oikeesti minä en ymmärrä miksi kaikki haukkuu hoitajia, mitä teidän mielestä olisi
ollut keino sit saada sitä kaaaauan odotettua ja luvattua palkankorotusta? kertokaa. Koska lakossa olivat -95 ja lähes kaikki toimi normaalisti, eikä saatu paljon mitään. Sit on keskusteltu, pyydetty, haukuttu, rukoiltu ym ym mutta KUN MITÄÄN EI MENE PERILLE. Niin kuvitelkaa tilannetta itse - mitä lopuksi olette valmiitá tekemään kun ahdistaa ja ottaa päähän niin paljon että voisi vain huutaa ja lähteä muualle. Fakta on että moni tykkää työstä mutta ois kiva saada jonkinlainen arvostuskin siitä työstä, aina vaan kuulee kun hän ja hän saa 200e lisää, hän sai 180 noin vain, kaveri lähti ruotsiin ja saa 4000e jne jne. Kyllä minä ymmärrän (en ole hoitsu itse mut sisko ja äiti ovat ja olen seurannut läheltä kaikki vuosien aikana) että joskus tosiaan tulee mitta täyteen kun kukaan ei reagoi ja se hetki on ilmeisesti tullut nyt. Ja täytyy nostaa hattua tälle ammattikunnalle siinä, että harva työjengi pitää näin kovaa yhtä, rivi on todella tiivis ja ajetaan samaa asiaa, vaikka riskikin on olemassa että ei enää olekaan töitä ensi vuonna. He ovat siinä uskomattomia, vaikka ei edes tunneta toista niin yhtäkkiä meilataan jonkun kanssa toiselta puolelta suomea ja samoja ajatuksia löytyy vaikka niitä ei sanotakaan. He ovat mun silmissä mahtavia tässä asiassa. Ajatelkaapa heitä siinä tilanteessa ja kertokaa mitä ois voinut tehdä toisin kun kerran ei mitään lempeitä keinoja auta. Eihän näitä kovia keinojakaan auta, ja turha syyttää hoitajia sitten ylihuomenna - loppupäässä on vain ja ainoastaan hallitus joka voi tuoda esiin se ratkaiseva asia - rahat. Turha odottaa ennen sitä sovittelua koska raha on nyt kaiken a ja o.
Kommentit (7)
Toiseksi ei pitäisi virrata vain yhden ryhmän palkkoja muihin maihin. Suomessa on ihan kaikissa ammttiryhmissä kansainvälisessä vertailussa alhaiset palkat.
Hoitajien haukkuminen on mennyt naurettavuuksiin. Hoitajat ovat itsekkäitä, huonoja työssään, he eivät edes tee heille kuuluvia tehtäviä, hoitajien vika ettei ilmainen terveydenhuolto ole ilmaista yms... Sitten kun hoitajia ei olekaan, niin aletaan itkemään hoidon puutetta. Jos hoitajat kiukuttavat teitä noin paljon, niin antakaa heidän erota ja vaihtaa alaa. Sen jälkeen jokainen saa hoitaa itsensä ihan miten haluaa. Tosipaikan tullen olisi ihan kiva, että ammattilainen hoitaisi, eikö niin?
Hoitajille korotus jos tulee tuplakikyt ja saikut palkattomaksi ja samat lomat kuin muille.
Eihän itse hoitajia kukaan ole haukkunut, vaan todennut tämän palkka-asian olevan erikoinen.
”Kunnallisessa terveydenhuollossa työskentelevän sairaanhoitajan kokonaisansio on keskimäärin 3 163 euroa kuukaudessa. Tilastokeskuksen palkkarakennetilaston mukaan 52 prosenttia suomalaisista palkansaajista ansaitsee vähemmän kuin sairaanhoitajat.
Kuntatyönantajien näkemyksen mukaan sairaanhoitajien palkkataso on oikeassa suhteessa muiden alemman korkeakoulututkinnon suorittaneiden ammattiryhmien palkkoihin.
Kunnassa työskentelevän lähihoitajan kokonaisansio on keskimäärin 2 742 euroa. Palkansaajista 35 prosenttia ansaitsee vähemmän kuin lähihoitajat. Lähihoitajan tutkinto suoritetaan ammattioppilaitoksessa. Työnantajan arvion mukaan myös lähihoitajien keskiansiot ovat oikeassa suhteessa tehtävän koulutusvaatimukseen.”
Tässä helppo monen sadan euron "palkankorotus": alatte vertailemaan neton sijaan bruttopalkkaa, kuten kaikki muutkin ihmiset. Töttöröö, palkka kasvoi heti samalle tasolle kuin kadehtimisen kohteillanne. Ei kestä kiittää :P
Mielestäni lähes kaikki tukevat hoitajia. Tosin en ole tätä palstaa lukenutkaan aikoihin, joten ehkä täällä sitten haukutaan...