Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko yhteisökeskeinen vai yksilökeskeinen?

Vierailija
20.11.2007 |

Ja miksi näin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivassa suhteessa molempia. Olen ollut tilanteessa, jossa olin aivan yksikseni kuukausikaupalla ja se ei tehnyt hyvää. En myöskään näe järkeä elämässä jossa elän vain itselleni. Suku on minulle äärimmäisen rakas. Tarvitsen kyllä omaakin aikaa ja töistä suoriudun parhaiten, jos en koko ajan ole tiimissä.

Vierailija
2/12 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laajemmassa mittakaavassa halua uhrata elämääni yhteiskunnan yhteisen hyvän eteen. En siis niin tue sitä ajattelumallia, että jokainen ihminen on yhteiskuntaa varten, vaan ennemminkin, että jokainen luo itse oman onnensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvästä yksilölle onkin, uskon yhteisön voimaa, valitettavasti myös pahassa.

Vierailija
4/12 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakko valita niin yksilökeskeinen kait.

Vierailija
5/12 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilö- JA yhteisökeskeinen.

Jokainen saa elää haluamallaan tavalla niin kauan kun ei riko lakeja tai loukkaa ketään. Erilaisuutta tulee suvaita. Heikommassa asemassa ja apua tarvitsevia on autettava ja muutenkin ollaan toisillemme kannustavia ja ystävällisiä. Sukulaisiin pidetään yhteyttä.

6/12 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia yhtä aikaa. Yksilö ja yhteisö tarvitsevat toisiaan.

Ihan viime kädessä olen toki "yksilökeskeinen" kuten kaikki muutkin, halusivat tai eivät. Ihmiselämän tärkeimmät asiat kuten usko Jeesukseen, omatunto, ikuisuuskohtalo jne. koskevat yksilöä. 

Vierailija
7/12 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen covid ja aiheutan oireilua huolimatta maskeista, karanteeneista ja piikeistä.

Toisaalta kerskakulutus saattaa ansiosta i pienentyä. 👍

Jotkut voi joutua hengityskoneeseen kun kuulemma vien hapen olemalla ei kiva.

Vierailija
8/12 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisökeskisyys on suuri huijaus. Siellä huipulla olevat yksilöt edustavat suunnattomat edut juuri itselleen ja uskottelevat toimivansa kaikkien parhaaksi.

Vierailija
9/12 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisökeskisyys on suuri huijaus. Siellä huipulla olevat yksilöt edustavat suunnattomat edut juuri itselleen ja uskottelevat toimivansa kaikkien parhaaksi.

Ei pidä olla lapanen. Joulupukki.

Vierailija
10/12 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan olla yhteisökeskeinen, mutta minusta on tullut yksilökeskeinen, koska en enää sovi yhteisöön. 

Vierailija
11/12 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt ylipäätään ovat yhteisökeskeisiä, ennemminkin että onko joku yksilö- vai ryhmäkeskeinen. 

Vierailija
12/12 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt ylipäätään ovat yhteisökeskeisiä, ennemminkin että onko joku yksilö- vai ryhmäkeskeinen. 

Hyvä pointti. Noista vaihtoehdoista yksilökeskeinen.