviä heti syntyissään, joiden äidit liikkuvat raskausaikana. Minä liikuin joka päivä, kun ei pahoinvointejakaan ollut. Synnärillä vauva kannatteli jo päätä, niin, etteivät olleet sh:tkaan uskoa silmiään.

Vierailija
18/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Viimeisin raskaus meni suoraan sanoen maatessa, autolle sain itteni vyörytettyä. Kaikki mahdolliset vaivat oli. Ja poika oli jo synnärillä jäntevä, lääkärikin siitä mainitsi.

Vierailija
19/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta neljästä on kävelleet 9 kk iässä. Neljäs oli vauvana ehkä rauhallisempi ja varovaisempi ja isompanakin pikkaisen vähemmän menevä kuin nämä kolme aikaisin kävelevää. Yksi aikaisin kävelevistä oppi myös hyvin varhain puhumaan ja kaikki äänteet, kaksi muuta taas oppi nämä taidot hieman myöhemmin kuin myöhemmin kävelemään oppinut.

Vierailija
20/25 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi