Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä Auvinen casesta ja saa kommentoida

Vierailija
21.11.2007 |

kannattaa harkita mielestäni tarkkaan ainakin pk seudulla onko perheen pakko saada omakotitalo tai asua " parhaalla" alueella vaikka siksi muka ettei lapsesta tule luuseria nimittäin kavereillani ei ole aikaa lapsillensa mikä on kai kohtalaisen tärkeetä jos halutaan vähentää lasten tuskaa kun ei vaan esim kateuden vuoksi voi asua kerros tai yleensä vuokra asunnossa vaikka sais rivarin koska pitää tehdä pikää päivää tai vuorotyötä tai työtä jossa matkustellaan ja ollaan öitä pois koska pitää saada seinät maksettua eli mielestäni pk seudulla siinä mielessä vaarallisen korkeat hinnat jos on pakko pitää korkeaa elintasoa yllä niin millasia lapsia on tulossa

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkään muuten tuskin oli kyse siitä, että Auvisen vanhemmilla ei olisi ollut lapselleen aikaa. Kyllä se lapsi voi päästään seota, vaikka vanhemmat olisivat koko ajan kotona hänen seuranaan. Itse asiassa eniten lastenkin mielenterveysongelmia on niillä alueilla, joissa asuminen on halvinta ja vanhemmat tekevät vähiten töitä ja ovat esim. työttöminä kotona.

Vierailija
2/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän Auvisen vanhemmat olleet kuitenkaan mitään uraihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumisesta maksaa kohtuuttomia... Ei tuo Auvisten koti mikään luksuslukaali ole vaan varsin tavallinen 60-70-luvun omakotitalo. En usko siis ap:n logiikkaan (jos sen oikein ymmärsin)

Vierailija
4/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä tms. oli artikkeli siitä, kuinka Auviset muuttivat asuinpaikkaa ja Pekka-Eric oli uudella paikkakunnalla yksinäinen, kun hyvät kaverit jäivät ed. paikkakunnalle.

Ihmettelen itsekin, miten kamalasti omien lasten koululuokalla vaihtuu porukka. On kyse pienestä koulusta ja joka kevät ja syksy useampi muuttaa pois ja uusia tulee.

Itselläni on ollut päämääränä pitää asuinpaikka samana ainakin alakoulun ajan.

ja ymmärrän kyllä että vanhemmat joutuvat menemään työn perässä jne. mutta ainahan se ei merkitset muuttoa, jos työpaikka muuttuu.

Vierailija
5/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla kaduttu yhtään. Minä edelleen kotona, eilenkin 12v. pojan kaveri oli kylässä ja yhdessä mentiin treeneihin jne oli tosi mukava päivä. Olen huomannut, että kavereidenkin mielestä meille on mukava tulla kun on ruokaa ja seuraa.

En paapo lapsiani, mutta olen huomannut kuinka tuo 12vee myös on äidin perään vielä, tykkää näyttää läksynsä, kertoa ajatuksiaan jne.

Olemme todella onnellisia, että me teimme poikkeuksellisesti, eli jätimme velka-asunnon ja päätimme että minä jään vielä kotiin ehkä vuodeksi, ehkä useammaksi.

T. äiti jolla lapset 3-12vuotiaita.

Vierailija
6/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten onnistuitkin kirjoittamaan juttusi ilman yhtään pilkkua tai pistettä? huh.

Vierailija
7/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän tämä on selkeä trendi johtuen juuri siitä, että pienten lasten kanssa selviää pienessäkin kämpässä ja isompaan ei ole varaa, koska hoitovapaat tulevat niin kalliiksi. Sitten päästään vaihtamaan isompaan, kun lapset ovat alaluokilla ja rakentamaan oma, kun lapset lähestyvät teini-ikää. Lapsille nämä muutot tietysti ovat hirveän rankkoja, mutta kaikkea ei voi saada.

Vierailija:

Lehdessä tms. oli artikkeli siitä, kuinka Auviset muuttivat asuinpaikkaa ja Pekka-Eric oli uudella paikkakunnalla yksinäinen, kun hyvät kaverit jäivät ed. paikkakunnalle.

Ihmettelen itsekin, miten kamalasti omien lasten koululuokalla vaihtuu porukka. On kyse pienestä koulusta ja joka kevät ja syksy useampi muuttaa pois ja uusia tulee.

