Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työkkäri PAKOTTAA työharjoitteluun tai työelämävalmennukseen tms??

Vierailija
21.11.2007 |

Jos mä en halua, niin onko mun työkkärin painostuksesta kuitenkin mentävä johonkin työharjoitteluun? Haen palkkatöitä. Työttömänä olen ollut vasta 3kk. Mulla on ihan hirvee stressi tuosta työkkärin painostuksesta :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sulla ei ole jotain todella HYVÄÄ syytä olla menemättä.

Vierailija
2/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin on ja työharjoittelu aivan naurettavaa. Työpaikat ottavat mieluummin ilmaisen harjoittelijan ja näillä korvataan jopa vakituisia eli työttömyys senkun lisääntyy ja työpaikat korvataan harjoittelupaikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS työharjoittelussa huomaa, että työpaikka käyttää hyväksi harjoittelijoita (ts. olet hommissa, johon pitäisi oikeasti PALKATA joku/tuuraat ennen hommassa palkalla työskennellyttä), voit valittaa työkkäriin ja pääset harjoittelusta ilman karenssia pois. Toinen tie on etsiä töitä harjoittelun ainan ja työllistyä pois koko paikasta.

Ikävä kyllä, todella moni työnantaja käyttää vain hyväksi näitä ilmaistyöntekijöitä (joita harjoittelijoiksi kutsutaan), eikä halua palkata ketään oikealla palkalla kyseiseen hommaan.

Vierailija
4/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyn työharjoittelussa sillä orjapalkalla ja haen koko ajan töitä, ei hitto..

Nytkin mä laitan 3-5 hakemusta viikossa menemään! Eikö sekään riitä?

Vierailija
5/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärille ei riitä mikään :( mut ei harjoittelu oo mikään huono juttu. saat peruspäivärahan lisäksi sen 8 euroa per työpäivä. mä menin työelämävalmennukseeen vaateliikkeeseen ja ehdin olla 1,5 kuukautta ja ottivat töihin, kylläkin määräaikaiseen. aina ei käy niin hyvin mut monet työllistyy harjoittelun kautta, mun mieskin pääsi töihin kun ensin oli harjoittelussa. kannattaa vaan etsiä mieluinen paikka ja semmoinen missä kuvittelisit että vois olla tarvetta työntekijälle. harjoittelussa ei kuitenkaan ikuisesti voi pitää max. 6kk.

Vierailija
6/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai riippuu tietty mitä töitä hakee.

Kyllähän sitä ensisijaisesti kaikki haluaa oman alan töitä tai edes jotain kiinnostavaa ja ei niitä paikkoja nyt joka päivä useita tule hakuun.

Mun mielestä (jos siis on koulutus ja suht selvät kuviot siitä mitä haluaa tehdä) niin kannattaa ehdottomasti keskittyä hakemaan juuri niitä sopivia paikkoja eikä räiskiä hakemuksia kymmeniä päivittäin mihin sattuu.

Mä olin vasta valmistuneena 6kk työttömänä ja mua ei painostettu mihinkään harjotteluihin onneksi. Vähän meinas ittellä jo usko loppua ja harkitsin johonkin työllistyskoulutukseen menoa. Onneksi en mennyt lopulta tuli niitä oikesti oman alan paikkoja pari hakuun ja kumpikin tärppäsi joten pääsin valitsemaan paremman päältä.

Onnea ap:lle työnhakuun! se on rankkaa hommaa, mutta lopulta se palkitsee.

Vierailija
7/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk työttömyyttä on jo pitkä aika. Sitä pitää jo selitellä työnantajalle. Kyllä työharjoittelu on ihan hyvä juttu, siitä saat työkokemusta. Vaihtoehtona se on kuitenkin paljon parempi kuin olla tekemättä mitään...

Saatko työmarkkinatukea? Toimenpiteessä saat lisäksi sen 8¿/pvä, joka on kuitenkin 160¿/kk verotonta tuloa. Taas parempi vaihtoehto kuin ei mitään...

Luuletko, että työnantaja arvostaa sinua työntekijänä enemmän kun odottelet kotona että sopiva paikka ilmaantuu? Ehei, työnantaja arvostaa sitä työntekijää enemmän jolla ei ole työttömyysjaksoja ja on tehnyt kaikenlaisia töitä (vaikka hanttihommia) ettei joutuisi olemaan työttömänä.

Vierailija
8/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon myös henkilöstä/henkilöistä työvoimatoimistossa, jossa sinun asioitasi hoidetaan. Heistä toiset " yrittävät tosissaan" saada sinut töihin ja toisille taas on aivan sama, vaikka olisit parikin vuotta kotona, jos vaan muuten olet huolehtinut työnhaustasi ja sen uusimisesta ajoissa. Älä murehdi turhia etukäteen!

Vierailija
9/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse kannat vastuun siitä, että teet töitä elantosi eteen, etkä laiskottele kotona

Vierailija
10/10 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen on niin kivaa. Ei hoitajatkaan tulleet toimeen " pienellä" palkalla vaan piti laittaa sairaiden henki peliin et alkoi tapahtuun. Nämä työharjoittelut, työelämävalmennukset ja kuntouttavat työtoiminnat on riistäytyneet käsistä ja niitähän käyttävät työnantajat hyväksi niin paljon kun annetaan vaan orjia peliin ja niitähän annetaan. Kuka kumma puuttusi tähän???

Lama-aikana saatiin tällainen hieno systeemi aikaiseksi mistä todellisen hyödyn repivät rikkaat työnantajat. Toivon ap et saat oikean työn itsellesi sillä orjamarkkinat eivät kuulu 2000-lukuun tai siis ei saisi kuulua!