Elatustuki asiaa, miten muilla?
Niin, miten te muut eronneet (ei avio-,vaan avoliitosta) saatte elatustukea ex avomieheltänne??? Siis siinä tapauksessa että lapset asuvat äidillä mutta ovat isällään joka toinen viikko? Vai saatteko lainkaan? Minulla 2 lasta, lapset isällään joka toinen viikko, enkä ole saanu/ saa penniäkään, enkä ole edes vaatinu/halunnu, kunnes nyt tuli huolia... Hoitomaksut, jotka ovat 400 euroa kuussa ja isäkin vie lapsiaan hoitoon viikoilla kun ovat hänellä, mut ei suostu maksamaan kun minä olen itseni laittanut maksajaksi... Joten kysynki, minkä verran olisi kuulunut saada noin about, kaikilta näiltä vuosilta? En ole raha-ahne, mutta noi laskut hirvittää! Ja lasten etuja ajattelen... Ex miehellä huomattavasti isommat tulot kuussa kuin minulla...
Kiitos vastanneille ja samassa tilanteessa oleville!
Niistä voi sopia vanhemmat keskenään tai jos ei päästä sopimukseen, mennään käräjäoikeuteen. Elatus kuuluu molemmille vanhemmille ja ihmettelen, ettet ole hoitanut asiaa aikanaan kuntoon. Ei elatukseen vaikuta se onko erottu avio- tai avoliitosta. Ota yhteyttä lastenvalvojaan, että pääsette etenemään asiassa.