Kannattaako ostaa työttömänä osamaksulla piirtopöytä jos alan tehdä taidetta ja tienata?
Se maksaisi jotain tuhat euroa. Vai odotanko että saan töitä ensin?
Kommentit (10)
Riippuu korosta. Itse tekisin niin kyllä, mikäli taitoni olisivat myyntiluokkaa. Sinun kannattaisi tehdä jotain tarpeellista rutiinihommaa + taidetta. Perustulo + extratulo. Omat osamaksuni ovat tähän mennessä kannattaneet (tieteenalojen kirjallisuus ym.). Olen saanut töitä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu korosta. Itse tekisin niin kyllä, mikäli taitoni olisivat myyntiluokkaa. Sinun kannattaisi tehdä jotain tarpeellista rutiinihommaa + taidetta. Perustulo + extratulo. Omat osamaksuni ovat tähän mennessä kannattaneet (tieteenalojen kirjallisuus ym.). Olen saanut töitä.
Mistä tietää. onko taidot "myyntiluokkaa"?
Eiköhän nykyään tekoäly valtaa tuonkin
Tuet napsuu poikki heti kun kerrot olevasi tienaava taiteilija.
Osta vene ja ala kalastaa. Ostin veneen v 2013 ja maksoi 3500 euroa moottorin kanssa. Olen kalastanut ja myynyt kalaa 35000 eurolla. Olen siis aika paljon voitolla. Työttömänä on ollut aikaa kalastaa ja olen vaan jatkanut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää. onko taidot "myyntiluokkaa"?
Siitä että ihmiset ostavat teoksiasi?
Ei kun kaikkien pitäis vaan lukea sota-ja historiakirjoja, syödä kalaa ja metsästää. Pöytiä ei saa olla, ainoastaan kirjahyllyjä, historia-ja sotakirjoja varten.
No jos niillä piirroksilla tienaa niin sen pöydän voi vähentää verotuksessa.
Tuo tommonen piirtely ihan kuten musisointi katsotaan työkkärissä työksi, sai siitä rahulia tai ei. Ne pistävät rahulihanat kiinni jos edes vihjaatkaan tommosista.
Ei ollut piirtopöytää Da Vincillä. Caravaggio maalasi kynttilän valossa.