Itselläni on ollut päämääränä pitää asuinpaikka samana ainakin alakoulun ajan.

ja ymmärrän kyllä että vanhemmat joutuvat menemään työn perässä jne. mutta ainahan se ei merkitset muuttoa, jos työpaikka muuttuu.

Vierailija
8/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipuistoja, aasisafareita, skootterilla ajoa. Yhdessäoloa ja naurua perheen kesken.

En tiedä, mutta mulla on sellainen olo että ekohörhö äiti ei varmaankaan ole lentomatkailua kannattanut. Syvällsiä on puhuttu, vähän liikaakin.

Nimim. en ole koskaan Kanarialla käynyt.

Vierailija
9/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt oli vaan heitto.

Jos tutkitusti vanhemmat viettää teini-ikäisen kanssa n. 6 min päivässä niin onhan se liian vähän. Vai kuinka?

Gerdtin faijan (Myyrmanni-case) haastattelua kun luin, niin minulle tuli olo että viettivät aikaa ehkä 1 min päivässä. Ei hyvä. Ja mikä oli lopputulos?

Eli tarkoitan vain sitä, että vanhempien tulisi tehdä jotain hauskaa ja jännittävää, tavallisuudesta poikkeavaa yhdessä lastensa kanssa.

On se sitten vaikka telttaretki Tuusulan metsikössä. Se on mulle ihan se ja sama.

Vierailija
10/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lailla, se kun ei ole ehkä halvin tai edes se tarkoituksenmukainen ratkaisu. Meillä kun kukaan ei edes kärsi asiasta : )

Se on helppo huudella sieltä mistä saa omakotitalon alle 200 000e.

Täällä kun ei saa 5 huonetta alle 300 000e.

Vierailija
11/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on heille aikaa, emmekä ole muuttaneet minnekään.

Vierailija
12/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollinen sosiaalisuus, on saatu välitöntä responssia ääliömäisiin juttuihin lähiympäristöltä. vrt. tämä palsta. ei luoda edes yhtenäistä identiteettiä nimimerkillä. pikku hiljaa vaikuttaa muuhunkin kuin nettikäyttäytymiseen. tämä siis vaan yksi puoli koko hommasta. mutta miettikäämme oman av-räyhähenkisyytenne vaikutuksia itseemme.

Vierailija
13/14 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kuluttamisesta eli meille jää ihan hyvin käyttö ja matkustelu ym rahaa eikä osaria tarvii käyttää ja olen miettinyt kun syyllistetään materiaa ja kuluttamista ja tavaraa niin eihän se korvaa läheisyyttä ja tavarahan on vain rekvisiittaa mutta toisaalta pitäähän olla joku motiivi käydä töissä kun sitä rahaa ei jaksa säästää esin kämppään koska sillon pitäs säästää helsingin hinnoilla niin vitusti niin mitä sillä pitäs muka tehdä kun ei aina ole lomaa et sais tuhlattua matkoihinkaan eikä aina jaksa syödä ulkona niin pakko sitä kai on olla henkisesti köyhä ja ostaa kamaa vai kunka

Vierailija
14/14 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvii kommentteja ja sori tästä kirjotustyylistä haluan vielä sanoa pari juttuu eli itsekkin mietin kun meitäkin on 2 ja vaikka ollaan duunareita eikä ole velkaa vaan aso kämppä miistä voi olla mitä mieltä tahansa niin meille toimiva ja rauhallinen hyvätasoinen ja kerran kun sanoin 4v pojalle että ostetaan kämppä niin vastaus oli et mä en muuta ikinä pois täältä niin mietin että kysyykö kukaan lapselta et oisko siitä kivaa muuttaa vaikka nyt kertsistä rivariin tai ihan minnevaan omasta kodista johon on juurtunut ja tottunut vaikka olis niin coolia asua paremmin ja sitten vielä kumpi yleensä oikeasti haluaa omaa pihaa ja mukarauhaa ok talosta tai rivarista lapsi vai vanhempi siis jos vertaa niin kerrostalossa on ainakin enemmän yleensä leikkikaverita vaikka kiinteistöfirmojen mainokset kuinka luo mielikuvaa et perheelle ei kerrostalo ole sopiva mä en ainakaan ite tykännyt pienenä muuttaa rivariin vaikka siinä oli norm isompi pihakin kun nää stidiaskin kokoset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän