Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ HELMET VIIKOLLA 47 ♥

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käyty taas ja lääkekuuri päällä..

Korvat olivat kunnossa, joten päänheilutus tullut kuvioihin ihan muuten vaan ilmeisesti =)

Sormiin ja varpaisiin saatiin kunnon lääke ja toivotaan, että nyt paranis!

Lääkäri olikin entuudestaan tuttu, -vois sanoo, että kaveri-, otti esikon samalla käynnillä, muuten oltais jouduttu odottaan 1½ tuntia sairaalalla kun en saanut perättäisiä aikoja pojille.

Sama lääke kummallakin pojalla siis, kun on sama vaivakin.

Sporttarin työkuviot kuullostaa mukavalta, ainakin positiivisen kuvan saa kirjoituksesta!..

Löytäisinpä minäkin joskus sellaisen työn, missä kunnolla viihdyn ja mitä oikeesti halua tehdä!!!

BB alkaa ihan pian, pitänee vetäytyä sohvan nurkkaan -yksin- mies meni yöksi töihin..

m&P

Vierailija
22/30 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans on tuota päänheilutusta mut yleensä kyl silloin kun poika haluaa sanoa EI. Ens viikolla mennään sitten korvien jälkitarkastukseen kun meilläkin se tulehdus oli...ja taas on nuha =0( Ja aika moinen vaikkukorva on et joutui lääkäri oikein urakalla putsaamaan ennenkuin näki.

Sängynpohja ollut meillä aivan alhaalla jo 3 melkein 4kk. Ja ihan siitä syystä et pikkuinen on siellä alkanut jo seisoskelemaan pitkä aika sitten. Niin ja kaukalostakin ollaan luovuttu ja puolenvuoden iässä...

Unipussia en ole kellään lapsista koskaan kokeillut et en tiiä toimiiko.

Unta täälläkin kaipais ainakin äiti lisää.

Töihin en tosiaan ole palaamassa kun olen siis aivan toimeton. Eli ei vakiduunia mut sairaanhoitajille kyllä täällä tuntuu töitä riittävän sitten kun...

Esikoisen jälkeen olin töissä ennenkuin kakkonen syntyi. Hoitopaikka aivan huippu ja kyllä poikakin tykkäsi eikä ollut kun 12hoitopäivää/kk eikä koskaan yli 7h/pvä. Vuorotyön suomia etuja...mutta kuitenkin. Koin kyllä hirveetä riittämättömyyttä ja syyllisyyttä kun oli sitten aikaa vähemmän ja oli itsekin väsyneempi. Enkä tykkää kiireestä mitä työssäkäynti ja pienet lapset yhdessä aiheuttavat =0) ihanaa kun ei oo pakko lähteä hoppuilemaan. Nautiskelen nyt kun se on mahdollista...vaikka eihän tää aina ihan niin ihanaa olekaan.

Haaveissa olis tehdä erilaista duunia kuin ihan perus sairaanhoitajan työ. Tosin nyt puhun sitten psykiatrian puolelta kun sinne olen erikoistunut. Joko lisäkoulutusta tai sitten ihan toisenlaista hommaa. Tykkään tehdä käsillä kaikkea et joku ohjaaja hommakin vois olla mun juttu...mut ei pph. Omat lapset vielä hoidan mut siinä menee mun raja alle kouluikäisissä =0)

Vauvahaaveista en varmaan pääse ikuna eroon mut mies on aika päättäväinen et tää kolme on riittävä määrä...enkä kyl meinannut miestä vaihtaa ;o)

Matkustelu ei ole ihan meidän perheen juttu. Tai siis jos olis ylimääräistä rahaa niin ehkä sitten. Nyt on tuota talolainaa kun ihan uus koti. Mut mä haaveilen et ostaisin joskus purjeveneen jonka kanssa pääsis. Tykätään miehen kanssa molemmat hiljaisuudesta ja luonnosta ei niinkään kaupungeista/hälinästä tms.

No lottoamaan vaan =0)))

Tämmöistä tarinaa..nyt toivottelen oikein mukavat loppuviikot kaikille Helmille ja äideille!!

calmus & pikkumies 9+kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä jälleen sairastellaan ja nyt onkin sitten ainakin mun ja esikon vuoro. Kurkku on niin kipee ettei ääntä saa kuuluviin lainkaan ja viime yö meni valvoessa. Ihan kiva kun mieskin on vielä työreissulla niin yksinään saa ilman ääntä paimentaa tätä porukkaa. Taitaa olla Ronjallakin kurkku kipeänä kun on tosi kiukkuinen ja vähän köhii =(

Jotakin positiivista sitten eli me varattiin parin viikon etelänreissu koko porukalle ja lähetään siis vuoden vaihteen jälkeen löhöilemään uima-altaan reunalle. Sitä tässä odotellessa...

Minä oon niiin jäljessä näissä joulujutuissa, enkä meinaa millään keksiä mitään lahjoja ostettavaksi. Lapsillakin on niin miljoona toivetta etten tiedä et ,olis mieluisin ja se pakollisin juttu ettei menis joulu ihan pilalle.

No nyt poistun kauppalistan tekoon ja kauppaan eli heippa!

T. Kaisa ja Ronja sairastuvalta

Vierailija
24/30 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolomonen ehtikin jo aloittaa tämän päivän :) Voiko ihan tosissaan pitää paikkansa, että pino on koko eilisen päivän ollut aivan hiljanen? Missäs kaikki ovat?

Meillä aletaan pikkuhiljaa parantua, lääkäriinkään ei nyt sitten menty. Itsellä kyllä kurkku vielä todella kuivana ja kipeä (kutiaa inhottavasti), mutta Viivi on onneksi parempi. Ei edes erityisemmin yskinyt viime yönä :) Kaipa tämä jotakin helposti tarttuvaa virusta on. Eilen jätettiin suosiolla menemättä värikylpyynkin.

Tänään olen (vihdoinkin) saanut aikaseksi otettua joulukorttikuvat neidistä. Reilu 50 kuvaa varmaan tuli napsittua, eikä yksikään ollut sellainen kuin odotin/toivoin. Täytynee joko noista valkata joku ja käydä liikkeessä oikein tilaamassa ja muokata siellä niitä hieman tai sitten järjestää vielä uusi kuvaussessio. En osannu edes kuvitella, kuinka hankalaa näin pientä lasta on kuvata tietynlaista kuvaa varten =D

TULEVAISUUDEN SUUNNITELMIA & TOIVEITA oli ainakin kyselty. Meillä tarkoituksena heti alkuvuoden puolella päästä muuttamaan isompaan asuntoon (..edelleen..), kahden lapsen kanssa tämä kaksio alkaa käydä liian pieneksi. Muutenkin olisi toiveissa päästä aivan toiselle paikkakunnalle, mieluiten omakoti/rivitaloon. Kotona aion Wagnerin syntymän jälkeen olla ainakin 1½ vuotta. Jos mahdollista saatan ottaa muutaman hoitolapsen kotiin. Riippuu ihan minkälaiseen asuntoon päästään muuttamaan. Sen jälkeen sitten alan pikkuhiljaa katsella työpaikkaa hoitoalalta. Takana ei siis vakipaikkaa. Ties vaikka innostuisin jatkamaan opintoja ensiavun puolelle. Matkallekin olisi kiva päästä (Kreikkaan).. Ehkä joskus myöhemmin :)

Nyt pois ja aamupalalle. Kertokaapahan muutkin kuulumisia viikonloppuun. Mukavaa PÄIVÄÄ kaikille helmille!

t.Ufa & Viivi (tasan 9kk)

PS. missäs ovat synttärikaimat -hannamamma- ja maamo1 sekä vanhemmat tuttavat esim. kaksosnainen, Henniina, pajuska ja muut??? Tulkaahan tekin kertomaan pitkästä aikaa kuulumisia ;)

Vierailija
25/30 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,siinähän se otsikossa oikeastaan tulikin.. eilinen oli niin masispäivä kun vettä satoi kaatamalla koko päivän ettei mikään huvittanut, edes vauvalehdellä palstailu ;) Tänään taas on tullut aamusta asti lunta ja ollaan jo pakkasen puolellakin, ihanaa!

Iltasella käyn ystäväni luona pyörähtämässä, hän kun järjestää taas jo perinteeksi muodostuneet pikkujoulut. Juhlimaan en sentään lähde, aamustahan mulla on jo sairaalaan meno tutkimuksiin, jossa vierähtääkin yli puoli päivää.

Täällä on nukuttu pitkään, vasta kymmeneltä esikoinen tuli alakertaan herättelemään mua ja vauvakin nukkui menemään kun sitä heti nousin vilkaisemaan! Kumma homma, liekö ovat illalla kuljailleet valveilla äitiltä salaa..

Tänään sain ensimmäistä kertaa uppoamaan minuuttipuuron pienelle kokonaan. Siis niitä valmiita annospusseja,jossa on yleensä jotain marjojakin seassa. Mustikka-omena-kaurapuuro on siis tuon tyttelin uusin herkku! tähän asti oon usein antanu puuroa valmistetroissa, kun ei muuta ole suostunut syömään mutta nyt ajattelin etten osta niitä enää. Ei se itseään nälässä varmasti pidä vaan syö kun tarpeeksi nälkä tulee :) ja helppo kun saa tehtyä molemmille samat ruoat.

Mutta nyt täytyy lähteä ipanoiden kera ulos ja lumitöihin! Pulkkakin on hautautunut tuonne lumen alle, putsaushommiin siis.. Mukavaa alkanutta viikonloppua!

-Henna ja tytöt-

Vierailija
26/30 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa oikeen taivaan täydeltä, onneks luvattiin iltapäivälle kylmenevää ja lumisadetta! ..sitä odotellessa..

Minä kävin kurkkimassa pinoa eilen, mutta kun ei ketään muita näkynyt, eikä mullakaan mitään asiaa, niin jätin kirjoittamatta.

Iltapäivä menikin ravatessa paikasta toiseen asioilla.

Joululahjoja en oo ostanu kun muutaman -Peetun kummitädille (mun sisko) sen toivomat meikit, loput on suunnitteilla mutta kaupassa vielä.

Isälle pitäis löytää Reinot..Mistähän mahtais löytyä?!

Googlella etsin, mutta ei löytynyt kun Reino ja Aino-kauppa, jossa ne maksais 27.90e... Saiskohan jostain halvempia?!

Liitosta tuli lappu, että lähetä kodinhoidontukipäätös (!), liitonrahasta vähennetään tuen osuus..!

Soitin pikkasen kiukkusen puhelun, kun en ole edes hakenut koko kodinhoidon tukea. Siellä oli tullut jollekin pieni oikosulku ja päätöksen tekeminen venyy sen takia monen viikon päähän! [color=red]...Kiukuttaa...[/color] Vaikka inhimillinen erehdys onkin, niin mun rahat alkaa olla loppu ja pian tarttis lisää!

Peetusta on tullut kova halailija =)

Leikin lomassa käy välillä halaamassa ja suukottamassa ja jatkaa sitten taas leikkimistä. Äiti -tai kukaan muukaan ei sais lähtee paikalta pois, vaan heti tulee huuto! Pitäis Peetun mielestä koko perheen leikkiä samassa paikassa, eikä kenenkään sais poistua paikalta ainakaan jos Peetua ei ota mukaan !

Onko tämä nyt sitä eroahdistusta..?

Joo ja neuvolaan pitää soittaa, että vieläkö saa influenssa-rokotuksen!

palailemisiin siis..

mammutti ja Peetu

Vierailija
27/30 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista perjantaita! Kylläpä tosissaan vetää masikseen kun sataa ja on niin kovin pimeää. Ei Viitsisi edes ulos lähteä. Sain eilen loistoidean kun siivoilin kaappeja ja huomasin kuinka älyttömästi meillä on TAAS pieneksi jääneitä vaatteitä Ronjalla. Siispä soitin kaupunkimme ensi ja turvakotiin ja kysyin josko heillä olisi käyttöä näille vaatteille, olivat kovin iloisia ja sanoivat ottavansa ilomielin kaiken vastaan! Niimpä sitten värväsin naapurinikin etsimään pienet lastenvaatteet joista on haluksa luopumaan ja hänkin innostui vallan! Nyt siis pyykkikone laulaa ja vaatteita, leluja, petivaatteita on kertynyt 2 jätesäkillistä yhteensä meiltä ja naapurilta! Normaalisti olen myynyt pieniä vaatteita huutonetissä ja antanut kavereille, mutta näin joulun alla iski halu auttaa joitakin jotka todella sitä apua tarvitsevat, pienellä teolla voi ilahduttaa montaa lasta ja saa itselleen hyvän mielen! Niin kliseeltä kun toi kuulostikin, niin oikeasti olen täällä ihan fiiliksissä pessyt ja pakkaillut noita vaatteita ;)

Mammutti80 oletko käynyt Citymarketissa ja Anttilassa noita Reinoja katsomassa? Muistaisin nähneeni jommassa kummassa ja maksoi noin 20e. Käyppä kurkkaamassa jos teidän lähistöltä löytyy!

Kolmonen ihan kateellisena luin teidän lomasuunnitelmia!Toivottavasti reissu menee kivasti ja aurinko porottaa, ihana aika lähteä etelän lämpöön, kylmää ja kaamosta karkuun.

Sängynpohjasta oli ollut juttua. Meillä se on laskettu ihan alas jo 2kk sitten kun ajattelin että parempi ajoissa kuin liian myöhään. Sängyssä todellakin seisoskellaan ja kierretään ympyrää joka aamu kun herätään samoin päikkäreiden jälkeen.

Töihin en ole ajatellut palaavani ennen kun Ronsku on kaksi ja puoli vuotias, silloin meillä päiväkoti paikka varattuna. halusin siis saada Ronjan ruotsinkieliseen päiväkotiin, joten paikka oli jo nyt varattava jos mielii paikan saada!

Haaveet,, ei kai mulla mitään suurempia haaveita ole. Lomasta en juuri nyt niin haaveile, enkä töistä ja asuntoommekin olen enemmänkin kuin tyytyväinen juuri nyt. No ehkä joskus vuoden kahden päästä olisi ihana muuttaa 3h + k rivitaloasuntoon, että Ronjakin saisi oman huoneen, mutta nyt siis olen oikeen tyytyväinen elämäämme!

Mulla on maailman ihanin pikkutyttö, asumme kivalla paikalla, saan olla kotona Ronskun kanssa, mitäpä sitä osaisin muuta toivoa!

Ai niin meinasipa unohtua, käytiin siis eilen 9kk neuvolassa. Jalat olivat nyt oikeen hyvin suoristuneet ja enään ei tarvitse käyttää nauhakenkiä sisällä ollessa!! Pituutta oli tullut kovasti 2kuukaudessa ja painoakin ihan ok! Pituus menee +1 käyrällä, paino keskikäyrällä ja pipo -1 käyrällä. Reipas liikkuvainen tyttö istuu, konttaa, kävelee tukeavasten ja seisoo hienosti pöydästä tukien. kuulo jä näkö ok. Muutenkin terve ja hyväntuulinen neiti. näin runoili lääkäri. pituutta siis nyt 73,9cm painoa9435g ja pipo 44cm.

No nyt siis poistun takavasemmalle. hauskaa viikonloppua kaikille!

Äippä ja Ronksu 9kk 3pv

Vierailija
28/30 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä käyn lueskelemassa vaikken kirjotakaan. Kiva lukea muiden kuulumisia, mut nyt on kyl kummallinen hiljaisuus vallinnut täällä... Liekö syy talvisessa ilmassa? :) Täällä ainakin -4 astetta pakkasta ja ihanan valoisaa, hieno ilma lähteä ostoksille päivällä kun hoitopoika on haettu kotio.

Piti eilen jo mainita, että Viivi oppi taputtamaan. Se on nyt neidin bravuuri ja joka välissä pakko taputtaa :) Ja hauskaa tuntuu olevan. Viivi on myöskin oppinut pikkusen ryömimään, ei metriä enempää mutta kumminkin :D Oltiinkohan meillä viimisiä liikkumattomia?

Joulukuvatkin sain eilen sitten tilattua niistä ensimmäsistä otoksista. Laittelen tänne teillekin linkkiä sitten myöhemmin. Olisi kiva nähdä muidenkin pikkuisten kuvia. Olisikohan se mahdollista?

Nyt viemään Viiviä päikkäreille ja sitten itse aamupalalle. Hyvää loppuviikkoa kaikille.

t.Ufa

Vierailija
29/30 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]

Ihana ilma pitkästä aikaa!!!

Pakkasta on täälläkin joku -4 ja aurinko paistaa. Käytiin juuri tekemässä pikku lenkki koiran ja Peetun kanssa. Nyt Peetu nukkuu vaunuissa ulkona.

Äippä:

Meidän lähistöllä ei oo noita " isoja" kauppoja, joita mainitsit, mutta jouluostoksille lähdetään kyllä ainakin Ideaparkkiin, joten eiköhän sieltä sitten reiskat löydy!

Aivan ihania joululahjoja oli tuolla etusivun -joululahjaidea-aloituksessa.. Osoite oli mussukat.fi.

Kummeille ja isovanhemmille kiva idea tyynyliinat tai pyyhkeet tekstillä!

Yksi huolenaihe taas vähemmän siis, kun tilaa sieltä!

Missäs kaikki luuraa näin viikonloppuna?!

Tulkaahan pinoilemaan ja kertomaan kuulumiset!

Minä poistun tiskien pariin..[/color]

mammutti ja [color=green]Peetu

Vierailija
30/30 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on ilmeisesti yrittänyt laittaa viestiä, mutta jostain syystä se ei taas näy.. Ainakaan mun koneella..

Ihana talvinen ilma ollut tänään! Käytiin nauttimassa pakkasesta ja lumituiskusta aamupäivällä Peetun ja koiran kanssa. Lumituisku ja kylmä tuuli ei kuulu mun suosikkeihin, mutta pitkän vesisadekauden jälkeen lumipyrykin tuntuu mukavalta!!

Huomenna mulla olis taas lääkäri, jossa ultrataan jalan suonet.

Pieni ongelma on vaan, kun mies on aamuvuorossa..mihin Peetu laitetaan siksi aikaa??!!

Mukaan ei voi ottaa, kun mun pitää maata paikallaan 5min. ennen toimenpidettä ja tietysti sen aikana.. Täytynee soitella sukulaiset ja kaverit läpi josko joku voisi hoitaa poikaa sen aikaa.

Nyt ei irtoo muuta

mammutti ja Peetu