Kätilöä paikalla?
Kommentit (9)
Jospa oikea kätilö näkisi tämän kiitoksesi. :)
niin kiittelen häntä uudestaan sitten, nostelen vaikka tätä ketjua. Kiitos myös sinulle, kun " ilmoittauduit" aloitukseeni. Teiltä on niin mukava kysyä, kun saa asiallisia vastauksia:)
ap
Ei liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta voisitteko kertoa työnne luonteesta tarkemmin ja (alku)palkkauksesta myös? Ala on alkanut pikkuhiljaa kiinnostaa.
Minua mietityttää mistä lasketaan synnytys alkaneeksi? Supistuksia oli ollut säännöllisesti 8h ja avautuminen alkanut. Laitettiin päiv osastolle seurantaan kun kuulemma ei ollut käynnissä? Vasta
14h jälkeen edelleen supistusten jatkuttua siirrettiin synnärin puolelle, avautuminen jatkui kokoajan ja vauva syntyi tuolla reissulla.
Siihen sitten lisät päälle.
Kätilön työ lähinnä on olla naisten elämän asiantuntija ja siten tietenkin erilaiset tilanteet perheissä sivuaa kätilön työtä. Ehkäisyasiat, naisten vaivat murkkuikäisistä aivan sinne terminaalivaiheeseen kuuluvat työnkuvaan.
Ei siis pelkkää raskautta ja synnytystä ole työ ja se onkin mukavaa vaihtelua. Monella synnärillä on työnkierto, joten saa välillä hoidella raskaana olevia, synnyttäneitä, vauvoja, naistentauti-potilaita. Poliklinikat sitten oma maailmansa erikseen.
Mitäs muuta osaisin pähkinänkuoressa kertoa. Kysy? Pidän työstäni. Tervetuloa alalle. ;)
että ei vois ajatella synnytyksen olleen käynnissä.
Eli pääsääntö on avautumisessa se sentti per tunti vähintään, supistusten väli säännöllinen ja kipeäkin saa olla. :) Ymmärrän, että olet itse sitä mieltä, että kesto oli pidempi, mutta kun alhaalla alkaa oikeasti tapahtumaan, kello lähtee käyntiin. :)
Olen ollut työelämässä nyt jonkin aikaa mukana mutta oma ala ei tunnukaan antoisalta. Eipä sitä tule ajatelleeksi että kätilön työhön kuuluu muutakin kun synnytyksissä avustamista! Millainen on työtilanteenne, löytyykö virkoja?
Virkoja ei siis ole vaan toimia. :)
Ja olen siis ollut työssä pohjoisessa ja etelämpänäkin tässä kätilön ammatissani.
Niin olisin vaan häntä kiittänyt ja kertonut, että nyt ne pikkuhiljaa alkailee.
ap